Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen  (gelezen 18336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Runningr

  • Gast
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #45 Gepost op: juni 17, 2014, 09:09:05 pm »

HK heeft op onze kyte keuken een accu beveiliger gemonteerd, zodat je de auto altijd nog kunt starten. Doen ze volgens mij standaard.

Ik meen inderdaad ook te herinneren dat deze er standaard op zat...
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #46 Gepost op: juni 17, 2014, 10:22:08 pm »

de bedrading van de permanente voeding is veel dikker/zwaarder met minimaal 1,5 mm en afgezekerd met minimaal 25 tot 35 A tegenover de 0.75 mm van de geschakelde voeding met 10 A zekering.

Dit is per automerk en/of per merk kabelboom anders. Het beste is nog steeds aparte kabels van 4 mm² te trekken direct vanaf de accu.
Inderdaad dan ook 2 x massa van 4 mm² aanbrengen. Nadeel van deze dikke draden is dat het 1 groot gevecht wordt om ze in het stopcontact van de auto goed aan te sluiten. Dit gaat eigenlijk alleen goed met kabelschoentjes.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #47 Gepost op: juni 17, 2014, 10:45:16 pm »

Even een vraagje, in het verlengde van dit onderwerp, over het gebruik van de 12V onderweg. Weten jullie of de 12 V automatisch uitschakelt als de auto van het contact is?

Dat hangt heel erg van het merk auto af. (Oudere) auto's van het Volkswagen concern bv doorgaans niet, veel Franse auto's doorgaans wel. Even opladertje oid inpluggen en de auto op het contact en er weer af en je weet het.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #48 Gepost op: juni 18, 2014, 12:33:22 pm »

Dat hangt heel erg van het merk auto af. (Oudere) auto's van het Volkswagen concern bv doorgaans niet, veel Franse auto's doorgaans wel. Even opladertje oid inpluggen en de auto op het contact en er weer af en je weet het.

Mijn inmiddels 10 jaar oude Skoda Fabia (dus VAG group), heeft met originele trekhaak vanaf fabriek een 13-polige Jager met een geschakelde 12 Volt en een permente voeiding direct vanaf de accu (met 35A zekering). één van mijn buren heeft een 14 jaar oude VW polo met exact de zelfde voorzieningen.
Kan me voorstellen dat als je achteraf een aftermarket (bijv. Bosal) trekhaak hebt laten monteren met een aftermarket kabelboom het er anders kan uitzien, zeker als je later van de 7 polige unit naar de 13 jager bent gegaan.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #49 Gepost op: juni 19, 2014, 08:31:47 am »

... Ook de bewering dat de permanente voeding in principe voor de caravan interieur verlichting is klopt niet, het is juist andersom (gewoon even googlen)...
Na googlen krijg ik als hit:
Pen 9: permanente stroomdraad binnenverlichting
Pen 10: Laadkabel voor caravanaccu/koelkast
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Werking koelkast in Kyte/Masterclass Kitchen
« Reactie #50 Gepost op: juni 19, 2014, 12:24:07 pm »

Mijn inmiddels 10 jaar oude Skoda Fabia (dus VAG group), heeft met originele trekhaak vanaf fabriek een 13-polige Jager met een geschakelde 12 Volt en een permente voeiding direct vanaf de accu (met 35A zekering). één van mijn buren heeft een 14 jaar oude VW polo met exact de zelfde voorzieningen.
Kan me voorstellen dat als je achteraf een aftermarket (bijv. Bosal) trekhaak hebt laten monteren met een aftermarket kabelboom het er anders kan uitzien, zeker als je later van de 7 polige unit naar de 13 jager bent gegaan.

Goeie, ik maak een fout. Ik ben uitgegaan van de 12V pluggen in de kofferbak, die gebruik ik zelf voor de koelkast in mijn Camplet. Ik heb nog alles 7 polig en netjes zo aangesloten dat de koelkast alleen aan zou gaan als het mistlicht aan is... Voor de voeding uit de trekhaak gelden natuurlijk andere normen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal