Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Veersysteem voor bed  (gelezen 2248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Veersysteem voor bed
« Gepost op: oktober 09, 2013, 08:46:42 pm »

Ik vond wel een oude topic over een verensysteem, maar kreeg advies om een nieuwe te plaatsen.

Afgelopen zomer heb ik mijn 8 persoons cabanon vouwwagen verruild voor een 3 persoons roadmaster. Even wennen omdat de constructie van staal is, dus een stuk zwaarder. Het is een model uit 2001 met een zeil.
Als alleenstaande moeder van 2 kids met handicap zocht ik naar een wagen die voor mijn kinderen en mij redelijk eenvoudig op te zetten is. Inmiddels heb ik voor mezelf en mijn zoon een prima systeem voor het opzetten. Daarbij tillen we de stok per stuk uit de wagenbak en zo leggen we ze ook weer terug.

Onder het keukentje komen komend voorjaar wieltjes, maar we zitten nog met 1 probleem. Dat is het open klappen van het bed. Dat is zo zwaar dat ik daar altijd hulp bij nodig heb. Mijn zoon en ik redden dat niet samen en mijn dochter is nog te klein.
Ik zou er graag een vering op willen hebben die het open klappen vergemakkelijkt.  Als we het bed verticaal hebben moeten we het nog een stukje optillen voor we het uit kunnen klappen.

Heeft iemand een idee hoe we dat kunnen aanpakken en of het überhaupt wel mogelijk is?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Veersysteem voor bed
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:14:55 pm »

Ik durf het niet te zeggen of dat mogelijk is. Misschien is het goed om de titel van je topic een beetje aan te passen, ik dacht dat het om het froli-systeem (slaapsysteem) ging. Misschien 'veersysteem om bed open te klappen" bv. Ik denk nl dat er wel mensen zijn met een Roadmaster die weten hoe en wat :J Succes
Gelogd

tiny

  • Gast
Re: Veersysteem voor bed
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:39:37 pm »

Ik weet dat op de roadmaster site een vraag en aanbod rubriek is waarop de mdw van roadmaster snel antwoorden.
Volgens mij staan daar ook wel vragen over de veersystemen.
Wij vonden het ook een hele tour om de bak open te klappen (van family s) en we deden dat altijd samen, anders lukt het idd niet.
Pas vanaf 2005 geloof ik zitten de gasveren er standaard op
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Veersysteem voor bed
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2013, 09:49:18 am »

Ik weet dat op de roadmaster site een vraag en aanbod rubriek is waarop de mdw van roadmaster snel antwoorden.
Volgens mij staan daar ook wel vragen over de veersystemen.
Wij vonden het ook een hele tour om de bak open te klappen (van family s) en we deden dat altijd samen, anders lukt het idd niet.
Pas vanaf 2005 geloof ik zitten de gasveren er standaard op

Ik had al gezocht op de site. Daar was iemand met de zelfde vraag. Het antwoord was dat het niet mogelijk is omdat het een oud model is. Toch hoop dat er een heel handig iemand te vinden is die een antwoord heeft.  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal