Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?  (gelezen 1007 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miboe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Gepost op: juni 29, 2019, 10:23:06 pm »

Goedenavond,

We zijn aan het proefkamperen met onze Cocoon uit 2003 die we sinds kort hebben. Het opzetten is eenvoudig, alles lijkt te werken en we zijn heel tevreden, maar hebben wel een paar vragen waar lezers van dit forum vast bij kunnen helpen.

1) Bij de vouwwagen zat behalve de aanritsbare (groene) zijkant nog een stuk doek , vrijwel vierkant , met 4 (stok) gaten in de hoeken. Na wat gepuzzel namen we aan dat het misschien een verlenging voor de luifel is, maar wat vreemd is dat het erop lijkt dat dit niet erg regenbestendig bedacht is: tussen de luifels lijkt onherroepelijk een gat te ontstaan, hoe je eea ook monteert.

2) de luifelrand heeft over de gehele lengte een afwerking met een pees. De afwerking ziet er wat matig uit, dus ik vermoed dat dit niet standaard is. Klopt dat?
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2019, 10:30:25 pm door miboe »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2019, 10:27:14 pm »

Gelogd

miboe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2019, 10:37:48 pm »

Aan een verandascherm heb ik inderdaad zelf ook even gedacht, maar dan zou ik eigenlijk een sleuf in het doek verwachten ( waar je de verandastang doorheen kan doen) in plaats van vier oogjes in de hoeken van het bijna vierkante doek. Dus het zou kunnen, maar dan lijkt het wat gekunsteld.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2019, 10:43:09 pm »

Zit de pees aan de luifel van de wagen of aam de lap die je luifel hebt gedoopt?
Gelogd

miboe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2019, 10:52:43 pm »

Aan allebei, nu is het wat donker voor een foto ter verduidelijking, maar die post ik morgen. Maar het lijkt erop dat de luifelrand aan de buitenkant is afgewerkt met zoiets als dit: https://www.obelink.nl/images/detailed/82/Caravanpees-7mm.jpg

En dat zit ook aan 1 kant van dat vierkante doe met 4 gaten dat ik - waarschijnlijk zonder dat dat de bedoeling is - gebruik als luifelverlenger.  :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2019, 11:02:14 pm »

Zou het een keukenluifel kunnen zijn voor de achterkant (als de dissel daar zit)
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2019, 11:19:41 pm »

Aan allebei, nu is het wat donker voor een foto ter verduidelijking, maar die post ik morgen. Maar het lijkt erop dat de luifelrand aan de buitenkant is afgewerkt met zoiets als dit: https://www.obelink.nl/images/detailed/82/Caravanpees-7mm.jpg

En dat zit ook aan 1 kant van dat vierkante doe met 4 gaten dat ik - waarschijnlijk zonder dat dat de bedoeling is - gebruik als luifelverlenger.  :)

Kun je die 2 pezen dan niet aan elkaar bevestigen? Dan heb je een waterdichte constructie...
En voor extra schaduw werkt het ook.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2019, 11:46:49 pm »

Is het überhaupt herkenbaar als een origineel onderdeel van Holtkamper? Het lijkt mij meer op een Tarp die verbouwd is om aan de luifel te passen op een of andere wijze.
Gelogd

miboe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2019, 10:04:00 am »

Het zou zeker kunnen dat het geen origineel Holtkamper onderdeel is. Ik vraag me dat ook af bij die pees-rand. Ik ken zelf niks waarmee je twee pees-randen met elkaar kunt verbinden, maar misschien bestaat het.

Ik heb nog even een foto gemaakt van de pees- rand langs de luifel. Als deze niet standaard is, is deze er wellicht op genaaid om dr luifel te kunnen verlengen, of om een rafelige/ verkleurde rand mee te fixen.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Wat is dit voor luifel/ doek bij onze Cocoon?
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2019, 10:26:47 am »

Tja je hebt van die stugge adaptors maar dat trekt je doek denk ik stuk als er kracht op komt te staan
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal