Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuze type vouwwagen  (gelezen 2704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Keuze type vouwwagen
« Gepost op: juli 20, 2011, 03:59:35 pm »

LS,

wij zijn naar Obelink geweest.
Alle types Jamet's stonden er opgesteld.
Dit maakt de keuze niet bepaald makkelijk.... Zelf vonden we de Arizona erg mooi omdat deze mooi ruim is wat erg handig is bij slecht weer om dan toch, mede voor de kids, lekker ruim binnen te kunnen spelen. En de ROndo XL deze is ook erg ruim en hier zou evt dacht ik een campingbedje aan de schuine kant naast de bedden kunnen staan.
Wij hebben 2 kindjes 14 maand en 2,5 jaar.
Lijkt me nu nog niet erg handig dat ze beiden in 1 cabine slapen....
Het ene type i smakkelijker opzetten dan het andere ook de prijs is uitlopend (maar dan heb je ook wel een mooie grote)


Wie kan mij helpen om enkele voor en nadelen en advies te geven?

Alvast heel erg bedankt!!!
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2011, 04:40:50 pm door Christal »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Keuze type vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2011, 04:33:32 pm »

De vraag is wel erg algemeen.

Mijn advies zou zijn: bedenk wat handig lijkt, koop dat tweedehands en als het na een kampeervakantie nog steeds handig is, kan je alsnog een nieuwe kopen. Is het niet handig: verkopen en een ander model kopen.

In de meeste showrooms hoor je vreemd genoeg bijna alleen maar voordelen van de verschillende wagens.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

petertje1970

  • Gast
Re:Keuze type vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2011, 08:50:56 am »

Hoi,

Wij hebben en Dakota Outdoor nieuw en zijn afgelopen hemelvaart er voor het eerst mee weggeweest.

Voordelen vinden wij
Ruim genoeg 2 volwassen 1 kind 1,5 jaar oud slaapt in reis bedje in de voortent Het bedje staat bij de wand van de vw
Zet makelijk op bent nog wel met alles bij elkaar 4 uurtjes bezig maar dat zal nog wel sneller worden
Leuk model frisse kleuren
We hebben ook de luifel er bij dat is ideaal temp goed maar wel regen lekker onder de luifel (of je was rek eronder s'nachts)

Nadelen
Hebben we nog  niet echt ontdekt maar we gaan zondag naar het Zwarte Woud en als ik ze ontdek zal ik ze je melden.

Tja welke keuze wat wil je trekken of 3 weken zelfde camping. Bij tussen stop hotel of vw slapen Wij kunnen de vw ff uitklappen en je kunt slapen.Bij de rondo trek je meteen weer je voortent mee Heb je s'nacht regen of ochtend dauw is meteen alles nat.
Het is denk nagaan wat wil je in je vakentie doen. Hoeveel werk wil je hebben om op te zetten . En ook belangrijk welke vind je mooi.

Ik wens jullie succes met de keuze

Groetjes,Peter







Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Keuze type vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2011, 09:58:39 am »

Het is inderdaad heel persoonlijk wat je wil. Wij hebben sinds vorig jaar een Rondo XL en die bevalt ons supergoed. In eerste instantie vielen we op het uiterlijk,
wij vonden die gebogen voortent mooier dan een "bungelowtent" uiterlijk. Verder hebben wij iets oudere kinderen waarvan 1 heerlijk op een lattenbodem slaapt en de andere
knus in het ondertentje. Omdat de Rondo maar aan 1 kant openklapt moet je er rekening mee houden dat je dus ook maar 1 ondertentje kwijt kan. Het opzetten gaat supervlot.
Als we rustig aandoen dan zit de laatste haring na een uurtje in de grond. Bij onze overnachtingsstop doen we het grondzeil er niet in en doen we alleen de belangrijkste haringen erin, en dan zijn we hooguit 20 min bezig. Voor ons is hij ruim zat (helemaal als je jaren met een tent gekampeerd hebt). Hij slaapt heerlijk door de bedden met lattenbodems. Dus voor ons was de Rondo een hele goede keuze omdat hij het beste bij ons gezin past. En dat geldt denk ik ook voor de forum leden die voor een ander type gekozen hebben.

Nadelen? Het blijft een Jamet, dus niet alles is in één keer perfect. Die van ons bleek niet waterdicht bij de wielkasten, er zat een drukknoop net op de verkeerde plaats en meer
van dat soort kleine dingetjes. Maar alles is na de eerste zomervakantie keurig hersteld door de dealer.

Hij staat voor ons alweer klaar en volgende week op naar Bretagne, succes met het maken van je keuze.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Keuze type vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2011, 11:51:37 am »

Op de onderstaande link kun je informatie vinden op welke basis je een keus kunt maken voor welk type vouwwagen!

KLIK HIER

Succes!!
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Re:Keuze type vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2011, 07:40:30 pm »

YESSSSSSSSSSSS :> :>

we hebben besloten om te gaan voor een Jamet Arizona!!!!!

Lekker veel ruimte voor de twee kleine kids 9helamaal als het weer niet meewerkt!!)

Vandaag hebben we hem opgehaald een klapper uit 2010.

Nu afwachten op een mooie zonnige dag om te oefenen met klappen, zodat we niet ons eerst ekampeer weekend het halve weekend bezig zijn met uitklappen :H


Iedereen bedankt voor de mailtjes met tips ed.

Groeten Christa
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal