Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot en verzekering  (gelezen 5424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaccov

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Disselslot en verzekering
« Gepost op: juli 18, 2017, 09:15:41 am »

Zijn hier mensen die hun VW hebben verzekerd ?

Ik wil graag de VW verzekeren. Om deze reden hebben moet ik disselslot hebben dat het SCM keurmerk heeft.

Wie heeft wat tips/ervaringen met bepaalde disselsloten die gebruiksvriendelijk zijn ?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2017, 10:28:35 am »

Als je een ALKO koppeling hebt is het ALKO Safety Premium een super eenvoudig slot om te gebruiken.
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2017, 10:53:51 pm »

Lees ook even de kleine lettertjes van de polis! Bij onze verzekering bleek het pas verplicht om een gekeurd disselslot te gebruiken bij een vervangingswaarde van ik dacht 12.500 euro. Die van ons bleef daar net onder.

Overigens heb ik vervolgens toch het Alko slot gekocht, voor mijn eigen gemoedsrust en het gebruiksgemak.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2017, 10:58:14 pm door Selandus »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2017, 07:13:12 pm »

Nee ik heb mijn wagen niet verzekerd. Als hij gestald staat valt hij onder de verzekering  van de stalling, als hij achter de auto gekoppeld zit valt hij onder de auto WA-verzekering en als hij voor het huis staat onder de inboedel verzekering. Dus alleen voor de dagen op de camping neem ik een risico. En aangezien ik al een jaar of 40 kampeer en ik nog nooit mee gemaakt/ gezien heb dat het fout gegaan is neem ik dat risico wel.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2017, 08:26:29 pm »

Nee ik heb mijn wagen niet verzekerd. Als hij gestald staat valt hij onder de verzekering  van de stalling, als hij achter de auto gekoppeld zit valt hij onder de auto WA-verzekering en als hij voor het huis staat onder de inboedel verzekering. Dus alleen voor de dagen op de camping neem ik een risico. En aangezien ik al een jaar of 40 kampeer en ik nog nooit mee gemaakt/ gezien heb dat het fout gegaan is neem ik dat risico wel.

+1

Exact dezelfde redenering.
Geen verzekering, wel een goedgekeurd disselslot trouwens.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.386
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2017, 08:35:33 pm »

+1 met eveneens dezelfde redenering. Alleen staat hij hier het hele jaar in de garage thuis en valt dat onder de inboedel verzekering.
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2017, 09:08:20 pm »

Nee ik heb mijn wagen niet verzekerd. Als hij gestald staat valt hij onder de verzekering  van de stalling, als hij achter de auto gekoppeld zit valt hij onder de auto WA-verzekering en als hij voor het huis staat onder de inboedel verzekering. Dus alleen voor de dagen op de camping neem ik een risico. En aangezien ik al een jaar of 40 kampeer en ik nog nooit mee gemaakt/ gezien heb dat het fout gegaan is neem ik dat risico wel.

Als de stalling afbrand is de staller daar zelden of nooit voor verzekerd, is zijn verantwooordelijkheid ook niet.
Achter de auto is alleen schade aan een ander vergoed op de autoverzekering. Heb je geen aparte vouwwagenverzekering voor nodig. Voor eigen schade is het wel noodzakelijk.
Voor het huis valt hij zeker niet onder de inboedel. Aanhangwagens zijn zelfs uitgesloten als ze in de garage staan. Check even je polisvoorwaarden.

Dus je hebt nog altijd geluk gehad. Er zijn hier vast ook mensen die lesgeld hebben betaald. Wel of niet verzekeren. Ieder weegt het voor zichzelf af.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2017, 09:19:34 pm »

Als de stalling afbrand is de staller daar zelden of nooit voor verzekerd, is zijn verantwooordelijkheid ook niet.
Achter de auto is alleen schade aan een ander vergoed op de autoverzekering. Heb je geen aparte vouwwagenverzekering voor nodig. Voor eigen schade is het wel noodzakelijk.
Voor het huis valt hij zeker niet onder de inboedel. Aanhangwagens zijn zelfs uitgesloten als ze in de garage staan. Check even je polisvoorwaarden.

Dus je hebt nog altijd geluk gehad. Er zijn hier vast ook mensen die lesgeld hebben betaald. Wel of niet verzekeren. Ieder weegt het voor zichzelf af.

+1 helemaal mee eens!

Mijn inboedelverzekering verzekerd ook niet de aanhanger op de oprit/garage.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2017, 09:20:06 pm »

Het lijkt erop dat de meeste disselsloten vooral zijn voor de gelegenheidsdief, ook de scm gekeurde die hier net werd genoemd.
Met die sloten blijft het volgens mij altijd mogelijk de klapkar te verplaatsen aan een pin.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.386
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2017, 09:32:17 pm »

Die dingen heb ik gecheckt en nog eens extra aan ver verzekeraar gevraagd. Bij de brandverzekering waar ook diefstal bij zit is het zowel voor brand als diefstal de vouwwagen mee verzekerd, tenzij hij meer waard zou zijn dan een bedrag dat een paar keer hoger ligt dan de wagen. Bij onze verzekering moet aangeduid staan wat niet verzekerd is, al de rest is mee verzekerd en vouwwagen staat niet onder de dingen die niet verzekerd zijn. Heb het speciaal nagevraagd.
Dat is niet het geval als hij op de oprit staat, wel als hij in de garage gestald staat.

De wagen is omnium verzekerd, ook voor eigen schade en ook voor eigen schade aan aanhangwagen die er aanhangt. Ook dat heb ik gecheckt gehad bij de lease maatschappij.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2017, 09:52:41 pm »



als hij achter de auto gekoppeld zit valt hij onder de auto WA-verzekering

Klopt. Dus als hij losbreekt en als een projectiel over de weg zwerft valt hij er dus niet onder. Toch?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2017, 10:05:21 pm »

Is dat nu wel of niet goed? ;-)


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.846
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #13 Gepost op: juli 19, 2017, 10:39:02 pm »


Klopt. Dus als hij losbreekt en als een projectiel over de weg zwerft valt hij er dus niet onder. Toch?

een ontkennende vraag, dus ja...
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Disselslot en verzekering
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2017, 06:26:48 pm »


Klopt. Dus als hij losbreekt en als een projectiel over de weg zwerft valt hij er dus niet onder. Toch?

de vouwwagen is WA verzekerd tot het moment dat hij buiten het verkeer tot stilstand is gekomen.

Bij losbreken is hij dus wa verzekerd op de auto verzekering, dit is dus alleen voor schde aan anderen, niet vor eigen schade
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal