Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?  (gelezen 3954 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

radiator

  • Gast
Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Gepost op: april 05, 2014, 03:15:39 am »

Collega's,

Voor we er deze zomer opnieuw op uit trekken had ik onze vouwwagen graag technisch laten nakijken en evt. onderhouden. Het betreft enkel het onderstel (chassis, wielen, banden, ophanging, dissel, koppeling, remmen, verlichting, veiligheid, enz.), dus niet de tent of het vouwmechanisme.  Waar kan ik daarvoor n Belgi terecht? Bij voorkeur op de as Brussel - Antwerpen - Breda maar we zijn flexibel :-)

In zoverre dit relevant is: het betreft een Holtkamper Spacer XL, bouwjaar onbekend maar ik schat zo'n 15j oud. Geen zichtbare gebreken of schade. Vorige zomer probleemloos 6000km mee afgelegd.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Radiator.

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2014, 11:22:39 am »

Wij hebben onze HK Spacer net terug opgehaald van zijn onderhoud. Hij is ook 15. Hij is goed nagekeken door:
DG Motorhomes, Berlaarbaan 171 2860 St-Katelijne-Waver. Tel 015 55 69 44 e-mail: info@dgmotorhomes.be.

Het is een bedrijf dat aanhangwagens verkoopt, marktwagens maakt en motorhomes maakt en verhuurt. Ze kennen niks van vouwwagens maar wel wat van techniek. Er zijn twee medewerkers wij hadden het beste gevoel bij Danny Scheers, 0475 23 40 50. De ander vonden we nogal een prater als je snapt wat ik bedoel.

Het onderhoud was goed en grondig uitgevoerd. Over de prijs kan ik niks zeggen want ik zou niet weten wat het elders kost. Bij ons moest de Alko pomp vervangen worden en dat was best duur. Werkuren viel mee.
Gelogd

radiator

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2014, 01:26:37 pm »

Dag Mieke,

dit lijkt exact wat ik zocht, en bovendien nog in de buurt! Vandaag (zaterdag) zijn ze blijkbaar niet open, ik probeer maandag een afspraak te maken.

Bedankt en nog een prettig weekend!

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2014, 03:10:49 pm »

Ze zijn alleen zaterdag voormiddag open. Wij zijn hem vorige zaterdag gaan wegbrengen omdat ons dat paste. We wisten wat ze hem donderdag gingen nakijken en hebben idd donderdagnamiddag telefoon gekregen dat hij klaar was. We zijn hem deze morgen gaan ophalen. Ze hadden het wel druk zeiden ze, het seizoen was begonnen en iedereen wil natuurlijk nu een onderhoud.
Gelogd

radiator

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2014, 10:11:23 pm »

Zo! Maandag gebeld en op woensdag gaan afzetten bij DG Motorhomes voor algemeen nazicht onderstel, met nadruk op veiligheid. Er werd gevraagd hoe dringend het was, niet dringend dus. Maandag erna al telefoon dat hij klaar was. Opgehaald, korte uitleg gekregen, het leek en klonk allemaal erg correct (maar ik ben geen kenner). Prijs viel heel goed mee.

Bedankt voor de tip Mieke!
 
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2014, 10:15:05 pm »

Blij dat je tevreden bent. Spijtig dat ik hem niet zien staan heb, ik rij er regelmatig voorbij ;). Vroegen ze zich niet af van waar plots die vouwwagens kwamen?
Gelogd

radiator

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2014, 10:26:54 pm »

Ik had aan telefoon gezegd dat ik hun adres via via op het internet had gekregen ... maar ze leken weinig verbaasd. Ik heb er ook geen andere vouwwagen zien staan :-)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2014, 08:30:54 am »

Toen ik belde wisten ze precies niet wat een vouwwagen was. Maar vermits ik zei dat het er uitzag als een marktwagen/aanhangwagen mocht ik wel langskomen. Eens ter plaatsen vroeg ik naar de mogelijkheden om een serviceluik in te bouwen. Hij snapte  niet waarom en vroeg of ik het dan in het deksel wou :?. Tja, toen heb ik gedacht laat maar. 
Maar misschien hadden ze met de onze te zien door over wat het ging.  ;)
« Laatst bewerkt op: april 17, 2014, 06:26:38 pm door Mieke »
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2014, 01:23:48 pm »

Eens ter plaatsen vroeg ik naar de mogelijkheden om een serviceluik in te bouwen. Hij snapte hij niet waarom en vroeg hij of ik het dan in het deksel wou :?.


Geweldig! :H  :H :H :H
Gelogd

stijnie

  • Gast
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2016, 01:54:34 pm »

Kan ik nog eens inpikken op dit ouder topic?

Ik ben zelf ook op zoek naar een Belgisch onderhoudspunt die vouwwagens naziet, liefst regio West-Vlaanderen
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Belgie: technisch onderhoud / nazicht vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2016, 07:07:43 pm »

Hoi

Kijk eens rond bij je in de buurt waar men aanhangwagens en paardentrailers verkopen.
Zij kunnen ook onderhoud doen aan de wagen.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal