Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?  (gelezen 21030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Gepost op: april 20, 2016, 12:13:08 am »

Vanwege de gezondheid van onze middelste zoon (gelukkig niet ernstig) moeten we in Nederland blijven deze mei vakantie. Wat is naar jullie mening het leukste/mooiste Wadden eiland en ook goed te doen met de vouwwagen? We zoeken het liefst een wat kleinere, charme-achtige camping.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2016, 07:15:22 am »

Elk waddeneiland heeft zo'n zijn charme. Natuurlijk ben ik als Texelaar bevooroordeeld. Texel het grootste waddeneiland is met de auto wel het makkelijkste te bereiken. Op drukke dagen om het half uur een afvaart. En anders een uursdienst. Ook en mede dat Texel "groot" is, is er ook meer variatie met het aanbod van kleine campings.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2016, 08:27:38 am »

Wat Paul al zegt, ieder eiland heeft zijn charme.  Ik zelf kom van kleins af aan al op texel. Er is zoveel te zien/doen dat je tijd te kort komt. En wat heb je over voor een overtocht. De boot naar Texel past in ieder budget,  maar wil je naar Terschelling(dat ook erg mooi is) dan mag je je portemonnee trekken.  En daarbij moet je de laatste boot bespreken. De andere eilanden heb ik geen ervaring mee.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2016, 08:40:52 am »

Ameland is ook leuk (enige eiland waar ik ervaring mee heb) alleen nooit op een camping gestaan daar (Staatsbosbeheer groepsverblijf, of huisje in Nes)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2016, 12:13:44 pm »

Heb ze bijna allemaal bezocht.
Vlieland steekt er met kop en schouders boven uit. Rustig, geen auto's, geen koeien, boot komt aan in het dorp, leuke sfeer, maximaal eilandgevoel.

Je kunt je klapkar meenemen op de boot en dan wordt je opgehaald bij de boot en brengen ze je klapkar naar de camping.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2016, 04:18:20 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

CAP-Team

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2016, 01:52:16 pm »

Ik vind dat je op Texel minder merkt dat je op een eiland bent.
Ameland vind ik persoonlijk allemaal wat oud overkomen
Terschelling ben ik meerdere keren geweest, vind ik een mooi eiland met veel campings.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2016, 05:25:09 pm »

We hebben alle eilanden gehad, niet met de vouwwagen want die hebben we nog niet. Om te kamperen zou mijn voorkeur uitgaan naar Texel. Gevarieerd, mooie natuur en genoeg te doen. Terschelling vind ik wat minder, het heeft wel de naam. Ameland sinds de gaswinning in de waddenzee haar charme kwijt, teveel asfalt in relatie tot de grootte naar mijn zin. Vlieland is saai of je moet van luchtmachtoefeningen houden. Schiermonnikoog is te klein. Te overwegen valt een van de Duitse wadden.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2016, 06:26:37 pm »

Om nu niet direct aan Texelpromotie te willen doen. Naast een ruim aanbod van campings is er natuurlijk het strand en de bossen. Daarnaast bij minder mooi weer is er veel te doen. Ecomare, kaapskill enz enz. Ander bijkomstigheid het tarief van de boot ligt wat lager dan bij de andere eilanden.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2016, 06:54:10 pm »

ik heb alleen texel ervaring en vind dat eiland erg leuk.. woon zelf in den helder dus kom er regelmatig. er is genoeg te doen en de natuur is prachtig.. zelf wil ik ook nog een keer naar de andere eilanden.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2016, 08:22:49 pm »

Tsja, ze zijn nogal verschillend. Op Schier en Vlieland mogen geen auto's komen. De vw mag wel mee op de boot maar je moet de vw  met een taxi naar de camping laten brengen. Dus ook geen kofferbak met spullen. Schier en Vlieland hebben ook maar één camping. Ik vind het prachtige eilanden, maar het zijn wel onthaast-eilanden, wandelen, fietsen, dat soort dingen, er is niet veel vermaak. Schier is wat primitiever nog dan Vlieland, maar qua natuur nog afwisselender.  Texel is ook  mooi (aantal mooie dorpjes ook) maar heeft voor mij het minste eilandgevoel. Terschelling is wel weer echt een eiland, een fiks eind varen ook, met  veel bos, veel duinen en een paar leuke dorpjes. Ameland vind ik zelf minder qua natuur: veel polder, weinig (en lage) duinen, amper bos.
Schier is onze favoriet, maar het is wel het meest uitgesproken. Als je bereid bent om de fikse overtochtprijs te betalen zou ik naar Terschelling gaan. Je moet de boot ruim van tevoren reserveren.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2016, 09:09:16 pm »

Bedankt voor al jullie tips en adviezen. Ik net eens even snel gekeken, maar de prijs voor overtocht zal wel de doorslag geven. Terschelling is echt enorm duur, bijna 300 euro (!). Maar Texel is een stuk voordeliger. We gaan maar eens even nadenken wat we gaan doen.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #11 Gepost op: april 21, 2016, 09:16:14 pm »

Terschelling is echt enorm duur, bijna 300 euro (!).

Kun je nagaan wat de inkomsten zijn tbv het Oerol festival.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #12 Gepost op: april 21, 2016, 10:19:46 pm »

Bedankt voor al jullie tips en adviezen. Ik net eens even snel gekeken, maar de prijs voor overtocht zal wel de doorslag geven. Terschelling is echt enorm duur, bijna 300 euro (!). Maar Texel is een stuk voordeliger. We gaan maar eens even nadenken wat we gaan doen.
Mocht  je wat vragen hebben over Texel dan kun je ook via een pb benaderen
Gelogd

Eelco2

  • Gast
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2016, 06:55:59 am »

Als je niet te veel uit wil geven kun je ook in de kop van Noord Holland blijven. Er is naar mijn idee weinig verschil met Texel. Het eiland is zo groot, dat het erg op de polders in Noord Holland lijkt. Dan kun je met slecht weer ook nog even naar een stad ofzo. Mijn keuze voor een waddeneiland zou Ameland zijn ;-) . Leuk familie eiland, korte oversteek.
 :)
« Laatst bewerkt op: april 22, 2016, 06:57:40 am door Eelco2 »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wat is het leukste Wadden eiland om daar te kamperen?
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2016, 07:16:31 am »

Als je niet te veel uit wil geven kun je ook in de kop van Noord Holland blijven. Er is naar mijn idee weinig verschil met Texel. Het eiland is zo groot, dat het erg op de polders in Noord Holland lijkt.
Het is waar je op Texel bent geweest.  De in de noordkop Texel zijn Polders en dat heeft wat weg de kop van NH maar het hoge berg gebied is dit absoluut niet. Ook De bossen en combinatie  met de duinen is een deel wat je niet tegenkomt in NH.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2016, 09:57:36 am door Paulvh »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal