Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lekkende wagentent van nieuwe jamet Louisiana 2011  (gelezen 2650 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Lekkende wagentent van nieuwe jamet Louisiana 2011
« Gepost op: juli 29, 2011, 10:15:35 pm »

Een vraagje.
Tijdens onze kampeervakantie die behoorlijk uitgeregend is de eerste week merkten we dat het dak van de wagentent aan de voorkant lekt. Meerbepaald waar de spanbanden over de nokbuis lopen. Nu hebben we gezien dat er aan de achterkant van de wagentent plastieken flappen ingenaaid zijn op deze plaatsen. Maar dat is aan de voorzijde niet gedaan.
Ze hadden ons bij Vervat wel gezegd dat de tent bij eerste gebruik wat kon lekken maar dan dachten wij aan de katoenen zijwanden maar niet aan het all-season tentdoek.

Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Of is er iets mis met ons all-season doek??
Of kan je een fout maken bij het opstellen waardoor je dit probleem krijgt??
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Lekkende wagentent van nieuwe jamet Louisiana 2011
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2011, 09:49:31 am »

Nieuw katoenen doek kan lekken. Moet eerst paar keer nat en weer droog zijn geweest. All Season doek weet ik niet, dat is toch een soort kunststof? Lekt het doek niet bij de naden? Het garen kan wel katoen zijn en kan eerst ook iets doorlekken. Maar zou na een paar buien dicht moeten zijn. En anders terug naar de dealer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Foxes

  • Gast
Re:Lekkende wagentent van nieuwe jamet Louisiana 2011
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2011, 09:40:11 pm »

Wij zijn met onze nieuwe Jamet Arizona 2011 naar Texel geweest en hebben veel, heel veel regen gehad. Daarbij ook nog eens flinke storm, kracht 8/9.
Het was ook de eerste keer dat onze Jamet een regenbui kreeg, maar dan wel een hele lange bui!
Ook wij hadden nogal wat "lekkage". Maar, zoals jellejawa ook al schreef, het doek moet eerst een paar keer nat zijn geweest om zich te "zetten".
Wij hadden geen lekkage door het all season doek, maar voornamelijk op de naden.
Waar je ook rekening mee moet houden, de ritsen e.d. En als daarbij ook nog een beetje (veel) wind staat, kan het ook daar gaan lekken.

Door de flinke storm precies op de voorkant, "sloeg"het water door het katoenen doek. Ook door de ritsen.
Bij het afbreken ontdekten we zelfs dat de staanders vooraan op de hoeken helemaal vol stonden met water!!!

Nog voordat de echte storm begon, heb ik de luifel afgebroken om problemen te voorkomen. Echter ik ontdekte dat de luifel al schade had opgelopen.
Gaatje on het doek op de plek waar de ring in het doek zit voor de korte stokjes. Het blijkt dat die ring nogal drukt op het doek van de luifel.
Lijkt me meer een constructiefout. Maar wat ons ook opviel, dat het doek al een aardige "afdruk" had van de stokken. Het blauwe all season doek is daar al wat wit
geworden. Dit terwijl de luifel toch netjes afgespannen was. Ook bleek dat het geval bij de voortent en bij de wagentent.
Ok, windkracht 8/9 is niet niks, maar onze vorige jamet heeft het 15 jaar volgehouden en had daar absoluut geen last van. En deze heeft ook veel wind meegemaakt.
We hebben een afspraak gemaakt bij de dealer voor de luifel. We hebben het in ieder geval al doorgegeven aan de verzekering.
Maar we twijfelen hoe dit nu aan te pakken. Is de snelle slijtage te wijten aan de storm of is het doek ze slecht.
Wat als we nog enkele keren op vakantie gaan en het waait een beetje, slijt hij nog meer of komen er gaten in en is de garantie verlopen.
Over de katoenen gedeeltes maak ik me niet zo'n zorgen. maar wel over het all season doek. want de stokken hebben daar het meeste kontakt.

Zoals gezegd, binnenkort afspraak bij de dealer. Ben benieuwd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal