Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Opknappen Camplet van west rain  (gelezen 20219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

f.roossien

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2011, 11:06:06 pm »

Vriend wat ziet dat er weer strak uit, ben toch wel trots op je een medeklapper te noemen.

ik moet eerlijk zeggen dat je snel van amateur naar een echte vouwwagen freubelaar bent opgeklommen.

en zoals wij in friesland zeggen "keep up the good work"

 :W :W :W 8) 8) 8)
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2011, 11:14:39 pm »

Je weet wat ze in Engeland zeggen:
"Mann sollte nie der Meister unterschätzen" I:

Binnenkort maar eens samen kamperen dunkt me, kijken wie het kasteel als eerste heeft staan >:(
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #17 Gepost op: juni 01, 2011, 12:32:50 am »

Ziet er goed uit hoor!. Wat een beetje materiaalkennis kan doen. Mooi.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #18 Gepost op: juni 02, 2011, 09:06:51 pm »

Dank PaneVino :)

Gisteravond en vandaag bezig geweest met de dakkoffer. Het gaat allemaal net passen maar dan moet de dakkoffer zo plat mogelijk op de imperial worden gemonteerd. Ik heb beugeltjes gekocht voor 5/8 buis en stripjes aluminium op maat gezaagd, waarna gaatjes geboord voor de M5 bouten waarmee de beugeltjes via de aluminium strips aan de dakkoffer kunnen worden gemonteerd. Een deel van de stripjes gebruik ik als afstandhouder omdat ik niet wil dat er spanning op de beugeltjes komt. Dit voorkomt hopelijk het scheuren van de beugeltjes bij de boutgaten.

Zo ziet het eruit: De beugeltjes passen maar net tussen imperial en bovenkant van de camplet. Aan zowel de buitenzijde als de binnenzijde heb ik alustrips gebruikt om puntbelasting bij de gaten te voorkomen. Een stukje binnenband van een fiets zorgt voor wat demping bij schokken en voorkomt al teveel beschadigingen aan de imperial.
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #19 Gepost op: juni 02, 2011, 09:11:43 pm »

De bouteinden heb ik later ingepakt met Ducktape zodat ik niks kapot trek bij het laden. Lekker veel ruimte zo. Dat mag ook wel want vanmiddag hebben we een tafel en 4 stoelen gearresteerd bij de Mazzelshop. Mooie Depla (of Dekla of zoiets) tafel die je als een koffertje kunt inpakken en een handig netje onder het tafelblad om de vakliteratuur in te keilen als ik een slaapje moet doen :Z . Oh ja, en een dikke compressorkoelkast die tot -15 gaat. We gaan dit weekend voor het eerst op stap en het vooruitzicht op lauw bier was ondraaglijk :ca . Vandaar dat ik mijn principe om zoveel mogelijk goedkoop via Marktplaats overboord heb gegooid.

Het wordt nog wel spannend of de koffer niet te hoog is. Straks maar eens kijken.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2011, 09:28:52 pm door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #20 Gepost op: juni 02, 2011, 09:15:32 pm »

Daarna de camplet uitgeklapt want de limoentjesfrisse slaapcabines en matras(hoezen) moesten nog teruggeplaatst worden.

Onderstaand een impressie van de kale bak voordat alles weer bewoonbaar verklaard kan worden.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2011, 09:27:56 pm door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #21 Gepost op: juni 02, 2011, 09:22:56 pm »

oeioeioei het past allemaal maar net. Net als het gasstelletje is het weer millimeterwerk :o

Alles gemonteerd en dicht die bak. Het valt mij elke keer weer mee hoe gemakkelijk je alles open- en dichtklapt.

Na het afvullen met tafel en 4 stoelen is het al behoorlijk vol in het koffertje. Een paar kleren en dekbedden moeten er nog wel tussengepropt kunnen worden denk ik.

In 1 van de slaapcabines konden we de extra matrashoezen, stokken en alle handdoeken mooi kwijt. Past allemaal net want de hond moet ook nog mee. Morgen op stap.......Ben benieuwd of we levend terugkomen :#
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #22 Gepost op: juni 02, 2011, 09:44:18 pm »

Dat is nog eens maatwerk :W :W
ziet geweldig strak uit, hadden ze bij Camplet niet kunnen bedenken. I:
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2011, 08:02:01 am »

hahaha dank.

Maar daar bij Camplet zijn ze ook wel wakker hoor. Vind het een slim apparaat. Maar ja. Dit is ook de eerste vouwwagen die ik heb gezien dus enig vergelijkingsmateriaal heb ik eigenlijk niet. Ben als volslagen leek volledig afgegaan op het Camplet-advies van een vage kennis.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #24 Gepost op: juni 05, 2011, 08:56:18 pm »

Nou, dan heb jij mazzel met zo'n kennis, want die heeft het bij het juiste eind! Het zijn ZEER goede karretjes.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #25 Gepost op: juni 11, 2011, 11:06:25 am »

De karretjes zijn idd zeer goed zo heb ik mogen ervaren. Tijdens het hemelvaartsweekend hebben we het campletje aan de tand kunnen voelen. Onderweg naar de camping wel een hels kabaal, dus na tientallen kilometers toch maar eens gestopt. Had het neuswiel zich helemaal losgewurmd en danste vrolijk een partijtje mee op het asfalt ::) . Na wat blamerende handelingen langs de weg waren we echter al snel weer op weg.

Het opzetten was een aardigheid en de ge?nteresseerde toeschouwers die een middagvullende voorstelling hadden verwacht dropen al snel af. Als eerste de hagelnieuwe koelkast aangesloten want zonder koud bier vaart niemand wel. Aansluitend de hele handel ingeruimd


Daarna de nieuw verworven handige campingtafel met comfortabele stoelen opengeklapt voor een eerste try-out. De leefruimte is niet echt groot en de afmeting van de luifel houdt niet over, maar we hebben heerlijk geslapen. De matrasjes slaagden met vlag en wimpel voor de slaaptest. Ook de meiskes voelden zich opperbest thuis in le maison secondaire.

Voorlopige tussenbalans: prima diepte-investering. Ik wil nog wel een vaste gasleiding leggen onder het frame van de bak door zodat er ruimte in de leefruimte wordt bespaard en de gasfles een plekje krijgt onder oplooprem.

« Laatst bewerkt op: juni 11, 2011, 11:09:56 am door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #26 Gepost op: juni 11, 2011, 11:10:52 am »

En West Rain zag dat het goed was :zw
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2011, 11:13:56 am »

De koelkast is in elk geval prima in orde!

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #28 Gepost op: juni 11, 2011, 11:19:13 am »

 :H :H
Gelogd

f.roossien

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #29 Gepost op: juni 11, 2011, 07:38:32 pm »

jonge jonge jonge, dat gaat maar goed met je eerste aanschaf. Ben als vage kennis toch wel trots op je hoor  8) 8) 8) :> :>

ik vind dat je nu al opgeklommen bent op de ladder des klappers van amateur klapper, naar junior klapper. Want hoewel je nog maar een weekend bent wezen klappen, vind ik toch dat je grote sprongen hebt gemaakt.  :P :P

ik kan je nog wel een tip geven, aangezien ik lees dat je de leefruimte onder de luifel wat krap vindt, een schaduwdoek (ook wel tarp genoemd  :J) echt wel een handige aanvulling op een niet al te grote luifel die weinig plaats inneemt en alleen 2 of 3 extra aluminium stokken vraagt.

en mocht je nog tips willen voor de aanschaf van deze doeken, de kwantum heeft ze en bij ons heeft Jisk ze ook en voor een kleine 20 euro heb je zo'n doek. :zw

En ik vertrouw er dan ook op dat je er klaar voor bent om samen de maagdelijke vouwwagen van onze wederzijdse andere vage kennis tot een paradepaardje te maken en zo de gelederen van de happy klappers te versterken  8)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal