Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Verhuur Holtkamper Kyte  (gelezen 14948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur

  • Gast
Verhuur Holtkamper Kyte
« Gepost op: september 29, 2014, 09:13:21 am »

Hallo,

Al jaren wil ik met en voor mijn gezin een Holtkamper Kyte aanschaffen. Maar zoals velen...ik blijf twijfelen over de enorme investering die hiermee gepaard gaat.

Eigenlijk loop ik nu met het idee om de Kyte ook te gaan verhuren, vaak heb ik al gezocht naar deze mogelijkheid, maar er is niemand die dit doet. Je kunt wel een Cocoon huren heb ik gezien overigens. Het leukste is dat ik er eigenlijk wel zin in heb ook. Hoe fijn is het om mensen met vakantie te zien gaan met zo'n mooie Kyte.

Ik realiseer me dat je met verhuur risisco's loopt, deze heb ik inmiddels in kaart gebracht, en gelukkig kun je e.e.a. goed verzekeren.

Eigenlijk zit ik met 2 belangrijke vragen:
1. Is animo voor het huren van een Holtkamper Kyte?
2. Wat zou een redelijke huurprijs zijn? (een Cocoon huur je voor E 75,- per dag.

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie en meningen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2014, 12:29:11 pm »

Je huurt een Cocoon al voor minder dan 75 euro. Heb al 48 euro voorbij zien komen als je minstens een week huurt. Een Cocoon is wel simpeler op te zetten dan een Kyte, zeker voor iemand die zo'n ding huurt.
Heb er zelf ook over gedacht onze Cocoon te verhuren, maar ik moet er niet aan denken dat er een ander in ons bed ligt. Buiten eventuele schade en andere ongemakken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2014, 12:32:52 pm »

Je zou ook samen met een ander gezin een vouwwagen kunnen kopen en deze zeg maar delen. Dit principe zie je ook wel met auto's. Persoonlijk zou ik dit alleen doe als ik de mensen goed ken en niet met een totally stranger. Goede afspraken maken onderling is sowieso een must!!
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Mieke

  • Gast
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2014, 01:22:12 pm »

Ik denk dat ik nooit zou huren. Tenzij misschien ik overweeg een aan te schaffen en hem eens wil uitproberen. Gerekend dat voor een Cocoon 75 gevraagd wordt dan denk ik dat je voor een Kyte misschien wel 100 euro per dag wil in het hoogseizoen. Neem nu dat ik 14 dagen wil huren. Dan ben ik al 1400 euro kwijt aan huurgeld. Reken dan nog mijn campingplaats, voor 4personen rond 400 - 500 euro. Als ik dat optel dan ben ik al een aardig duitje kwijt. Voor dat geld kan ik dan wel twee weken een huurtent of stacaravan huren op een camping. Neen voor mij is huren geen optie.  Maar misschien wel voor anderen, ik ben niet iedereen  :)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2014, 01:33:27 pm »

Reken maar eens uit wat een Kyte op jaarbasis kost (afschrijving in 15 jaar, rentekosten, beetje onderhoud, incl. stalling en verzekering ..........) deel dat over 21 kampeerdagen en je komt als snel aan € 90,- / 100,- per dag ...........


Voor een CombiCamp vraagt de VWS € 500,-, als je maar 3 weken per jaar gaat kost hij dat ook gewoon en dan heb je nog niets verdient. De kracht van de dealer zit hem in het feit dat hij deze weer met een beetje korting weer kan verkopen, aan die mensen voor wie een nieuwe net teveel van het goede is.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2014, 03:28:23 pm »

Ik zou mijn Kyte nooit verhuren.
Een Kyte kent een aantal kritische punten die je moet weten om hem goed op te kunnen zetten en af te breken. Dit om schade te voorkomen.
Om een Kyte op te kunnen zetten heb je volgens mij een uitgebreide instructie nodig en daarna wat ervaring waarna het in het vervolg probleemloos is. Deze eigenschappen zijn niet nadelig bij het bezit, maar wel bij verhuur waarbij steeds een andere onverlaat de kans krijgt iets verkeerd te doen.
Tevens zal hij in de verhuur ook lang niet zo net behandeld worden als ik dat zelf doe zoals het goed schoonmaken voor inklappen. Ik wil niet weten hoe mijn doek er na 1 seizoen uit komt te zien.

Om een wagen te verhuren is een fool-proof wagen nodig, de Kyte is dit niet.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2014, 04:23:26 pm »

........ ik denk ook niet dat er veel zijn die een (dure) vouwwagen nieuw aanschaffen en vervolgens verhuren, nog even los van het feit hoe 'lastig' het is om hem op te zetten (en dan 'lastig' niet verkeerd bedoeld!); je vertroetelt je bezit toch wel een beetje ........
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2014, 04:50:42 pm »

Reken maar eens uit wat een Kyte op jaarbasis kost (afschrijving in 15 jaar, rentekosten, beetje onderhoud, incl. stalling en verzekering ..........) deel dat over 21 kampeerdagen en je komt als snel aan € 90,- / 100,-
Ik denk niet dat je zo moet rekenen. Een professionele verhuurder zal een kostprijsberekening maken inclusief onderhoud, assurantie, rente, winst, risico van kleine schades en bijkomende kosten. Het aantal verhuur dagen zal dan groter zijn dan 21.
TS overweegt de verhuur om een deel van de aanschafkosten te dekken.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2014, 05:50:30 pm »

Vooraf gesteld dat je de wagen 4 weken in het jaar kunt verhuren en zelf 3 weken gaat.

Na zon twee jaar heeft de wagen al zo'n 14 gebruiksweken achter zijn kiezen. Dit met de nodige gebruikssporen.
Ik denk niet dat je hem in het derde jaar nog kunt verhuren voor de prijs die je in gedachten hebt.

Overigens denk ik dat het geen slim idee is om je klapkar te gedeeltelijk te financieren met de opbrengsten van verhuur.
De nadelen zijn hierboven al voldoende neergezet.

"Probeer nooit verder te reiken dan je arm lang is"  I:
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2014, 07:32:57 pm »

Als ik qua huurprijs voor een kyte net zoveel zou moeten betalen als een stacaravan/bungalow dan koos ik voor 't laatste, hoe mooi ik de kyte ook vind. Ik denk persoonlijk niet dat verhuren rendabel is mbt afschrijving etc. Vergeet ook niet dat je zelf elke keer na verhuur de vouwwagen weer moet opzetten om 'm schoon te maken etc (denk maar niet dat huurders dit net zo zorgvuldig doen als dat je zelf zou doen).

Wij gaan volgend jaar een compleet ingerichte tent huren op een camping in Spanje (aanschaf vouwwagen hopen we najaar 2015 te kunnen doen). We betalen voor 18 dagen ingerichte tent 500,- euro meer dan een staanplaats op dezelfde camping (nadeel is dat we wel een duurder hotel moeten nemen voor een tussenovernachting en we geen eigen bedje hebben zeg maar, een voordeel is dat we niets achter de auto hebben en alles al klaar staat als we aankomen).
Maar goed, gaat me even om het prijsverschil van 500,- euro. Bedragen voor de huur van een Holtkamper die hier zijn genoemd van 75,- euro per dag met nog de daarbij komende campingkosten zouden mij echt te hoog zijn...........
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2014, 07:39:39 pm »

Een HK is inderdaad prijzig. Maar het grootste voordeel voor ons is toch het eigen baas zijn en je vakantie in eigen hand hebben en te kunnen gaan en staan waar je maar wilt. We kunnen vertrekken wanneer we dat willen, soms spontaan een paar dagen eerder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2014, 01:25:45 am »

Ik denk dat er best wel animo zal zijn om een Kyte te huren.  Al was het alleen al om uit te proberen voor mensen die aanschaf overwegen. Ik zou hem dan wel zelf neerzetten op een plek.  Bij het opzetten moet je wel weten wat je doet en of je dat zo 1, 2, 3 hebt uitgelegd.....

Kijk maar eens wat een kant en klaar tent oid kost. Op marktplaats worden ook vouwwagens aangeboden voor verhuur, daar kun je wel ideeën opdoen qua prijs :J
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2015, 10:12:24 am »

Holtkamper Cocoon M Membrane Airco  incl het Sunrise Pack

Hallo ik verhuur mijn bovengenoemde cocoon ms een optie
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #13 Gepost op: november 09, 2015, 06:34:31 pm »

Logisch dat velen hier verhuren niet zo'n goed idee vinden, dit is juist een plek van vouwwagenliefhebbers en de meeste zullen zelf een klapkar hebben. En sommigen zijn daar erg zuinig op, verhuren is dan niet het eerste waar je aan dnekt.

IK denk dat er een goede markt is om je klapkar te verhuren, ooit was er een verhuurder uit Limburg die HK's verhuurde en ook vroeg of eigenaren hun ding via hem wilde verhuren.  Weet niet meer precies wat er mis ging, maar dat bedrijf had problemen.

Als je je klapkar verhuurt loop je natuurlijk risico, er kan wat kapot gaan, gewone slijtage enz. enz.

Wij hebben onze Cocoon 2 keer verhuurd, als je goed weet aan wie je dat ding meegeeft dan is het in onze ogen geen probleem, mooiste is dat het leuk is als zo'n ding wat meer gebruikt wordt en anderen ervan mee kunnen genieten. Als bonus levert het nog wat euro's op.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Verhuur Holtkamper Kyte
« Reactie #14 Gepost op: november 10, 2015, 11:53:43 am »

een 2e hands verhuren kan ik me indenken. Echter als je een nieuwe aanschaft hou je (lijkt me logisch) rekening met een aanshaf voor diverse jaren gebasseerd op de levenstijd en gebruiksstijl van met name het tentdoek.
Zo hebben wij teruggerekend naar gemiddelde kosten per jaar alvorens de aanschaf te doen. Dan moet je een behoorlijke huur vragen om je kosten eruit te halen (en eventuele vervangingen/reperaties).
Gelogd
live life outdoors
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal