Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen  (gelezen 4087 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #60 Gepost op: november 20, 2016, 02:07:41 pm »

Ja belachelijk die GTE met zo een lage bijtelling.
En geen lease rijder die hem aan het stroom legt.:)16]
Jawel hoor, op de zaak of bij openbare laadpalen hang ik hem trouw aan de stekker.
Thuis is het een ander verhaal omdat ik die kWh's niet vergoed krijg. Zodra dat wel het geval is laad ik ook thuis op!

Inderdaad is het een kwestie van wennen om steeds dat laadsnoer te moeten aan- en afkoppelen. Al snel weet je niet beter.
Ik maak er een beetje een sport van om zo weinig mogelijk benzine te tanken, is voor de leuk EN goed voor het milieu.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2016, 02:10:04 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #61 Gepost op: november 20, 2016, 02:41:00 pm »

Jawel hoor, op de zaak of bij openbare laadpalen hang ik hem trouw aan de stekker.
Thuis is het een ander verhaal omdat ik die kWh's niet vergoed krijg. Zodra dat wel het geval is laad ik ook thuis op!

Inderdaad is het een kwestie van wennen om steeds dat laadsnoer te moeten aan- en afkoppelen. Al snel weet je niet beter.
Ik maak er een beetje een sport van om zo weinig mogelijk benzine te tanken, is voor de leuk EN goed voor het milieu.
Het hangt helemaal af van de persoon en je principes. Heb je het ding met lekker lage bijtelling om zo goedkoop mogelijk te rijden, of doe je het uit principe.
Ik zou het ook willen, maar zal het dan zelf moeten financieren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #62 Gepost op: november 20, 2016, 04:10:05 pm »

Jawel hoor, op de zaak of bij openbare laadpalen hang ik hem trouw aan de stekker.
Thuis is het een ander verhaal omdat ik die kWh's niet vergoed krijg. Zodra dat wel het geval is laad ik ook thuis op!

Inderdaad is het een kwestie van wennen om steeds dat laadsnoer te moeten aan- en afkoppelen. Al snel weet je niet beter.
Ik maak er een beetje een sport van om zo weinig mogelijk benzine te tanken, is voor de leuk EN goed voor het milieu.

Wanneer je deze auto van de zaak rijdt is het wel heel vreemd dat je werkgever je kWh van thuis niet vergoed tenslotte heeft hij de normale brandstof wel altijd betaald dus waarom nu de kWh niet?

Ps Toyota heeft de oudste hybride auto's volgens mij, je tankt gewoon en de generator wekt de accu op , bij het remmen etc wordt de vrijgekomen energie ook terug in de accu gestopt. De gebruikers geven aan dat dit tov benzine  zo'n 1 liter op 100km scheelt
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #63 Gepost op: november 20, 2016, 06:50:56 pm »

Ps Toyota heeft de oudste hybride auto's volgens mij, je tankt gewoon en de generator wekt de accu op , bij het remmen etc wordt de vrijgekomen energie ook terug in de accu gestopt. De gebruikers geven aan dat dit tov benzine  zo'n 1 liter op 100km scheelt
Zijn hier bewijzen uit de praktijk van? want om energie op te wekken bij het remmen, moet je toch veel afremmen. en heel veel zakelijke auto's rijden toch veel op de snelweg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #64 Gepost op: november 20, 2016, 07:07:28 pm »

zie de website: http://werkelijkverbruik.nl/default.aspx

selecteer de Toyota Yaris 5 deurs en zie de vergelijken tussen benzine en hybride
let op, de hybride is wel gelijk een automaat uitvoering
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #65 Gepost op: november 20, 2016, 07:20:35 pm »

want om energie op te wekken bij het remmen, moet je toch veel afremmen.
Da's mooi! Dan maar met de voet op de rem en gas geven gelijktijdig.
Want dan wekken we de meeste energie op.
Alleen jammer dat er verdwijnt in warmte en niet in bewegingsenergie.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #66 Gepost op: november 21, 2016, 09:06:49 am »

Best leuk al die oplaadbare auto's maar ik ben nog geen camping tegen gekomen waar ik mijn auto aan de oplaadpaal kan zetten. En of het nou aan het reguliere 220 paaltje van de camping kan is nog maar de vraag. Dus dat word 3 weken op peut rijden.

Ik vind het allemaal veel te omslachtig en het wordt gewoon tijd dat men een echt alternatief vind voor diesel en benzine want al dat electrische gedoe is leuk maar geen echte oplossing aangezien stroom ook opgewekt moet worden en accu's weer geproduceerd en gerecycled moeten worden.

Daarnaast heeft het ook voor de veiligheid bij aanrijdingen nog wel wat nadelige eigenschappen door de accu's in de bodemplaat en de meters extra stroomkabels die er lopen naar de electra motoren. Het is voor de hulpdiensten een grote hindernis extra om passagiers te kunnen bevrijden.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #67 Gepost op: november 21, 2016, 02:13:30 pm »

het wachten is op waterstof m.i. Met stroom heb ik nog steeds niet genoeg actieradius...
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #68 Gepost op: november 21, 2016, 02:37:57 pm »

Ik las net waarom jullie op zoek gaan naar een grotere auto... Gefeliciteerd! Wij rijden alweer 4jaar met een Ford Focus ecoboost (100pk versie). Het is natuurlijk geen strepentrekker maar er is ruim voldoende trekkracht om de bergen op te komen, ook met de VW erachter. Als je serieus interesse in deze auto hebt check dan ook focusclub.nl, een actief forum waar je veel info kunt vinden en evt. vragen kunt stellen. De 1.0 ecoboost kent weinig problemen. Het koelsysteem is het zwakke punt van dit model. De temperatuur sensor zit te hoog waardoor deze niet meer werkt als je koelwater verliest en de motor warmloopt. En laat er nu net een serie zijn waarbij er een slangetje van het koelwater kon knappen... Check in (bij een occasion) in ieder geval of het slangetje op tijd vervangen is.
Echt? Als ik op autoweek.nl kijk naar een C4 uit 2012 en een Golf 5d uit hetzelfde jaar dan is de C4 zwaarder dan de Golf...
Jij hebt een station of een hatchback daar ben ik ook nog tussen te twijfelen , mijn vrouw vind hatchback groot genoeg ik vind het toch wle makkelijk groter.... Vrouwen nemen veel spulletjes mee.....Laat staan als ik een dochtertje krijg :> :>
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #69 Gepost op: november 21, 2016, 02:42:23 pm »

een auto is zelden groot genoeg :# alhoewel, in de Alhambra hielden we ruimte over, en de kids op stoel 6 en 7 geeft ook rust tijdens het rijden, maar brandstof en onderhoud deden die auto de das om voor mij. Ik rijdt liever iets milieuvriendelijker. p.s. mijn Althea XL rijdt 5,2 liter per 100 km veel zuiniger dan op werkelijkverbruik.nl of hoe heet die site wordt weergegeven, is ook een kwestie van rijstijl. Ik rijdt dagelijks minimaal 60 kilometer file.... dus dat is ook niet gunstig...
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #70 Gepost op: november 21, 2016, 07:35:39 pm »

Best leuk al die oplaadbare auto's maar ik ben nog geen camping tegen gekomen waar ik mijn auto aan de oplaadpaal kan zetten. En of het nou aan het reguliere 220 paaltje van de camping kan is nog maar de vraag. Dus dat word 3 weken op peut rijden.
Bij wat NL campings wel (Beerse Bulten geloof ik) en als je 16A hebt, kan je met een normale lader gewoon laden (duurt wel even).

het wachten is op waterstof m.i. Met stroom heb ik nog steeds niet genoeg actieradius...
Dacht ik vroeger ook, maar ik zie het niet gebeuren. Accutechnologie is al weer zoveel verbeterd. Met de huidige LiPo batterijen kom je alweer veel verder. Kijk bv. naar de Tesla's. Het gaat allemaal om de hoeveelheid energie per massa/volume.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #71 Gepost op: november 21, 2016, 07:37:04 pm »

Jij hebt een station of een hatchback daar ben ik ook nog tussen te twijfelen , mijn vrouw vind hatchback groot genoeg ik vind het toch wle makkelijk groter.... Vrouwen nemen veel spulletjes mee.....Laat staan als ik een dochtertje krijg :> :>
Geen twijfel mogelijk.. Neem de station! Zeker in het begin sleep je voor die kleine enorm veel zooi mee, campingbedje, kinderwagen, allerhande verschoonspullen, speeltjes, noem maar op. En dan heb ik het nog niet eens over kamperen... Het is gewoon veel fijner als de kinderwagen samen met een kratje boodschappen en andere spullen makkelijk achterin kan zetten. Bij de station schuif je de boel zo naar binnen, bij de hatchback moet je de spullen in een soort bak tillen.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #72 Gepost op: december 06, 2016, 10:04:24 pm »

Door omstandigheden op zoek naar een andere auto. .....
En? Al iets gevonden?
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #73 Gepost op: december 06, 2016, 10:19:28 pm »

Wij pruttelen al 9 jaar met een Zwitsers Zakmes (Berlingo/Partner). Autootje kan werkelijk alles; 5 volwassen passen er in met bagage of met z'n tweetjes en je hele huis mee, rijdt 1 op 10 op LPG en qua onderhoud nog nooit zo'n goedkope auto gehad. Nu na net 320.000 km wel wat rammeltjes en dingetjes. Oja, er kunnen 5 wildwater kajaks op het dak of een grote canadees. Trekt met z'n 100pk moeiteloos een klapper, kleine caravan, aanhanger met tegels of een boten trailer. Helaas is het niet de stilste auto.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #74 Gepost op: december 10, 2016, 01:50:04 pm »

En? Al iets gevonden?

Ja gisteren een andere auto gekocht. Een kia ceed sw.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal