Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: luifel jamet montana bj 98  (gelezen 13319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kantie

  • Gast
luifel jamet montana bj 98
« Gepost op: augustus 13, 2010, 07:08:08 pm »

Hallo ik ben sinds kort eigenaar van een montana.
Allereerst wat een leuke site vol nuttige info zeg :W
Ik heb nooit iets met camperen gehad dus volgend jaar gaan we het is proberen  in spanje :H
Maar nou was mijn vraag kan iemand mij vertellen of hier een luifel voor te krijgen is,en wat kost zo'n luifel ( en hoe zit hij vast)


« Laatst bewerkt op: mei 31, 2015, 08:12:49 pm door kantie »
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2010, 07:46:00 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop. Ziet erg mooi uit.
Hoewel ikzelf sinds drie weken in de VW wereld zit, kan ik je niet vertellen of hier een luifel opkan.
Aan de andere kant, zijn er wel VW waar geen luifel op kan?
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2010, 09:25:28 pm »

welkom, gefeliciteerd met jullie klapper!
Volgens mij zit er aan de voorkant langs de rand een pees, daar kan een luifel aan
http://jamet-vouwwagen.hyves.nl/album/27545782/Jamet_Vouwwagens/_9vjWec7/fotos/892779302/0/Y9HN/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_HUB_Photo
Gelogd

kantie

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2010, 11:08:03 pm »

ja inderdaad zo'n luifel zoek ik maar die op de foto van de link is er 1 van 2003 en mijn klapper is van eind 98.
Dus als iemand weet of er zo'n pees aan zit hoor ik het graag :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2010, 06:59:02 am »

Bij Jamet (en anderen) komen de vernieuwingen niet al te gestructureerd. Niet ieder type loopt of liep daarin gelijk. Ergo: tenzij iemand het exact weet, ben ik bang dat je het spul moet opzetten. Is sowieso verstandig: opzetten. Even oefenen. Maten nemen, aanpassingen inplannen. Kan je de hele winter aan werken. In het voorjaar nog een paar dagen eruit en alle aanpassingen uitproberen/passen/afronden. Kan je prettig naar Spanje op vakantie.

Het lijkt mij minder lollig om er daar achter te komen dat er een verschil is tussen theorie en praktijk  ::).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kantie

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2010, 10:20:02 am »

heb hem al een keer opgezet maar heb niet gekeken of er zo'n pees aan zat,wel zag ik dat er een hoop stieken vervangen moeten worden dus die kan ik mooi van de winter even halen.
Maar schrok er van wat er allemaal bij zat zeg, gewoon helemaal compleet Borden,bestek,pannen,tenttapijt,2 koelkasten,  :#enz..
Ook had ik gelezen op het forum om de stokken te merken,dit heb ik dus gedaan netjes met verschilende kleuren dus dat moet wel goed komen :H
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2010, 11:24:15 am door kantie »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2010, 08:06:23 pm »

Welkom hier! Ziet er mooi uit de wagen! Zoals al eerder gezegd: plan een (korte) kampeertrip dichtbij huis of in elk geval in Nederland om onvolkomenheden te ontdekken en er achter te komen waar je toch echt nog op misgrijpt! Bovendien een hoop lol extra kampeertripjes in een jaar (bv. de Klapweekenden van deze club!)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2010, 08:57:35 pm »

Hallo,

Toevallig, wij hebben vorige week dezelfde Vouwwagen (Montana uit 1997) gekocht.
Wij hebben de VW de afgelopen 5 dagen "geprobeerd" op De Zanding in Otterlo. Dat is erg goed bevallen.

Over de luifel. In eerste instantie dachten wij (op basis van de folder) dat er alleen aan de voorkant (het verlengde) van de Montana een pees zit en dus een luifel kan. Echter aan de zijkant (de kant waar niet de keuken zit) zit ook en pees.  I: Ik heb geinformeerd of deze luifel nog nieuw te koop is. Dit is niet het geval. Wel zijn er diverse alternatieven.
De luifel van de Montana is trouwens niet erg groot. Wij hebben de afgelopen dagen een partytent gebruikt.

Dus: ik heb een Montana uit 97. Zowel aan de voorkant als aan de zijkant zit een pees!  :K

Succes!

Gr. Jos
Gelogd

kantie

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2010, 09:34:48 pm »

Ik neem aan dat tussen het model 97, en 98 wel geen verschil zal zitten.
Moet ook zeggen dat ik deze vouwwagen toevallig tegen kwam op marktplaats,en leek me wel wat.
Maar jos heb jij foto's van jou montana?


gr, martin
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2010, 09:58:22 pm »

Dag Martin,

Helaas nog niet veel foto's. De VW is exact dezelfde als die jij hebt.
Op deze foto zie je dat we de zijdeur gebruikt hebben. Als je goed kijkt kun je de pees zien boven het raam. Deze loopt door boven de deur.

Wij zijn afgelopen week voor het eerst op pad geweest. Ook voor ons was het even zoeken wat waar allemaal thuis hoorde. Uiteindelijk was alles duidelijk en weten we wat waarvoor bedoeld is. Dus, mocht je nog meer dingen willen weten dan hoor ik het wel!

Gr. Jos
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2010, 12:04:54 pm door Jos Montana »
Gelogd

kantie

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2010, 08:24:09 pm »

Jos die van jou ziet er ook goed uit als ik de foto's zo bekijk :#
Ik heb hem maar 1 keer opgezet gehad om spullen er uit te halen en ff schoonmaken.
Ik had hier op de site een tekening gedownload  hoe de stokken kwamen,en daarna alles ff gemerkt met verschilende kleuren plakband.
Zat alleen eerst ff te klooien met het keuken gedeelte dacht dat ik wat stokken over had maar dat waren van die dwarsliggers die tegen het dak aan zaten :H
Maar mocht je nog naar het vouwwagenweekend gaan kom ik wel even kijken woon er maar een kilometer of 10 vandaan :#
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2010, 09:54:20 pm door kantie »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2010, 09:47:20 pm »

Ik heb hem nu een paar keer opgezet en ik heb nog steeds stokken over. Ik denk dat ze bedoeld zijn voor het uitzetten van de ramen). Ik kijk af en toe eens op Marktplaats voor wat foto's en doe zo ideeen op  ;).

Om toch nog even terug te gaan naar het topic: op Martkplaats kwam ik een aantal Montana's met luifel tegen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze luifel: http://link.marktplaats.nl/369957451 of deze originele: http://link.marktplaats.nl/365572575. (link even copy/paste in Explorer).
Wellicht zijn ze bereid los te verkopen?

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2010, 06:21:15 am »

Waarschijnlijk wel, maar relatief duur. Als ik naar de foto kijk, vind ik de luifel, geheel in de Jamet-traditie, weinig spectaculair. Waarom niet een universele erbij? Die zijn ook met pees te koop. Zou zomaar goedkoper kunnen zijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

kantie

  • Gast
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2010, 07:49:26 am »

Hoi ceo heb je eenig idee wat zo'n universele luifel kost ongeveer.

gr, martin
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:luifel jamet montana bj 98
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2010, 07:58:38 am »

Wij waren dacht ik ong. 60 EUR kwijt. Dat was er wel een zonder pees. Ik denk dat je voor het doek dat ongeveer zult betalen. Loop eens langs bij een grotere kampeerzaak.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal