Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met kuipzeil??  (gelezen 1065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
Ervaring met kuipzeil??
« Gepost op: juni 14, 2019, 11:47:55 am »

Eigenlijk twee vragen! Ik overweeg om bij Esvo een kuilzeil op maat te laten maken voor onze Feluka, opstaande rand die met stokjes omhoog gehouden wordt. Of is een kuipzeil met opblaasbare rand (sowieso stuk goedkoper) ook prima Heeft iemand ervaring? En is er een Feluka bezitter die weet wat de afmeting van de voortent is. Volgens het boekje 300X500. Maar ik heb m laatst opgemeten en kwam "slecht" tot 480. Als ik een kuilzeil laat maken wil ik het wel in een keer goed hebben.

Ben benieuwd naar ervaringen hier.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaring met kuipzeil??
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2019, 03:25:59 pm »

destijds in onze Jamet een standaard zeil met opblaasbare rand gehad, voldeed voor ons ook prima...
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Ervaring met kuipzeil??
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2019, 04:55:14 pm »

Wij hadden in onze Odyssee 1 jaar een grondzeil met opblaasbare rand. Ondanks een extra (stevig) afdekzeil onder het grondzeil kregen wij er zoveel gaatjes in dat we het na de vakantie op de camping hebben achtergelaten. Was wel in een bergachtig gebied. Voor ons weggegooid geld dus. Maar als je op een zachtere ondergrond staat is het misschien het proberen waard.
Later hebben wij een los grondzeil van betere kwaliteit gekocht en dat legden we zelf omhoog tegen de randen van de tent, beviel ons beter.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaring met kuipzeil??
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2019, 12:19:02 am »

Wij hebben voor onze voortent een grondzeil op maat laten maken, waarbij we opstand randen hebben die op de flappen vallen. (wij hebben standaard flappen naar binnen) Werkt snel en ook hoogteverschillen zijn geen enkel probleem.
Gelogd

Scs575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Ervaring met kuipzeil??
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2019, 08:32:20 am »

Ik heb in mijn Jamet Canyon een grondzeil met opblaasbare randen. Eronder wel 4 lagen worteldoek (reden voor die 4 lagen is omdat ik dat worteldoek had liggen, maar die is iets te groot). Afgelopen jaren al vele "rivieren" onder de vouwwagen zien stromen bij serieuze regenval, maar tot op heden geen natte bende in de voortent. Enige nadeel vind ik het leeg laten lopen van de randen, maar heb nu een kitspuit mondstukje wat ik in die kleine gaatjes steek, om de Lucht er sneller uit te laten lopen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal