Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: last met het sluiten van een camplet savanne  (gelezen 10879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

masker

  • Gast
last met het sluiten van een camplet savanne
« Gepost op: september 14, 2010, 11:51:47 am »

hoi allemaal,
wij hebben sind 2 jaar een camplet savanne bevalt prima
maar alleen het sluiten van dat ding is een crime!
eerst een draai knop maar die draait er overheen en dan krijg je hem niet op slot!
we hebben een nieuwe langere schroef erin gedaan en dachten dat we het nu gevonden hadden maar helaas
nu doen we voor de zekerheid maar een spanband aan de bagagedrager vastmaken zodat als hij open schiet hij tegen word gehouden
wie heeft dit ook of herkent het probleem graag tips!!
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2010, 08:39:05 pm »

Hallo ,

Ik denk dat de schroefdraad in het busje( 8 kantig), die aan het frame zit en een messing kleur heeft, eruit ligt.
Dit heb ik bij mijn camplet ook gehad.

Die kun je makkelijk zelf vervangen. Bij de meeste metaal/constructiebedrijven hebben ze wel van die lange 8kantige moeren liggen en die zijn een stuk sterker.

Zo niet, dan kun je mij een persoonlijke mail sturen en stuur ik je er een toe.

Doe er, als je daar een nieuwe moer op zet echter wel de orginele lengte boud ( en een beetje kopervet) weer in anders heb je kans dat de keuken niet meer waterdicht afsluit.

Groetjes, Marcel



Gelogd

muis

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2010, 11:13:59 pm »

Misschien een idee om er een fototje van op het forum te zetten, mogelijk hebben anderen er ook iets aan?
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2010, 08:58:02 am »

Hoi Masker,

Even voor de duidelijkheid.. K,neem aan dat je het hebt over het sluiten van het keukenblokje en dat baseer ik op: eerst de draaiknop die er overheen draait...

En een foto heb ik niet bij de hand het is een kwestie van even kijken en simpel na denken..dan snapt zelfs iemand die niet technisch waar het boutje v/d draaiknop in gaat.

Dat 8 kantige messing boutje is ongeveer 3 cm lang en loopt een beetje schuin toe. Dat schuine gedeelte is glad afgewerkt.
De draad de die daar binnen in zit is er denk ik uit gesleten, de maat daarvan is M10.

De maat van een nieuwe moer moet zijn: M10x30 ( let wel het gaat om een moer en niet om een bout).
Die hoeft echt niet van messing, ik heb er een gewone verzonken moer op gezet omdat die veel meer trekkracht kunnen hebben.

Groetjes!



 
Gelogd

masker

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2010, 10:13:38 am »

hoi thanks voor de tip,

maar we hadden er zelf al een nieuwe opgezet
en het is niet zo dat hij uitgesleten was
we zijn beetje dom geweest we hebben onze camplet 2 jaar geleden nieuw gekocht
en hadden er al meteen last van heb er over gebeld maar gingen toen op vakantie en toen we terug kwamen
hadden we geen tijd om even langs te gaan moest ook speciaal afspraak voor gemaakt worden wij wonen in rotterdam
en dat bedrijf in boxtel dus je snapt....
toen zei mijn vader )hebben jaren lang zelf er 1 gehad) dat hij daar toen ook last van heeft gehad en hij wel een oplossing had
dus nieuwe erop gezet maar de schroef valt net onder of boven de moer dat zie je net niet als je hem sluit en zoals je weet gaat hij dan ook niet opslot
deze vakantie weer half uur staan te rommelen het is uiteindelijk wel gelukt  maar met bloed zweet en tranen
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2010, 01:41:47 pm »

hallo Masker,

Net nieuw..nee, dan is het inderdaad beter dat je er toch even mee naar Boxtel gaat, lijkt me een garantie geval...

Wij hebben zelf een Concorde van 1997 en zordra ik het keukenblokje dicht doe en hem op het laatste stukje heel iets optil draait de bout er perfect in. Wel doe ik er ieder jaar een beetje kopervet aan.
Voor de rest vind ik Camplet een idiaale vouwwagen, al heb ik zelf wel wat veranderd.
Een disselbak met daarin gasfles en watercan en vaste leidingen onder de wagen door naar het keukenblok.
Het kraantje werkt via een omvormer op 220v. Ook is de luifel verlengt.
Nu ben ik bezig om op de deksel een gasveer op te maken, ach, je moet toch een hobby hebben..

Groetjes!



Gelogd

muis

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2010, 07:28:19 pm »

Ik zou toch eens terug gaan en vragen wat ze voor je kunnen betekenen :J
Gelogd

masker

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2010, 10:04:28 pm »

hoi marcel,

we hadden maar een jaar garantie ik weet het weinig :#
je kon er wel eentje nog bijkopen maar zoals ik al schreef hebben mn ouders ook zon ding gehad en mn vader zei onzin zonde van je poen
deze wagens hebben zoweinig onderhoud nodig ja bandjes lagers  enz ,zeker als je hem ook binnen gestalt heb vandaar dat we dat niet gedaan hebben  maar wij hebben alleen die bout vervangen  ik vertelde het tegen mn vader en  die zei toen doen we die  de volgende x ook ,dat messingkleurige ding ,inderdaad als je hem een knietje omhoog geeft valt hij er mooi in en voor de veiligheid hebben wij dan een spanbandje ;)
wij hadden dit jaar ook een distelbak erop gekocht wel een universele hoor want die orginele dingen zijn me duur! dat kraantje met die pomp hebben wij eruit gegooid! :#
nam teveel ruimte inbeslag ja zon veer is fijn mijn ouders hadden de camplet apollo en daar zat dat niet op het  verschil merk je wel
wij zijn ook heel blij met  deze hoor ze kosten wel aardig maar als je ziet wat ze er 2e hands voor vragen! dat heeft ons doen besluiten om een nieuwe aan te schaffen
verder heb je er ook niet zon grootte auto voor nodig  wij rijden met een corsa 1.2 oudmodel en hebben daar dan nog een dakkoffer op en dat gaat prima als je ziet wat je allemaal bij je heb  bij ons ligt dan in de camplet 2 stoelen tafel tenttapijt 2 kasten dekbedden kussens  handoeken rest beddegoed wij hebben 2 stoelen op dat bagagerek sommige dingen kom je achter dat het niet past als je het aangeschaft heb zoals die stoelen doordat die aan de bovenkant langer zijn en gebogen passen ze net niet in de camplet in de breedte ook is de luifel flut! maar precies een jaar nadat wij  de onze hadden aangeschaft kreeg je die nieuwe met aflopende flappen en die lijkt mij beter bij ons bleef er bij een buitje water op de luifel staan moet zeggen wij zijn mooi  weer kampeerders en moet niet teveel tegen zitten zeer zeker bij mn man niet maar we zijn nu 2jaar achter elkaar een maand met  de camplet naar italy geweest en is zeer bevallen en gaan zeer zeker volgend jaar weer !

grtjs monique
Gelogd

muis

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2010, 10:10:52 pm »

Misschien een idee om allebei op het voorjaars klapweekend te komen, dan kan er weer "live" hulp geboden worden en we hebben er nog geen camplett gehad / gezien op en klapweekend.
Gelogd

masker

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2010, 10:26:24 pm »

wat is dat het klapweekend? ben nog lezend en zoekend heb dit forum net  ondekt! :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2010, 10:35:24 pm »

Het klapweekend is een gezellige meeting tijdens een kampeerweekend. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,55.0.html Hier kun je er meer over lezen. We zijn net terug van het najaarsweekend. Je kunt er "live" andere wagens kijken, tips opdoen, en hulp krijgen bij dat ene probleem waar je net mee zit. :J :J
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2010, 08:17:56 pm »

He, nu gaat het niet meer over last met sluiten van...

Ik zou best naar het klap weekend willen..weet niet wanneer het is..heb me er ook nog niet verder in verdiept.

Goed, volgend jaar.. dan maar, kan ik er rekening mee houden in de agenda...

He Monique, Zo,n dakkoffer hebben wij op het imperial v/d camplet zitten. wij doen er de stoelen/tafel, grondzeilen en een campingbedje in. Onze auto is iets zwaarder, een Citroen Xantia 18i
Ook wij zijn mooiweer liefhebbers, en zoeken als het even kan zuid-oost Frankrijk op.
ook de Dolemieten in Italie willen we nog weer eens gaan bezoeken...
Ach, zo heeft iedereen z,n dingen, als je maar lol hebt.

Groetjes, Marcel

Gelogd

verselewel

  • Gast
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2011, 06:59:42 pm »

Wij hebben ook een savanne, en merk het inderdaad ook dat de keuken  lastig dichtgaat. beetje friemelen iedere keer...
ook was bij ons het slotje (dat lipje) van het slot iets verbogen was waardoor hij niet in het slot viel.

ook de luifel is niet ideaal met veel regen. we hadden echt grote plassen erin staan, hoek poten iets omlaag scheelt al wel maar niet ideaal.  Ook een beetje kort , 1 meter langer zou beter zijn. ik ben dus benieuwd naar de verlenging van Beatleenco hoe dat uitgepakt is. (PM)


gr,
Jasper
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #13 Gepost op: maart 28, 2011, 09:28:23 pm »

De luifel is bij een goeie bui inderdaad niet handig.
Verlenging met en halve meter, zoals die bij ons is wel erg fijn.
Dat heeft de vorige eigenaar laten doen...ik denk bij een vak-bedrijf. Het is erg mooi gedaan, in de juiste kleur en aan de ritszijde verlengt.
Ik zit er over te denken om er een paar extra staanders onder te zetten, liggers wordt wat lastiger je kunt ze aan de ritszijde volgens mij niet laten steunen op de voortent daar het tentdoek dan in de weg zit...en om daar nou een paar gaten in te maken lijkt me niet zo,n goed plan. :?

Verder een erg handige vouwwagen en dik tevreden...simpel en snel op te zetten, misschien niet de ruimste maar met goed weer zit je toch vaak buiten... KKdan is dat ene buitje ook wel te overzien...dan daarbij asje het lux wil hebben kun net zo goed  thuis blijven...of een sleurhut mee nemen... :H

K,vind het wel leuk dat het op vakantie af en toe een beetje behelpen en improviseren is, dat doorbreekt de dagelijkse sleur ook weer een beetje.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:last met het sluiten van een camplet savanne
« Reactie #14 Gepost op: maart 29, 2011, 07:58:10 am »

Wij hebben ook een savanne, en merk het inderdaad ook dat de keuken  lastig dichtgaat. beetje friemelen iedere keer...
ook was bij ons het slotje (dat lipje) van het slot iets verbogen was waardoor hij niet in het slot viel.

ook de luifel is niet ideaal met veel regen. we hadden echt grote plassen erin staan, hoek poten iets omlaag scheelt al wel maar niet ideaal.  Ook een beetje kort , 1 meter langer zou beter zijn. ik ben dus benieuwd naar de verlenging van Beatleenco hoe dat uitgepakt is. (PM)
Er zijn ook stokken die je tussen je andere stokken kunt klemmen voor extra ondersteuning van het doek van de luifel. Dan zakt het doek niet zo ver door. Of als je zelf nog een paar oude tentstokken hebt liggen, koop je een paar van die losse kunststof dingetjes. Ene eind in je buis en het andere eind is een open klem die je om een frame buis klemt. Weet niet hoe die dingen heten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal