Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze eerste ervaring met Jamet 4x4  (gelezen 12852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterKr

  • Gast
Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Gepost op: juni 19, 2011, 10:01:31 pm »

Hallo allemaal,
1 juni konden wij onze Jamet 4x4 ophalen bij Vervat in Rotterdam. :)
Na een uitleg van een uur waar de wagen werd uit geklapt en ook werd verteld dat de ?geiten pen? bedoeld was om de klap vast te zetten in verband met de gasveer.
Laatste controle of alles aanwezig was luifel en zij tent, vouwwagen achter de auto en rijden maar.
Even mijn vrouw laten schrikken door een paar maal te remmen maar de VW remde netjes mee en gaf geen klappen zoals ik gelezen had op het forum.
Op eerste pinksterdag de VW samen voor het eerst uitgeklapt met alles er op en er aan, en gelijk maar alvast het nodige ingepakt.
Ook gelijk het onder tentje geprobeerd vast te zetten, volgens de beperkte beschrijving  KK met haakjes maar waar?, kon volgens de beschrijving ook met drukkers maar ook dit ging niet.
2e pinksterdag terug naar Vervat en gekeken daar zitten ze dus met tyraps vast aan het bed dan doen wij dat ook maar zo.
We zijn ongeveer 4 uur bezig geweest van uitklappen tot inklappen.
Daarna het weer in de gaten gaan houden want we zouden 17 juni richting Zeeland vetrekken, we hadden een plaatsje in Elemeet gereserveerd om ook dit jaar weer Concert at Sea te bezoeken  :>  :>.
Vrijdags met mooi weer richting camping ?Klaverweide? kregen door een medewerker een plaatsje aangewezen en binnen 1,5 uur hadden we de wagen staan , zonder zij tent deze hadden we nu niet nodig, de luifel er later aangezet voor de wind.
Na een mooie eerste mooie maar natte en winderige eerste concert avond terug naar de VW.
Hoe zou het zijn staat hij er nog een is het droog binnen? :#
Nou hij stond als een huis en kurk droog, s ?nachts diverse keren wakker geweest ik van de wind blijft hij wel staan en mijn vrouw van het regent toch wel erg hard.
Onze oudste dochter die mee was en de onder tent lag heeft helemaal niets gehoord.
Heeft heerlijk geslapen in het met tyraps vast gezet onder tentje.
Mijn schoonzus en dochter hebben ook als roosjes geslapen.
Dus onze VW heeft deze douche met heel veel wind met glans doorstaan. :J  :J
Helaas werd het concert op zaterdag afgelast door de weers omstandig heden  :( , maar gelukkig hadden we de foto`s nog  :).
De VW kurkdroog in kunnen pakken en staat klaar in de stalling voor de vakantie in Frankrijk.
Onze conclusie de Jamet 4x4 is voor ons een heerlijke wagen makkelijk op te zetten en ligt heerlijk rustig achter de auto

Groetjes Peter & Annemarie
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2011, 10:06:51 pm »

Leuk,

Fijn dat de Jamet bevalt, veel plezier in Frankrijk....met beter weer :#
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2011, 10:08:49 pm »

Leuk verhaal. Wij hebben de Jametic, 8 jaar, met veel plezier gehad. Jullie ook veel plezier met jullie mooie wagen. :)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.327
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2011, 10:21:09 pm »

Mooi en werkte het een beetje makkelijk met de kuipzeil?

Als we voor de keuze zouden staan dan zou de wagen hoog op het lijstje staan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PeterKr

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2011, 11:02:38 pm »


Hallo Alex,

Het kuipzeil is in onze ogen perfect,
Stevig en warm aan de voeten.
De ritsen waren wat stug maar dat is nieuwigheid alle ritsen waren dubbel dat was even puzellen.


Gr Peter
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2011, 11:15:53 pm »

Even nieuwsgierig, de stokken staan toch niet op het grondzeil, maar er net naast, langs de rits, tenminste dat idee had ik tijdens het opzetten, en dan de rits zo ver mogelijk sluiten
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2011, 11:22:24 pm »


Harry,

Wij hebben de 2 tent stokken op het zeil gezet.
We hadden ze recht gezet dan staan ze niet in de hoek, en de keuken staat ook op het zeil en die is wel 20X zwaarder als de druk die op de poten staat,

Gr Peter
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2011, 11:38:16 pm »

Klinkt als een geweldig weekend, goed om te lezen dat alles in orde is bij jullie aanwinst. Dat met die ondertentjes klinkt wel wat maf, kun je de haakjes niet op de hoeken van de beddenplank klemmen? Heel veel plezier gewenst met jullie vouwwagen :J
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2011, 11:54:20 pm door muis »
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2011, 11:42:02 pm »

Harry,

Wij hebben de 2 tent stokken op het zeil gezet.
We hadden ze recht gezet dan staan ze niet in de hoek, en de keuken staat ook op het zeil en die is wel 20X zwaarder als de druk die op de poten staat,

Gr Peter

Ik ga het navragen (begin nu te twijfelen), bij ons stonden ze namelijk wel aardig in de hoek. voor de keuken heb ik trouwens kunststof plaatjes van 10 x 10 cm, vond de voetjes ook veel te klein

Gr Harry
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.327
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2011, 05:28:06 am »

Die kuip is zeker niet mee klapbaar?
Deze moet je zeker er elke keer weer af e op ritsen?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2011, 07:46:17 am »

@ Alex; de kuip kan volgens mij wel meeklappen, wilden we eens proberen. Maar er zat nogal veel vocht/condens onder dat we toch besloten het zeil te verwijderen. Tenslotte valt het zo op het doek met alle viezigheid en vlekken als gevolg. Vlekken hebben we al genoeg in het ecru doek als gevolg van inklappen bij regen vorig jaar in Polen. En ondanks dat duurdere merken beweren dat het bij hun merk wel zou kunnen, geloof ik dat absoluut niet. De tent kan lekker droog zijn, maar onder het kuipzeil blijft het nat. Dus we doen het natte kuipzeil lekker in een plastic zak onder het dekzeil en maken het thuis schoon.
@ Peterkr; De "geitenpen" heeft dus toch de functie die ik al beschreef om het bed op zijn plaats te houden. Het is toch een ronde pen? LIjkt me dat die het bed niet houdt. Bij onze Jametic 2010 zat deze overigens niet bijgeleverd. daarom heb ik zelf een grote haring gemaakt met een sjorband er aan voor snel en makkelijk stellen, zie ander Topic hierover. werkt prima.
Ik heb HDPE plaatjes onder de keukenpoten en de stokken in de hoek van de voortent. Ook wij zetten de stokken recht naar beneden en niet in de hoek zoals de dealer beschreef. dan verbuigt n.l. het oog wat op het einde van de stok zit.
Ondertentje moet je zelf nog monteren. er zitten 4 drukknopen bijgeleverd in een zakje. Die boor je vast in het frame van het bed. In voor en achterkant van het frame. Gaatje boren op de juiste plek, schroefje er in en vastklikken. dat hoort de dealer toch te weten lijkt me. En geen gedoe met trekbandjes. Wij laten ondertent altijd zitten met inklappen. Hebben we geen last van. we hebben een wat groter zeil er onder liggen, groter dan de ondertent. Dan is er nog plaats naast om wat spullen als overtollige stokken etc. droog neer te leggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2011, 10:26:34 am »

jammer van het weer, maar wel een goeie vuurdoop voor deze prachtige vw!
veel plezier deze zomer in frankrijk en ik hoop inderdaad dan wel op beter weer voor jullie!
grtz, bianc
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.327
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #12 Gepost op: juni 20, 2011, 03:20:35 pm »

Bij de Cocoon kon je de kuip een stukje op de wagen gooien schoon maken en dan weer een stuk verder op de wagen.
Op die manier kon je hem dus stukje voor stukje schoon maken zonder dat je doek vies werd.
Jammer dat je de keuken bij Jamet er niet op kunt laten bij het in en uitklappen. :(
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PeterKr

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2011, 08:03:15 pm »

@ Alex; de kuip kan volgens mij wel meeklappen, wilden we eens proberen. Maar er zat nogal veel vocht/condens onder dat we toch besloten het zeil te verwijderen. Tenslotte valt het zo op het doek met alle viezigheid en vlekken als gevolg. Vlekken hebben we al genoeg in het ecru doek als gevolg van inklappen bij regen vorig jaar in Polen. En ondanks dat duurdere merken beweren dat het bij hun merk wel zou kunnen, geloof ik dat absoluut niet. De tent kan lekker droog zijn, maar onder het kuipzeil blijft het nat. Dus we doen het natte kuipzeil lekker in een plastic zak onder het dekzeil en maken het thuis schoon.
@ Peterkr; De "geitenpen" heeft dus toch de functie die ik al beschreef om het bed op zijn plaats te houden. Het is toch een ronde pen? LIjkt me dat die het bed niet houdt. Bij onze Jametic 2010 zat deze overigens niet bijgeleverd. daarom heb ik zelf een grote haring gemaakt met een sjorband er aan voor snel en makkelijk stellen, zie ander Topic hierover. werkt prima.
Ik heb HDPE plaatjes onder de keukenpoten en de stokken in de hoek van de voortent. Ook wij zetten de stokken recht naar beneden en niet in de hoek zoals de dealer beschreef. dan verbuigt n.l. het oog wat op het einde van de stok zit.
Ondertentje moet je zelf nog monteren. er zitten 4 drukknopen bijgeleverd in een zakje. Die boor je vast in het frame van het bed. In voor en achterkant van het frame. Gaatje boren op de juiste plek, schroefje er in en vastklikken. dat hoort de dealer toch te weten lijkt me. En geen gedoe met trekbandjes. Wij laten ondertent altijd zitten met inklappen. Hebben we geen last van. we hebben een wat groter zeil er onder liggen, groter dan de ondertent. Dan is er nog plaats naast om wat spullen als overtollige stokken etc. droog neer te leggen.

De kuip kan niet mee klappen je moet hem los ritsen voordat je de bak in klapt.
De geitenpen is die lange pen ik heb deze scheef in de grond gezet zodat deze meer trekkracht kan weerstaan
Bij de ondertent zaten alleen schroefjes en haakje, maar met tyrapes zat deze ook uitstekend.
De stokken hadden wij ook rechtstaan, we hebben geen plaatjes gekregen of gevonden voor de keuken maar plasticplaatjes is een goede tip om het kuipzeil te beschermen.

gr Peter
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Onze eerste ervaring met Jamet 4x4
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2011, 08:41:23 pm »

Leuk toch zo'n eerste fijne klapervaring!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal