Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen  (gelezen 4085 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: november 15, 2016, 10:10:09 pm »

Dank jullie wel voor alle mooie lijstjes;

Ik heb tot vorig jaar 14 jaar lang in een fiat punto gereden van 1998 met de bijnaam "de Tank"
De garage waar ik een zoekopdracht heb uitgezet kent "de Tank" ook.
Na zijn reactie over zijn ervaringen met verschillende merken heb ik hem gevraagd of er ook nog auto;s gewoon rijden net zo als "de Tank" 


Heb je er al eens aan gedacht om de crossfietsen op het dak van je auto te zetten? kan je, je disselbak behouden en daar past de portapotti mss weer in. middenklassers waar de koelbox in past zijn er en iets compacter ook.  En als je zelf mee wil fietsen.. vouwfietsje? is even een wat andere draai aan het geheel, maar wie weet...

De crossfietsen (die zijn alleen voor op de crossbaan) gaan niet mee op vakantie dan gaan de gewone fietsen mee.  Op het dak van de auto is voor mij te zwaar tillen op de vouwwagen kan net. Gaan alleen mee in Nederland.

Ik had geantwoord: Skoda Fabia Combi, omdat het onderwerp "middenklasse of compact klasse" is.
Maar als je een Seat Altea XL overweegt, kan je ook een Skoda Octavia, al dan niet Combi overwegen. Lager gewicht en meer ruimte.

Ik keek naar groot vanwege de kofferbak ruimte ( het liefst kocht ik een bus..... lekker praktisch :-) maar dat zit er niet in) totdat ik dus bedacht dat het misschien wel anders kon. Skoda octavia afgelopen vrijdag bekeken, zou een optie kunnen zijn.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: november 16, 2016, 01:12:17 pm »

Ik keek naar groot vanwege de kofferbak ruimte ( het liefst kocht ik een bus..... lekker praktisch :-) maar dat zit er niet in) totdat....
Dan ga je toch op zoek naar zoiets :-). Heeft alles wat je wenst... Met achterbank, mega bagageruimte, trekhaak, navigatie, noem maar op....



http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/peugeot-expert/2010/kwintsheul/7hrfc/peugeot-expert-20-hdi-dc-229-navteq-120pk-leer-nav/
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: november 17, 2016, 08:48:30 am »

Je hebt ook de VW Caddy Combi nog. Minder lomp/ groot maar wel ruim.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: november 17, 2016, 09:07:44 am »

Dan ga je toch op zoek naar zoiets :-). Heeft alles wat je wenst... Met achterbank, mega bagageruimte, trekhaak, navigatie, noem maar op....



http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/peugeot-expert/2010/kwintsheul/7hrfc/peugeot-expert-20-hdi-dc-229-navteq-120pk-leer-nav/

Mooi! Een bus is helaas niet haalbaar. Diesel is voor mij niet te doen. Te veel wegenbelasting (ook nog eens wonende in de provincie met de hoogste wegenbelasting ) en te weinig rij km,s om uit te kunnen.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: november 17, 2016, 09:47:05 am »

Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwere grotere auto..... Ik heb nu een Opel astra en de nieuwere hebben blijkbaar slechte versnelligsbakken( tussen bouwjaar 2010 en 2014   )... of je moet de 100 pk versie of de 116 pk versie pakken maar die laatste is er bijna niet tweedehands en de eerste met 100 pk vind ik net  te weinig pk......
Of het word de Ford Focus station met 125 pk de ecoboost .....
Maar goed ik heb nog tijd dus rustig op zoek...
Hoeveel pk vinden jullie genoeg met een Alpha vouwwagen die ook door de bergen komt..... WW WW
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: november 17, 2016, 09:49:34 am »

Mooi! Een bus is helaas niet haalbaar. Diesel is voor mij niet te doen. Te veel wegenbelasting (ook nog eens wonende in de provincie met de hoogste wegenbelasting ) en te weinig rij km,s om uit te kunnen.
LPG? Voordeliger dan diesel en gebruikt kan het al snel uit. Nadeel is dat je vaak moet tanken. En in het buitenland niet altijd makkelijk te vinden.
Kijk ook naar het merk. Een Citroen bijv. is een relatief lichte auto. Onze C4 bijv. scheelt snel een gewichtsklasse t.o.v. veel andere merken. Een VW Golf is helemaal vrij zwaar. MPV en SUV uitvoeringen zijn ook fors zwaarder. Dus duurder in belasting en verzekering.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: november 17, 2016, 10:08:46 am »

ANWB heeft een keurige module om een trekauto te bepalen, gebruik trekauto ANWB als zoek functie.
Vermogen is leuk maar koppel is belangrijker tijdens trekken. VW is max 750 kg, max gewicht auto gaat vaak naar de 1700 kg of hoger. Koeling is altijd een hekel punt. ANWB geeft de nodige adviezen voor het rijden met aanhanger in de bergen. Dit ter voorkoming van oververhitting van motor en remmen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #37 Gepost op: november 17, 2016, 10:32:08 am »

Mss toch eens een Kangoo, Berlingo of Doblo bekijken?
bijkomend voordeel is ook dat dit soort auto's haast niet door de veren zakken als je er een aanhanger aan hangt en ook het gewicht van de bagage kunnen ze doorgaans goed mee overweg.
zo iets als deze?
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/fiat/doblo-14-emotion/6473495

schuif je je portapottie en koelbox zo achterin.

dit is de 95pk en uit ervaring weet ik dat dat prima is. er bestaat ook een 120pk versie (turbo) maar dan moet je wat dieper in de buidel tasten.  Zijn auto's met over het algemeen geen grote/echte problemen. maar wel zwaar.

Nadeel is wel dat als er ergens verhuisd gaat worden iedereen opeens je vriend is.
ANWB heeft een keurige module om een trekauto te bepalen, gebruik trekauto ANWB als zoek functie.
Vermogen is leuk maar koppel is belangrijker tijdens trekken. VW is max 750 kg, max gewicht auto gaat vaak naar de 1700 kg of hoger. Koeling is altijd een hekel punt. ANWB geeft de nodige adviezen voor het rijden met aanhanger in de bergen. Dit ter voorkoming van oververhitting van motor en remmen.



Klopt. ik had ooit een Fiorino Panorma 1.4 van 78 pk, deze had dusdanig slimme vernselingsbakverhoudingen dat ie echt met gemak mijn Knaus Südwind wegtrok. en ik kwam toen uit een 2,8 TiDIE diesel.. en was dus wel wat gewend.


edit linkje aangepast naar iets voordeliger exemplaar met iets meer km als voorbeeld
« Laatst bewerkt op: november 17, 2016, 10:47:00 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #38 Gepost op: november 17, 2016, 10:45:19 am »

De hedendaagse turbomotoren hebben een lekker vlak koppelverkoop. Bij 1200 al een max tot zo een 4000 toeren. En toeren zorgt voor koeling, trekkracht blijft lekker constant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #39 Gepost op: november 17, 2016, 10:50:04 am »

ANWB heeft een keurige module om een trekauto te bepalen, gebruik trekauto ANWB als zoek functie.
Vermogen is leuk maar koppel is belangrijker tijdens trekken. VW is max 750 kg, max gewicht auto gaat vaak naar de 1700 kg of hoger. Koeling is altijd een hekel punt. ANWB geeft de nodige adviezen voor het rijden met aanhanger in de bergen. Dit ter voorkoming van oververhitting van motor en remmen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

http://www.anwb.nl/auto/trekauto/auto-als-caravantrekker

http://www.anwb.nl/auto/trekauto/caravantrekker#/merkentype

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #40 Gepost op: november 17, 2016, 11:49:41 am »

24% helling en 2x fantastisch. Tis fantastisch!  :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #41 Gepost op: november 17, 2016, 12:51:25 pm »

De hedendaagse turbomotoren hebben een lekker vlak koppelverkoop. Bij 1200 al een max tot zo een 4000 toeren. En toeren zorgt voor koeling, trekkracht blijft lekker constant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Daarom schakel ik onze halfautomaat ook op de hand als we hellingen hebben. Anders blijft het ding schakelen en het meest efficiente toerental zoeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #42 Gepost op: november 17, 2016, 04:36:41 pm »

LPG? Voordeliger dan diesel en gebruikt kan het al snel uit. Nadeel is dat je vaak moet tanken. En in het buitenland niet altijd makkelijk te vinden.
Kijk ook naar het merk. Een Citroen bijv. is een relatief lichte auto. Onze C4 bijv. scheelt snel een gewichtsklasse t.o.v. veel andere merken. Een VW Golf is helemaal vrij zwaar. MPV en SUV uitvoeringen zijn ook fors zwaarder. Dus duurder in belasting en verzekering.

Lpg heb ik toen ik mijn ford focus c max kocht naar gekeken.   Ik tank hier net over de grens voor tussen de 1,28 en 1,34 de liter benzine (95). Zelfs dan moet ik best wat km maken. 

Super dat jullie zo meedenken en linkjes plaatsen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #43 Gepost op: november 17, 2016, 06:43:13 pm »

Lpg heb ik toen ik mijn ford focus c max kocht naar gekeken.   Ik tank hier net over de grens voor tussen de 1,28 en 1,34 de liter benzine (95). Zelfs dan moet ik best wat km maken. 

Super dat jullie zo meedenken en linkjes plaatsen.
Tja, ik tank hier LPG voor 51 cent per liter. 1 op 15 met het Sparky en slechts 5 euro extra houderschapsbelasting per maand extra. Maak wel 30.000 km per jaar. Reken maar uit.
En kijk om je heen als je ergens bent, doe je vanzelf ideeen op over wat voor auto je handig lijkt. Google is zeer handig voor kosten uitzoeken e.d. Op autoverkoopsite's zie je snel genoeg wat gewicht en verbruik is. Kun je meteen de belasting uitrekenen.
« Laatst bewerkt op: november 17, 2016, 06:45:19 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #44 Gepost op: november 17, 2016, 06:55:47 pm »

Daarom schakel ik onze halfautomaat ook op de hand als we hellingen hebben. Anders blijft het ding schakelen en het meest efficiente toerental zoeken.

De automaat, 8 traps, van BMW is subliem :#, in de cruise control berg af is gewelding :J. Eerst schakelt de automaat zelf terug, gaat het nog te snel dan trapt de automatiek ook nog even op de rem. Maar de cruise control blijft wel op de ingestelde snelheid. Moest wel ontzettend wennen eraan, je moet er vertrouwen in krijgen.
Wil je dat niet, deze automatiek, dan neemt de bestuurder het over door de bak op de hand te nemen, schakelen met flippers of de pook, en remmen met je voetje.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal