Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kyte droommatras  (gelezen 3490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirkjan

  • Gast
Kyte droommatras
« Gepost op: mei 06, 2016, 09:04:07 pm »

Ha allen, sinds deze zomer genieten we van een Kyte XL (2011). Heerlijke klapkar en ik heb al veel handigheidjes van dit forum geplukt en in onze Kyte verbeterd.

We hebben ons  HK "droommatras" inmiddels vervangen door een Ikea matras + topper. Het droommatras is ons (met name mijn vrouw) veel te hard gebleken.. Zijn er meer met deze ervaring? We hebben de 160 cm breedte gekocht en met een scherp stanleymes de 5 overlopende centimeters in de breedte verwijderd. Tijk weer dichtritsen en klaar....!
Ideaal en vele malen goedkoper dan de HK alternatieven (koudschuim zou vlgns verkoper een  downgrade zijn maar kostte alsnog EUR 395,- extra).

Mocht iemand overigens interesse hebben in het overgebleven droommatras, stuur dan een pbtje.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte droommatras
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2016, 09:34:43 pm »

Ja, en dat is dan meteen de enige ergernis aan de Kyte - het bed is niet erg comfortabel (voor ons). We hebben een IKEA topper erop en dat maakt het bed acceptabel maar nog steeds geen 'droommatras'. Nog geen definitieve oplossing voor gevonden. Welk matras van IKEA heb je gekocht?

Gr, Matthijs
Gelogd

dirkjan

  • Gast
Re: Kyte droommatras
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2016, 09:21:13 am »

Idd. Malfors (foam) icm iets luxere Tustna topdek. Prima combi!!
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Kyte droommatras
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2016, 10:57:36 am »

Wij hebben de traagschuim mattras in onze Kyte. Weet niet of dat het zelfde is als de droommatras maar ons matras slaapt heerlijk. Heb in de jaren meerdere verschillende vouwwagens gehad maar geen sliep zo lekker als deze.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte droommatras
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2016, 09:54:35 pm »

Idd. Malfors (foam) icm iets luxere Tustna topdek. Prima combi!!

En die 2 samen in de bestaande tijk?
Gelogd

dirkjan

  • Gast
Re: Kyte droommatras
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2016, 11:23:10 pm »

Gewoon in de eigen tijk van Ikea terug gedaan. je hebt niet zoveel last van de "extra" stof van die tijk.

 Het HK matras (idd traagschuim) in tact gelaten, wie weet kan ik er nog iemand een plezier mee doen. Aan bovenstaande reactie te lezen zijn er genoeg mensen die er wel prinsheerlijk op slapen  :)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte droommatras
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2016, 08:34:05 am »

In onze 2012 Kyte zit nog de met nietjes vastgezette lattenbodem. We hebben hierop het standaard koudschuimmatras die in 2012 geleverd werd. Inmiddels is dit matras iets dikker volgens mij en met een meer flexibel ophangsysteem van de latten.

Wij vonden het bed in onze Kyte te hard (zij-slapers) en hebben daarom naar een oplossing gezocht. Hiertoe bij Joans in IJmuiden een koudschuim Pantera 52 matras op maat laten maken. Enkel het schuim van 3,5 cm dik, zonder tijk. Gewicht van dit schuim viel mee. Omdat het koudschuim is, erg duurzaam en het gaat niet doorliggen.

Ik wilde meer steun maar heb na proefliggen de zachtste soort gekozen op advies van Joans. (stevigheid 50). Dit is in de bestaande tijk gelegd van het HK droommatras. Dit is zeer elastisch en dit past dus makkelijk. Ik had er nog niet veel vertrouwen in en heb daarom ook spullen meegenomen om alle nieten te verwijderen zodat de latten beter veren.
Idee was om eerst nog een nacht te proberen en voor de volgende nacht de nieten evt. te verwijderen. Tot onze verbazing sliepen we nu heerlijk. Geen last meer van de heupen of rug, ook niet na meerdere nachten. De nieten blijven zitten. Opgelost dus, met deze relatief eenvoudige en goedkope (<100,-) upgrade!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kyte droommatras
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2016, 08:39:19 am »

Volgens mij ligt er op mijn Cocoon 2002 een standaard matrasje.
Maar met een nasa schuim matrasje van 3,5 cm dik is het goed te doen.
Had het niet verwacht maat we slapen goed.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal