Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Flyer vraag, membrane en binnentent?  (gelezen 8997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #15 Gepost op: april 09, 2015, 10:48:51 pm »

Het missende stokje vandaag meegekregen bij HK.
Wij hebben ook een Flyer Membrane... en ik ben eigenlijk nog geen goede handleiding tegengekomen over hoe het systeem zou moeten werken.
Weet iemand of een dergelijke handleiding wel bestaat / of kan iemand uit eigen ervaring een en ander toelichten ?
van welk jaar is die van jullie?

Ik heb vandaag nog wel tips gehad  :J
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #16 Gepost op: april 10, 2015, 07:09:50 am »

Het missende stokje vandaag meegekregen bij HK.
Dat is super!
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #17 Gepost op: april 10, 2015, 07:58:35 am »

Van 2001/2002 meen ik.
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #18 Gepost op: april 10, 2015, 08:11:28 am »

Als je ook van die lange verstelbare alu stokken hebt zet je die aan de achterkant op de hoeken nadat je het doek los hebt geritst van de hoek tot het zitgedeelte.  Daar laat je het dus dicht zitten.  Aan de voorkant dan die korte stokjes met een pin erop, deze komen op de vaste luifelstokken, tussen het doek in. 

Bij de latere types zijn er meer stokjes bijgekomen maar in eerste instantie waren dat er dus 2 x 2  :J
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #19 Gepost op: april 10, 2015, 11:31:08 am »

Ik ga het gewoon eens proberen... thanks voor de info !
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #20 Gepost op: april 10, 2015, 12:02:45 pm »

Met het klapweekend gaan wij dat ook uitproberen,  ik ga er dan foto's van maken die zet ik dan op het forum .  :J
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #21 Gepost op: april 10, 2015, 12:30:22 pm »

Graag...alvast bedankt !
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

CenC

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #22 Gepost op: april 26, 2015, 09:02:53 pm »

Kole, dank je. :J
De vorige eigenaar zou nog even gaan zoeken naar het ontbrekende stokje.  Ik was al bang dat we een berg stokjes miste, 1 valt nog weer mee. Fijn als je er even naar zou willen kijken hoe ze precies zitten   :J

En dan gaan we op zoek naar kloppende binnententen.

Weet je ook hoe het zit met de gordijnen?  We hebben er 3, 2 gelijke en 1 smallere, is die laatste dan voor de ingang bedoeld?  Er zitten 4
Witte gordijn koorden bij om ze op te hangen,  beetje veel voor 3 gordijntjes  :#

je zou een studie kunnen maken van al die verschillen ;)

Wij gebruiken bij het raam aan de achterzijde 2 gordijnkoorden, onder en boven. Dan blijft het mooi strak.
Bij de voorwand van de bak kan dit niet vanwege de deur. Tevens hoort er in onze flyer een koord tussen het dakdoek en de hemel, zodat de hemel niet zo laag hangt.

Succes met het maken of zoeken van een binnenhemel...

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #23 Gepost op: april 26, 2015, 11:34:04 pm »

@CenC, bij ons zitten er geen gordijntjes aan de achterkant.  Er hoort nog een koord bij de voorwand weten we inmiddels. Aan de bovenkant zit het membrane.

We hebben bij holtkamper geïnformeerd naar een binnentent.  Er waren 2 opties,  een tropical binnentent of een binnentent alleen voor de bedlade. Die zijn tegenwoordig beide met klittenband,  omdat de onze dat nog niet heeft hebben we een zoek opdracht gegeven.  Ze duiken dan in Emmen de kelder in of zo met een mijnwerkers helm op  :#
Ze hadden nog een tropical binnentent met strikken en ze hadden een binnentent voor de bedlade aangepast voor ons door er strikken aan te zetten.  We hebben gekozen voor die laatste optie,  dat scheelde de helft qua prijs en meer hebben we toch niet nodig.  We hebben meteen een zakkenschort voor het deksel gedeelte gekocht, die hebben ze nu in de aanbieding.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #24 Gepost op: april 29, 2015, 02:21:46 pm »

Die van ons is natuurlijk ook veel ouder, en we weten dat er behoorlijk veranderingen zijn gekomen.

Wel leuk om zo uit te zoeken.
Gelogd

aerodeck

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone T&T
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #25 Gepost op: mei 19, 2016, 09:08:42 am »

Met het klapweekend gaan wij dat ook uitproberen,  ik ga er dan foto's van maken die zet ik dan op het forum .  :J

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar die foto's... kan die ergens op het forum vinden ? Alvast bedankt ! :-)
Gelogd
Had: Holtkamper Flyer Membrane (2002)
Heeft: Aart Kok Livingstone T&T (2015)

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #26 Gepost op: mei 19, 2016, 05:39:34 pm »

Nee, nog niet gemaakt.  Ik zal binnenkort even kijken als we een weekend weg gaan  :J
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #27 Gepost op: juni 01, 2016, 07:18:27 pm »

Als je ook van die lange verstelbare alu stokken hebt zet je die aan de achterkant op de hoeken nadat je het doek los hebt geritst van de hoek tot het zitgedeelte.  Daar laat je het dus dicht zitten.  Aan de voorkant dan die korte stokjes met een pin erop, deze komen op de vaste luifelstokken, tussen het doek in. 

Bij de latere types zijn er meer stokjes bijgekomen maar in eerste instantie waren dat er dus 2 x 2  :J

En toch heb ik maar 4 stokjes, bij mij zit de onderkant in een zakje en aan de bovenkant een gebogen ijzeren lus. Ik denk niet dat ik ooit meer stokjes nodig zal hebben, zeker bij verblijf in Nederland..
Op de bijgevoegde foto in de achtergrond staat die van mij in de membrane stand aan de rechterkant.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraag, membrane en binnentent?
« Reactie #28 Gepost op: juni 01, 2016, 07:23:59 pm »

Ja dat klopt, dat is het nieuwere systeem.  Die stokjes zijn ook iets langer tov de korte bij ons :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal