Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vervangen elastiek  (gelezen 2343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sir_joost

  • Gast
vervangen elastiek
« Gepost op: juli 25, 2011, 07:12:07 pm »

Hallo allemaal,

Na een super vakantie in Frankrijk (3 weken met de vouwwagen) nu helaas weer thuis.
1 probleempje heeft zich voorgedaan en ik ben nu op zoek naar een slimme oplossing.
Van de voortent is 1 span-elastiek gebroken. Geen ramp natuurlijk want ik had reserve bij me, maar, hoe bevestig je die.
het elastiek +/- 8 mm breed zat vast in een gesloten stoffen band. die kan ik natuurlijk wel gaan los tornen maar dan wordt het nooit meer zo sterk als voorheen. Bestaan er bijvoorbeeld een soort ringetjes voor die de verbinding tussen elastiek en stoffen bandje kunnen maken of weet iemand een andere oplossing?
Ik ben benieuwd...

alvast bedankt voor het meedenken.

gr. Joost
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:vervangen elastiek
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2011, 11:09:20 pm »

gewoon je stiek bij een vouwen door het lusje heen pieten en dan de een over de ander heen en aantrekken en je hebt een nieuw lusje :zw :zw
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:vervangen elastiek
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2011, 08:48:31 pm »

Met een leeuwerikskopje... Haal het elastiek door het lusje en daarna door zichzelf heen. (is hetzelfde als Caspar geheel terecht aanraadt, alleen iets anders beschreven, hopelijk kan je met minimaal 1 uitleg uit de voeten. En de naam is alleen interessant voor knoop-o-fielen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal