Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Details opzetten Louisiana  (gelezen 4938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelD

  • Gast
Details opzetten Louisiana
« Gepost op: mei 28, 2010, 07:37:49 pm »

Hallo,

wij hebben een Jamet Louisiana uit 2008 en ik heb een vraag over de fijnere kneepjes van het opzetten.

Hoe krijg je het tentdoek evenwijdig met de grond? Wat ik bedoel is dat ik de wagenbak en de bedden altijd eerst (enigzins) waterpas zet. Hierna laten we het tentdoek zakken, maar vaak hangt het doek aan de ene kant op de grond en aan de andere kant 20 cm boven de grond.

In het deel boven de wagenbak kan je drie buizen op andere 'klikjes' zetten, maar hiermee haal je niet veel speling. Ook zitten er voor en achter de bedden een soort spanbanden die je aan kan trekken, maar dit heeft ook niet veel effect.

Weet iemand hoe je dit het best kan aanvliegen?

Alvast hartelijk bedankt en groetjes,
Michael
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2010, 10:50:08 pm »

Que? Het lijkt alsof er iets niet goed zit, of sta je op een alpenweide?

Wij hebben een Louisiana, zetten hem op dezelfde wijze op, dan staat hij (op redelijk vlakke ondergrond) direct goed.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

MichaelD

  • Gast
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2010, 12:39:44 pm »

Nou, vorig jaar stonden we inderdaad op een alpenweide, en het lijkt of de vouwwagen dit nog niet vergeten is.

Als ik nu nog wist wat ik vorig jaar heb gedaan om het recht te trekken...
Gelogd

Klaphut 96

  • Gast
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2010, 10:27:39 pm »

Mijn vraag is ongeveer hetzelfde;

vorig jaar hebben we een erg nette gebruikte Louisiana gekocht en bij de eerste keer 'proef' opzetten (op een vreselijk ongelijk hobbelig stuk vals plat voorzien van een caravan plaats met tegels) hing de tent bij ons ook scheef; hij was niet waterpas te stellen door de schuinte van de ondergrond (de poten waren niet lang genoeg), de tent op de bak bleef een vervelende plooi houden, de verticale stok (vanaf de opstap/achterzijde/veldkeuken kant gezien-) links stond niet recht verticaal maar neigde iets naar rechts wat we ook probeerden, en de tent hing aan de ene kant zo'n 15cm van de grond en aan de andere kant hadden we een riante grondflap over... Dat was voor 2 nachtjes in de buurt bij erg mooi weer - geen enkel probleem dus- maar dit jaar hebben we 2 weken geboekt op ettelijke uren van huis zonder enig idee wat voor weer het zal gaan worden... 't was erg warm toen en we werden wat chagrijnig van het langdurige geploeter. Dit jaar wil ik graag een beetje relaxed opbouwen zonder door de halve camping uitgelachen of neerbuigend gade geslagen te worden...

Advies en/of hulp is dus erg welkom!

Alvast bedankt,

Jeroen
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2010, 10:37:43 pm »

Wij hebben het blijkbaar altijd getroffen.:?

De wagen word waterpas gesteld.
Dan de voortent opzetten.
Die met de stokken een beetje recht zetten.

En tuurlijk staat hij de ene keer beter dan de andere maar dat ik de boel nou zo scheef heb staan dat ze me uitlachen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

MichaelD

  • Gast
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2010, 11:49:21 pm »

Ik heb het bij Vervat gevraagd. De man kende het probleem dat de vouwwagen na het opzetten op scheef terrein de volgende keer scheef staat.

Volgens de man moest je de spanbanden voor en achter de bedden wat los maken en dan wat trekken en duwen tot de tent goed staat.

Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar volgens mij klopt het wel.

Succes,
Michael
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2010, 09:28:17 am »

Klinkt logisch, banden los en het tentdoek rechttrekken.

Ik herken daar wel iets van, soms komen de gaten voor de doorvoer van de stokken niet lekker op zijn plek, dan moeten we ook even sjorren en trekken aan het doek. Wat ik altijd doe (maar ik ben een redelijke perfectionist, iedere dag zit ik wel iets te pielen aan de tent of wagen) is in de slaapcabines nog even de bandjes aantrekken. Blijkbaar stel ik e.e.a daarmee recht. Ik zal er komende vakantie even op letten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klaphut 96

  • Gast
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2010, 05:33:55 pm »

Mijn vraag is ongeveer hetzelfde;

vorig jaar hebben we een erg nette gebruikte Louisiana gekocht en bij de eerste keer 'proef' opzetten (op een vreselijk ongelijk hobbelig stuk vals plat voorzien van een caravan plaats met tegels) hing de tent bij ons ook scheef; hij was niet waterpas te stellen door de schuinte van de ondergrond (de poten waren niet lang genoeg), de tent op de bak bleef een vervelende plooi houden, de verticale stok (vanaf de opstap/achterzijde/veldkeuken kant gezien-) links stond niet recht verticaal maar neigde iets naar rechts wat we ook probeerden, en de tent hing aan de ene kant zo'n 15cm van de grond en aan de andere kant hadden we een riante grondflap over... Dat was voor 2 nachtjes in de buurt bij erg mooi weer - geen enkel probleem dus- maar dit jaar hebben we 2 weken geboekt op ettelijke uren van huis zonder enig idee wat voor weer het zal gaan worden... 't was erg warm toen en we werden wat chagrijnig van het langdurige geploeter. Dit jaar wil ik graag een beetje relaxed opbouwen zonder door de halve camping uitgelachen of neerbuigend gade geslagen te worden...

Advies en/of hulp is dus erg welkom!

Alvast bedankt,

Jeroen

Afgelopen weekend nog maar eens geoefend op een vlakker stukje gras en het resultaat was al veel beter; de tent stond veel sneller en rechter, maar nog steeds hangt het slaapgedeelte af naar rechts (vanaf de instap/voortent af gezien). Aan de disselkant staat hij op het oog wel redelijk recht. Wij hebben ook geen spanbanden aan de slaaptenten maar een soort doorlopende katoenen banden die met een gesloten lus om de tentstokken zitten...?  :?
Van een kennis die ook een Jamet heeft hoorde ik dat het katoenen tentdoek in de loop der jaren krimpt en daardoor aanzienlijk korter wordt dan toen het nog nieuw was.
Op internet heb ik al meerdere foto's gezien van Louisiana's met hetzelfde euvel.
Wat dan ook de mogelijke oorzaak is; alle tips en adviezen zijn nog steeds welkom!

Bedankt alvast, Jeroen.
Gelogd

Klaphut 96

  • Gast
Re:Details opzetten Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2010, 12:44:00 am »

Alweer terug van 2 weken kamperen in de Achterhoek.
Opzetten was geen probleem, 't spul stond snel en recht!  :K
Veel regen gehad daar, maar tent is binnen helemaal droog gebleven.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal