Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen  (gelezen 4088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998

Door omstandigheden op zoek naar een andere auto. Nu zocht ik steeds op relatief ruime auto's met een flinke kofferbak.  Voor de vakantie (grote koelbox en kleding bakken en porta porti passen niet in de vouwwagen)want in de vouwwagen kan niet alles mee  en voor die paar keer dat een ruime kofferbak handig is een relatief grote auto rijden. 
Maar misschien is een kleinere auto met voor de vakanties een dakkoffer ook wel een mooie oplossing. Scheelt ook nog eens in wegenbelasting.

In welke compacte middenklasse auto rijdt jij? Krijg je alle spullen mee? 
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2016, 06:17:15 pm »

ik rijd een golf 7.
en inde auto staat alleen een 2e koelkast en een krat met gereedschap e.d. rest ligt in de vouwwagen.
als ik nu nog eens een nieuwe auto zou kopen word het een skoda octavia.
of omze zoon zou niet meer mee gaan dan zou ik een klasse kleiner gaan rijden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2016, 06:39:16 pm »

We redden het prima met onze C4/2. Maar zijn ook maar met 3 personen. Maar er lag altijd maar weinig in de auto, voornamelijk box met wat voedingsmiddelen. rest altijd op de Cocoon. Je moet gewoon niet te veel meenemen.
In onze tenttijd hadden we een grote dakkoffer, daar ging heel wat in. Maar sinds de vouwwagens niet meer gebruikt voor vakanties.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2016, 06:53:10 pm »

Ik weet niet wat je budget is en of je gebruikt of nieuw wil rijden?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2016, 07:17:17 pm »

Bij ons is het gewoon vol is vol, meer kan er niet mee :zw. Iedereen een eigen bak voor de kleding (ging in de wagenbak). Stretchers en tafel in de wagenbak. Alle schoenen in de wagenbak. Bedden op de ladebak waren opgemaakt (Flyer). Op het bed in de ladebak nog twee stoelen. Om de kleding bakken zeevast te zetten werd er een slaapzak tussen geduwd, vierde slaapzak over de kleding bakken. Dan konden de andere twee stoelen daar weer opliggen. (van die hel platte van Crespo) Bij het invouwen schoof de lade bak keurig in. In de kofferbak van de auto, stroom haspel, voorkleed, toilet tassen tas, kratje met droogvoer, tas met handdoeken en de COBB. Kon nog keurig het dekzeil over de kofferbak. (BMW 3 touring). Kleine touring ruitje open en dan konden de jassen en de rugzakjes op het dek zeil. Maar vol is wel vol. (Al het kookgerei, borden ed. zat in de disselkeuken, koelbox voor alle dingen die niet warm mochten worden). Fietsen, 4 stuks op de allesdragers op de klep.
Neem niet meer mee dan in 2000, toen hing de wagen achter een Omega sedan, daarna achter een Astra Station daarna achter een Signum (die heeft pas een klein kofferbakje). Tot nu toe altijd alles mee kunnen nemen. En inderdaad, neem niet te veel mee, er zijn spullen die je de hele vakantie alleen maar aan de kant schuift, ergens anders neerzet of zoiets omdat ze niet worden gebruikt.
Praat nu over 2 volwassenen en 2 kinderen, toen we begonnen met kamperen in de Flyer waren ze 5 en 3 jaar oud. Dus van een heleboel bedknuffels is het langzaam overgegaan naar een smartphone en een DS. Volgend jaar alleen nog met 2 volwassenen kamperen. Zal nu wel plek overhouden. Lastig want ik hou niet van gerammel in de auto :N, hoe dat nu weer te zeevasten. :?
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2016, 08:26:17 pm »

Renault Clio 1.2 TCi doet het prima voor de Kyte. Een Estate heeft nog best een ruime kofferruimte en dakrails voor universele dakdragers. (Niet dat we die gebruikten voor de Kyte.)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2016, 08:38:50 pm »

Wij rijden in een Hyundai i20. Gaat alles in wat wij willen mee nemen. En wij zijn met drieën

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2016, 09:49:37 am »

Wij rijden geen middenklasse meer: er gaat te veel mee  :# We hebben in het verleden een Mazda 323F en een Ford Focus station gehad. De Mazda was de fijnste auto de Ford de grootste.

Maar aangezien auto's wel mijn ding zijn toch een reactie van mijn kant. Afhankelijk van het budget kan je kijken naar een Toyota Corolla of een Mazda 323F. Beiden zeer betrouwbaar en goed betaalbaar. Als je nieuwer wilt gaan rijden of geen fan bent van Japans zou ik eens kijken naar een Volvo V50 of een Ford Focus beiden hetzelfde onderstel en prima auto's waarbij ik wel moet aanmerken dat er bij bepaalde modellen van de Focus problemen zijn met imploderende sensoren van de versnellingsbak en vastzittende remmen. Volvo en Mazda dlene hetzelfde onderstel van de Focus maar hebben die problemen niet omdat ze het systeem aangepast hebben.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2016, 10:16:58 am »

Ik heb jaren een Multipla gehad. werkelijk de perfecte auto. compacte buitenbuitenmaten (behalve in de breedte) maar zo flexibel van binnen dat je, je geen zorgen hoefde te maken ovr wat wel of niet mee kon.

2 jaar geleden heb ik de Fiat Seidici van mijn moeder overgenomen. Eerst gekeken of de koelbox in de kofferbak paste. De rest zou wel goed komen. en dat is ook zo.

De opvolger van de Fiat Seidici is de Fiat 500X zou ik graag hebben, want ook die heeft 4wd , maar helaas nu even buiten budget. en de 500L die mijn moeder nu heeft zou ik ook heel graag voor de vouwwagen zetten. Ruim genoeg, lekker vierkante kofferbak en compact genoeg. (en verdorrie wat rijdt dat ding lekker!) maar op je wegenbelasting ga je daar niet heel veel mee besparen.

Maar erg goedkoop in gebruik is de Seidici niet want lust wel een slokkie benzine, dat zelfde zal ook van toepassing zijn op zijn japanse broeder de SX4 van Suzuki, die is opgevolgd door de S cross. Dat lijkt me ook een erg fijne auto overigens. Die is net wat ruimer dan de SX4 maar nog steeds niet heel groot.

Slim compact en ruim zijn ook de verso modellen van Toyota.

Maar misschien is het ook handig om aan te geven in welke prijsklasse je zoekt.

Gelogd
Adventure Awaits

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: november 11, 2016, 01:00:33 pm »

Mijn vrouw heeft nu een Skoda Fabia Combi als wagen en deze is verrassend ruim van binnen. Een koffer van meer dan 500 liter is echt al wel ruim voor een dergelijk kleine wagen. De grotere modellen hebben zee van ruimte.

Groeten,
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2016, 02:04:44 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17520.0
In bovenstaand topic staan veel auto's  :J :J
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2016, 09:55:55 pm »

beperkt budget ruime betrouwbare auto? probeer een seat altea xl zou ik zeggen.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: november 12, 2016, 12:40:34 pm »

Maar de Altea XL is niet echt compact te noemen (gewicht/verbruik). Wij rijden zelf een Ford Focus wagon, heeft een ruime kofferbak en is een fijne reisauto, maar met zijn 4,5meter lengte ook geen kleintje meer te noemen.
Nadeel van de dakkoffer is het geluid (op snelheid), extra brandstofverbruik en dat je er eigenlijk alleen lichte zaken in kunt stoppen ivm het max. gewicht op het dak en het hoge tillen. Wel een goede oplossing om kleding/slaapzakken etc. in op te bergen. Mogelijk kun je de dakkoffer ook op de VW monteren.
De keuze voor compacte wagens met grote kofferbak zijn beperkt. Je komt dan al snel uit bij de hierboven genoemde Skoda Fabia en de Clio Wagon.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Nissan Note. Door zijn rechthoekige vorm kun je daar ook veel in kwijt.

Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: november 12, 2016, 01:29:24 pm »

Begonnen met een Skoda Fabia combi (diesel) voor de vouwwagen. Nu een Golf 6 station (1.6 diesel). Je merkt het verschil wel tussen de bij trekkers maar dat is logisch. Maar ze allebei het werk prima.

Wij zijn maar met zijn 2en dus wij hebben niet heel veel in de wagen en relatief veel in de auto. Gewoon omdat we dat makkelijk vinden. Zowel bij de golf als de skoda past dit prima.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: november 12, 2016, 04:13:13 pm »

Of een Berlingo of Kangoo. Niet heel groot, maar veel ruimte. Wij hebben 5 jaar een Skoda Roomster gehad. Prima reisauto, vrij compact en half Europa mee doorgereisd met onze toenmalige Jametic en eerder onze tent met dakkoffer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal