Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4 x 4  (gelezen 5891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Jamet 4 x 4
« Gepost op: augustus 07, 2010, 04:50:37 pm »

Ik zag op de site van Vervat de Jamet 4x4 model 2011. Wie heeft deze wagen al bekeken en kan mij vertellen hoe deze eruit ziet? Ben namelijk erg benieuwd naar deze Off Road Tenttrailer :)
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2010, 05:06:34 pm »

veel traanplaat dus...
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

tvhouwel

  • Gast
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2010, 05:52:38 pm »

Ik zag hem gisteren ook inde nieuwsbrief van Vervat.
Lijkt een mooi ding, in ieder geval fijn dat Jamet aan de weg blijft timmeren met vernieuwingen.
Dan blijft ook die markt gewoon wat levendig.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2010, 09:00:45 pm »

Ik heb hem gezien. Ik wilde even een foldertje scoren en dankzij het her-breien van de A12 ben ik vanaf Utrecht maar over de A2 en A15 gereden. Dan kom je bij de Brienennoord bijna door Vervat heen. Ik viel een tikkie uit de toon in mijn werk kleding (iemand vroeg mij nog advies... Ik vroeg haar of mijn pak zo slecht zat...).

Ter zake: de 4*4. Ziet er op het eerste gezicht best aardig uit. Maar... dan ga je dichterbij kijken en voelen. De traanplaat is over een standaard klapper geplaatst. Dat moet ten koste van je laadvermogen gaan. Daarnaast loopt de traanplaat niet erg ver door naar boven: ik schat de overlap van afdekzeil en traanplaat op ong. 2 cm. Dus met een tafeltje en wat stoelen onder het zeil lijkst me dat een flink minder mooi gezicht: groen zeil, dan een witte streep en dan traanplaat.

Omdat de fransen niet van netjes afwerken houden, vraag ik me af hoe het zit met vocht tussen de twee verschillende metalen. Iets met electrolyse en roest en zo.

Wel mooi, voor hen die ervan houden: lichtmetalen velgen.

Er is ook een betraande disselbak verkrijgbaar...

Tja, ik was aan het werk en moest dus heel snel weer verder. Natuurlijk is dit een mening, namelijk de mijne. Het heeft een hoog net-niet gehalte. Ik zou zeggen: schoenmaker blijft bij je leest. Laat de Aart Koks en Holtkampers de stoere (en degelijke, dure) karren maken, Jamet moet het relatief simpel houden: een behoorlijke kar voor een dito prijs. Wel goed dat ze meer en meer normale kleuren gaan gebruiken (dat noemen ze outdoor).

Op het plaatje zie ik overigens schokdempers. Dat zou voor Jamet wel een revolutie zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2010, 09:28:50 pm »

Is het een model ? la Jametic, dus een snelle klapper, met rondom tentdoek of zijn ze zo slim geweest om de wagenbak niet meer met tentdoek te bekleden wat een hoop haringen scheelt.  >:(
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2010, 05:50:29 pm »

Vind hem wel mooi.
Schokbrekers zodat je lekker 100 kunt rijden zonder bang te zijn voor boetes.

Wat kost deze eigenlijk. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2010, 05:58:24 pm »

Ik heb hem gezien. Ik wilde even een foldertje scoren en dankzij het her-breien van de A12 ben ik vanaf Utrecht maar over de A2 en A15 gereden. Dan kom je bij de Brienennoord bijna door Vervat heen. Ik viel een tikkie uit de toon in mijn werk kleding (iemand vroeg mij nog advies... Ik vroeg haar of mijn pak zo slecht zat...).

Ter zake: de 4*4. Ziet er op het eerste gezicht best aardig uit. Maar... dan ga je dichterbij kijken en voelen. De traanplaat is over een standaard klapper geplaatst. Dat moet ten koste van je laadvermogen gaan. Daarnaast loopt de traanplaat niet erg ver door naar boven: ik schat de overlap van afdekzeil en traanplaat op ong. 2 cm. Dus met een tafeltje en wat stoelen onder het zeil lijkst me dat een flink minder mooi gezicht: groen zeil, dan een witte streep en dan traanplaat.

Omdat de fransen niet van netjes afwerken houden, vraag ik me af hoe het zit met vocht tussen de twee verschillende metalen. Iets met electrolyse en roest en zo.

Wel mooi, voor hen die ervan houden: lichtmetalen velgen.

Er is ook een betraande disselbak verkrijgbaar...

Tja, ik was aan het werk en moest dus heel snel weer verder. Natuurlijk is dit een mening, namelijk de mijne. Het heeft een hoog net-niet gehalte. Ik zou zeggen: schoenmaker blijft bij je leest. Laat de Aart Koks en Holtkampers de stoere (en degelijke, dure) karren maken, Jamet moet het relatief simpel houden: een behoorlijke kar voor een dito prijs. Wel goed dat ze meer en meer normale kleuren gaan gebruiken (dat noemen ze outdoor).

Op het plaatje zie ik overigens schokdempers. Dat zou voor Jamet wel een revolutie zijn.

eens :J
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2010, 09:38:16 pm »

Op de site van Jamet staat de nieuwe folder. Daar is alles wat uitgebreider te lezen.
voor zover ik het snel scannend goed gelezen heb, iis het wat stoerder gemaakte Jametic outdoor. (wel snel dus, maar weinig ruimte).
Prijzen stonden er, dacht ik, ook al bij.
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2010, 07:33:05 pm »

hij kost bijna 6000,- euro ;( ;(, op de site van obelink staan 2 foto's het is het model a la jametic....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2010, 11:25:35 pm »

Heeeeeee voortenthemel .
Dit is stiekem ook weer een verbetering.
Voor 6000 koop je niet veel meer in vouwwagenland.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2010, 08:09:48 am »

Wat ik wel gaaf vind, maar wel heel erg gekopieerd: het dakraam.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2010, 04:27:44 pm »

Nu ik de folder heb bekeken zie ik nog niet zo veel meerwaarde t.o.v. een Jametic Outdoor. Aantal haringen blijft hetzelfde. Waarom nog doek rondom de wagenbak. Elke haring die ik erin sla moet er ook weer uit. Maar goed dat is mijn idee! Ik kom binnenkort nog bij Obelink, die heeft hem ook staan volgens hun site. Ga hem eens aan een grondige inspectie onderwerpen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2010, 04:24:43 pm »

Met wat traanplaatfolie kom je ook een heel eind, want tenslotte is het allemaal optisch bedrog. Paar bredere banden en/of velgen. Disselbak van traanplaat wil ik zelf ook gaan maken voor de Jametic, want kan geen bakken vinden van ca. 135 cm lengte. Schokbrekers zijn hopelijk ook leverbaar op andere Jamets. Tenminste als er een bevestiging voor is. Verder ziet het er leuk uit, maar heb er zelf de meerwaarde van 1000 euri's niet zo voor over. Tenslotte hangt het ding achter de auto en staat op de camping onder de tent verscholen. Wat betreft het tentdoek tondom, staat toch wel mooi symmetrisch. Minder tocht en zit een evt. ondertent ook mooi afgedekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wimha

  • Gast
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2010, 10:44:58 am »

Ben nieuw op dit Forum.
Vorige week hebben we de 4x4 Jametic 2011 bij Vervat in rotjeknor gekocht.  :)
Hiervoor hadden we een Jamet Arizona uit 2001. Deze hebben we via marktplaat 3 weken geleden particulier verkocht  ;( .
Ergens in de buurt van maart 2011 wordt de 4x4 geleverd.
Het opzetten wordt dan een heel stuk makkelijker! Zeer zeker als het 30grC + is.
 :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jamet 4 x 4
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2010, 04:24:02 pm »

Zou leuk zijn als je hem komt showen op het voorjaar weekend in juni ben zeer benieuwd.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal