Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)  (gelezen 7801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Gepost op: juli 18, 2010, 10:13:34 pm »

Is het eigenlijk mogelijk om zijwanden in de luifel te zetten?
Heb de luifel zelf nog niet opgezet dus weet niet of er een rits in kan ofzow.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2010, 01:22:50 am »

HIER zie je, even naar beneden scrollen, een uitgebreide luifel. Weet niet of je zoiets hebt . Hier zitten de zijkanten er al aan

Heb je er één zoals in in dit voorbeeld lijkt het me lastig
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2010, 05:56:30 am »

Het is deze.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

irene1979

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2010, 09:21:35 am »

hoi,
nee hier kunnen geen zijwanden aan, ik had namelijk bij de vw winkel in noordbergum de luifel adventure besteld en deze met een pees te voorzien (jametic 2001) dit hebben ze keurig gedaan alleen hebben ze de verkeerde geleverd, die jij dus hebt. , dus die boven op het plaatje, hier kunnen geen zijwanden aan. Dan zul je misschien iets moeten imp. of de adventure moeten bestellen.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2010, 04:23:24 pm »

Ik wilde ook zijwanden hebben. Het advies van, koop een tentdoek op maat, en stik dit eraan. Ja dag........Ik heb toen een zonnescherm gekocht. Het is wel een veel goedkopere optie als je ergens langer blijft staan. Wij hebben het maar ??n keer gebruikt. was wel knus, maar omdat we steeds verkassen hebben we het niet meer gebruikt.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2010, 06:27:12 pm »

Hmzzzzz je zou toch zeggen als je het plaatje zo ziet dat er een rits aan genaaid kan worden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2010, 08:44:34 pm »

Een rits zou wel kunnen maar je hebt kans dat het in combi met doek te zwaar wordt. Ik vind die optie van Nel met een tarp oid ook niet gek. Die zijn er tegenwoordig in allerlei kleuren
Gelogd

Purk2000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Jametic
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:50:30 pm »

Wij hebben ook pas een 2e hands Jametic gekocht. Ik was ook van plan om er zijkanten aan te naaien.
Met rits of misschien met klittenband.
Indien ik de nieuwe adventure luifel bekijk zitten daar alleen maar 'grondstokken' bij, geen daksteunen.
Deze konstruktie lijkt mij minder stevig dan de standaard luifel.
Zou een lichte kwaliteit tentdoek (of iets dergelijks) ook nog te zwaar zijn voor zijkanten?
Heeft iemand misschien toch al zo iets een keer gemaakt?
En heeft die persoon er al ervaring mee opgedaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties. 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:55:11 pm »

Ik ga er dit jaar ook een studie van maken.
Want het is niet moeilijk om er een adventure van te maken.
Maar moet eerst even overleggen met onze tenten maker hoe duur dit is.
Maar dit doe ik denk ik van de winter even.

Hou http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5327.new.html in de gaten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

irene1979

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2010, 08:09:31 pm »

Naar aanleiding van mijn verkeerd opgestuurde luifel ben ik hier bij mij in de omgeving is naar een aantal zeil/tent makerijen geweest.
Mij is door allemaal verteld, nadat ze mijn luifel hadden gezien, mogelijk om er twee zijwanden bij te maken met een rits eraan om het aanelkaar te ritsen.
KOSTEN TUSSEN DE 150,- & 175,- EURO PER WAND, het ene bedrijf is iets goedkoper als het andere
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2010, 01:04:26 am »

Als je er ritsen en zijkanten aanhangt, zal het op de plek waar de luifel nu het laagste punt heeft, nog verder gaan doorzakken. ook al heb je lichtgewicht doek en kunststof ritsen.
Tenzij met tentstokken en/of via het luifel-ophangsysteem aan de wagentent nog wat gecorrigeerd kan worden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2010, 08:30:38 am »

Als je er ritsen en zijkanten aanhangt, zal het op de plek waar de luifel nu het laagste punt heeft, nog verder gaan doorzakken. ook al heb je lichtgewicht doek en kunststof ritsen.
Tenzij met tentstokken en/of via het luifel-ophangsysteem aan de wagentent nog wat gecorrigeerd kan worden.
Je kunt er jammer genoeg aan de zijkant geen stokken plaatsen omdat je die niet aan je stokken van de voortent vast kunt maken.
Daarom wil ik de zijwanden er aan laten naaien.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

irene1979

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2010, 08:40:32 am »

Je kunt er jammer genoeg aan de zijkant geen stokken plaatsen omdat je die niet aan je stokken van de voortent vast kunt maken.
Daarom wil ik de zijwanden er aan laten naaien.


zou je dan niet het probleem hebben dat het water blijft staan, als je ze er aan laat naaien,
ik had ook al gedacht (weet niet of het bij alle luifels van de jametic is, maar bij mij zitten er van die witten (ja hoe moet ik zeggen ) kunstof dingen aan de uiteinde om ze aan de stang van de voortent te zetten via de buitenzijde, die knopen zitten ook aan de stangen die in de voortent moeten voorin in de hoeken. zou dit dan een oplossing zijn om daar van die zij stokken bij te kopen?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2010, 08:57:28 am »

Maar als je die flappen er aan naait creëer je een adventure luifel die het zelfde is als van jamet zelf.
Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
En anders toch stokken er tussen zoals de middenstok van de luifel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

screech

  • Gast
Re:zijwanden aan de luifel van de jametic (2005)
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:41:49 am »

Naar aanleiding van mijn verkeerd opgestuurde luifel ben ik hier bij mij in de omgeving is naar een aantal zeil/tent makerijen geweest.
Mij is door allemaal verteld, nadat ze mijn luifel hadden gezien, mogelijk om er twee zijwanden bij te maken met een rits eraan om het aanelkaar te ritsen.
KOSTEN TUSSEN DE 150,- & 175,- EURO PER WAND, het ene bedrijf is iets goedkoper als het andere

Heb je dan een geheel dichte zijwand, of zit er ook een raam in. Wel lekker als je ook nog wat kan zien als je onder de luifel zit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal