Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht  (gelezen 3994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #45 Gepost op: oktober 30, 2016, 09:43:07 am »

Daarnaast nog het feit dat Toyota rijders meestal 60+ is en die anders (lees voorzichtiger Zuiniger e.d.) zijn met hun voertuig.
:)
Het ene merk is wel degelijk slechter dan de ander. Bij een MINI heeft bv 1 op de 40 auto's grote motorische problemen terwijl dat bij een Toyota 1 op de 344 (!) is. Dit zijn gewoon de feiten en geen preek voor eigen parochie. Sterker nog, ik heb zelfs geen Toyota. :)
Het is vooral een gok als je een auto koopt van een echt slecht merk, zoals een MG Rover, een Audi of een MINI. Als je een Honda of Toyota koopt is de gok een stuk minder groot.

het een heeft natuurlijk wel met het ander te maken. Maar er zijn best een hoop cijfers die laten zien dat de meeste japanners toch echt auto's maken die minder storingen geven dan Europese, en dat van de Europese merken het niet de merken zijn waarvan iedereen denkt dat ze het goed doen. maar wat bij mensen tussen de oren zit...  Dat een 60+ er niet terug kan vallen op het vangnet van zijn leasemaatschappij en dus zelf voor de kosten op moet draaien zal er zeker wat mee te maken hebben.

En wat die terugroep acties betreft. Liever een merk dat toegeeft dat er wat mis is en het vervolgens gewoon herstelt, dan om de haverklap met je auto terug naar de garage vanwege problemen met je distributie, extreem olieverbruik, elektrisch circuit (kijk voor de gein maar eens als je een auto ziet met een defecte lamp wat dat is) of levensgevaarlijke zaken van spontaan knappende achterruiten bij je 5 en drie deurs modellen door spanningsverschillen.....

Nou lijkt dat op zich niet zo veel met het fenomeen trekauto te maken te hebben, maar aangezien vouwwagens ook steeds geavanceerdere achterlichten krijgen zou een beetje marge op je elektrische circuit geen kwaad kunnen. niets vervelender dan je aanhanger aankoppelen en dat je dan onverhoopt geen werkende verlichting hebt. Op het forum zie je daar hier en daar ook voorbeelden van.



Gelogd
Adventure Awaits

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #46 Gepost op: oktober 30, 2016, 11:44:04 am »

Afgelopen zomer op de camping een monteur van een universeel bedrijf gesproken op de camping. De naam die een merk heeft bij het publiek staat ver van de werkelijkheid.

Hij had het liefst de wat jongere auto's uit de VAG groep. Audi, VW met name. Daar hadden ze het meeste werk aan  :#
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #47 Gepost op: november 02, 2016, 07:23:45 pm »

Daarnaast nog het feit dat Toyota rijders meestal 60+ is en die anders (lees voorzichtiger Zuiniger e.d.) zijn met hun voertuig.
:)

oef, vorige maand een Toyota gekocht, 2e hands een verso/S. en ben nog geen 60... :O

vorige was een Space Wagon 17 jr oud en kreeg grote onkosten :(..... en nu deze...scheelt bijna 50PK. :(
maar de helft zuiniger :# )zonder klapkar 1op18 Benzine
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #48 Gepost op: november 04, 2016, 07:41:55 am »

Update: zaterdag een proefrit in een Golf Variant diesel dsg.

En als ik de automaat wens last varen zou ik ook de Honda Civic tourer kunnen nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #49 Gepost op: november 04, 2016, 07:43:44 pm »

De Civic is een praktischere auto met de magic seats.
Een automaat is natuurlijk wel heel fijn, zeker als je veel onderweg bent. Bij mij is een automaat iets wat heel hoog op het lijstje staat bij de volgende auto aangezien ik 60.000km per jaar in de auto zit.
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #50 Gepost op: januari 23, 2017, 01:30:19 pm »

Het is een gefacelifte Skoda Octavia combi 1.6 tdi DSG Style Business geworden.
Als extra heb ik nog een panorama dak, achteruitrijcamera, DAB radio en een echt reservewiel genomen. En trekhaak, uiteraard.

Eind april wordt ie geleverd.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #51 Gepost op: januari 25, 2017, 09:32:03 am »

gefeliciteerd, maarre is DAB niet standaard bij Skoda? Ik heb een Seat uit 2013 en kon niet anders meer krijgen al zou ik willen.....
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #52 Gepost op: januari 25, 2017, 01:42:15 pm »

Dank je!

DAB radio is niet standaard en kost €100 extra.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #53 Gepost op: januari 25, 2017, 02:10:44 pm »

Ga je veel plezier aan hebben! Wij zijn zeer tevreden van onze twee Skoda's!

Ik verwacht dat althans in België of Vlaanderen vanaf volgend jaar DAB op alle merken standaard zal zijn! Analoge radio wordt dan afgeschaft! Daarom ook dat ik het er ook bij genomen heb bij de wagen van mijn vrouw.

Als dit volgend jaar niet standaard in Vlaanderen zal zijn zullen de meeste autoradio's gewoon nutteloos zijn! En dat kunnen ze zich niet permitteren om standaard een auto met radio te verkopen waar je niets mee bent!
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #54 Gepost op: januari 25, 2017, 10:23:25 pm »


En dat kunnen ze zich niet permitteren om standaard een auto met radio te verkopen waar je niets mee bent!

Mwoah, er zijn nogal wat merken die het met het cassettedeck ook verrassend lang wisten vol te houden. Tot op de dag van vandaag rijden er Seats, Volvo's en andere merken rond met een vaste sleuf die bandjes slikt. Voor de 25 minners, zo'n ding zag er zo uit:



En je moest de TDK SA90 hebben... :)
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #55 Gepost op: januari 26, 2017, 02:31:58 pm »

Onze auto beschikt over radio met een 8-track sleuf....



Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Ervaringen Toyota Prius en een vouwwagen / andere lease auto gezocht
« Reactie #56 Gepost op: juli 14, 2017, 10:22:07 am »

Mwoah, er zijn nogal wat merken die het met het cassettedeck ook verrassend lang wisten vol te houden. Tot op de dag van vandaag rijden er Seats, Volvo's en andere merken rond met een vaste sleuf die bandjes slikt. Voor de 25 minners, zo'n ding zag er zo uit:



En je moest de TDK SA90 hebben... :)
hehe, in mijn eerste Seat (1998) mocht ik nog zelf de JVC autoradio inbouwen, met cassettedeck, maar vooral een 12cd wisselaar, wat een top apparaat was dat, alleen jammer dat de speakers in de hoedenplank van een dusdanig formaat waren (langwerpig en erg smal) dat daar zelfs met dure speakers geen geluid uit te krijgen was. De opvolger (Seat Alhambra) had standaard 8 fatsoenlijke speakers, dat was gewoon een rijdende disco...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal