Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona  (gelezen 3528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Gepost op: augustus 06, 2011, 03:38:10 pm »

Ik heb een vraag ik heb de gasfles uit de berm keuken gehaald dat was niet zo'n probleem, maar ik wil eigenlijk ook een keer de gasslang eruit halen of is dat mogelijk en moet je daar voor naar een dealer. Ik lees van alles over dat je de slangklemmetjes los moet maken, maar volgens mij zitten die er niet, maar ja ik ben a-techinisch  ::) dus misschien heb ik het wel helemaal mis natuurlijk.

Ik heb een fotootje toegevoegd. Wie weet raad?
Gelogd

Marcules

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2011, 03:54:03 pm »

Dat lijkt me een wartel die je kan draaien. Gezien de corrosie eerst even in de wd40 spuiten, dan rustig slagje los, slagje vast, slagje los en zo verder om het draad net kapot te draaien.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2011, 05:10:10 pm »

kijk gelijk ff naar de datum op de slang na 5 jaar of vertonen van scheuren gelijk vervangen 8)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:05:03 pm »

Marcules ik neem aan dat je bedoeld om het draad niet kapot te draaien ;-) Maar kun je zoiets met je hand losdraaien of moet ik met 1 tang tegenhouden en met een andere tang de andere kant losdraaien? Ik heb er weleens met mijn handen aan zitten draaien en dan kwam er wel beweging is, maar ik kom draai wat ik wilde, maar het kwam niet los.

Caspar dat is ook de reden dat ik hem even na wil kijken. De vorige eigenaar zij al je moet waarschijnlijk even de gasslangen vernieuwen, maar moet dan ook maar meteen de gasregelaar (of hoe heet zoiets) vervangen worden? En hoe weet ik hoeveel gas er nog in de fles zit en hoe lang ik daar mee kan doen?
Gelogd

Marcules

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2011, 11:35:23 pm »

Ja inderdaad zodat je het draad niet kapot draait! Geen tang gebruiken maar nette sleutels. De kleine aan de linkerkant houd je vast en de grote draai je omhoog zoals je nu naar de foto kijkt.

Je kan de gasfles schudden en dan een redelijke inschatting maken hoeveel gas er nog inzit. Als je het precies wilt weten moet je de gasfles wegen en vergelijken met het gewicht van een lege en een volle gasfles van dit type.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2011, 11:52:11 pm »

Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar ik kom bij dergelijke aansluitingen ook vaak links-draaiend draad tegen. Met andere woorden: rechtsom draaien maakt los, linksom maakt vast. Net andersom dan wij gewend zijn dus. Even proberen!
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2011, 08:53:07 pm »

De slang is eraf ik kwam zowel op de slang als op drukregelaar volgens mij 1999 tegen. Ik ga dus alles maar vernieuwen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2011, 07:58:03 pm »

Ja inderdaad zodat je het draad niet kapot draait! Geen tang gebruiken maar nette sleutels. De kleine aan de linkerkant houd je vast en de grote draai je omhoog zoals je nu naar de foto kijkt.

Je kan de gasfles schudden en dan een redelijke inschatting maken hoeveel gas er nog inzit. Als je het precies wilt weten moet je de gasfles wegen en vergelijken met het gewicht van een lege en een volle gasfles van dit type.
Leeg gewicht en vulgewicht staan volgens mij altijd wel op de fles. Dus wegen en het leeg gewicht er af trekken. Dan hou je het gewicht over van wat er nog aan gas in zit. i kg gas is ongeveer 2 liter. Afhankelijk van of het butaan of propaan is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:Gasslang losmaken van bermkeuken Arizona
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2011, 07:52:15 am »

Bij vullen was niet nodig gisteren alles vervangen en alles werkt weer naar behoren. Moest nog wel even met de ijzerzaag aan de slag om de koperen buis af te zagen om de nieuwe wartelkoppeling er op te zetten, maar alles werkte gisteren in ieder geval.

Ik heb nog wel een extra gasfles bij gekocht die we dan gaan gebruiken voor de wokbrander.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal