Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Inklappen malawi 2.0  (gelezen 1679 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk: kampeermiddel : Campooz
Inklappen malawi 2.0
« Gepost op: juli 28, 2019, 09:23:09 pm »


Is er oom een filmpje vd malawi 2.0 voor het inklappen?

Volgens mij moet het makkelijker gaan als dat ik doe.
Vandaag volledig nat ivm hele dag hozen in frankrijk moeten inklappen dus top zwaar...
1e keer ook nog, in mn eentje :)51]

Doen jullie alle ritsen dicht met t doek opvouwen/op t dak gooien? Of juist open?

Grraag tips zodat ik morgenochtend na mn overnachtingscamping t soepeler verloopt

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2019, 11:16:10 pm »

Dat is balen zeg. De zijkanten moeten op het dak. Als ik me goed herinner, doen wij dat met ritsen los en de linker zijkant voor de helft open. Linker zijkant helemaal eruit ritsen kan trouwens ook. Het is handig om nog een spanband losjes aan een haring te laten staan. Tot slot de voorkant op het dak, spanband los en rustig inklappen
 Check na het inklappen ook even of alle klikstokken goed zijn ingeduwd (soms blijven ze op een klik hangen).
Belangrijkste van het inklappen/inpakken van de wagen is dat je de zware spullen op de as legt (en niet achteraan of juist vooraan). Maar dat wist je vast al.
Veel succes en goede terugreis morgen!

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2019, 11:51:25 pm »

Wij gooiden nooit alles op het dak, maar in het nieuwe filmpje zagen we dat daar het doek wel lag met opzetten dus toen werkwijze aangepast. Deur dicht, zijkant erin geritst en dan eerst de kant met het grote raam op het dak trekken, zover mogelijk. Vervolgens de alle stangen inschuiven, iets inklappen zodat je de zijkanten dan netjes op het dak kan leggen. Dan verder inklappen en zorgen dat het luifeltje aan bedzijde netjes tussen de stokken komt. Tot slot de stokken netjes los halen, dubbelklapper en op de wagen leggen. Wij zetten die dan vast met klittenband en doen opengesneden tennisballen om de scharnier punten van de stokken om het zeil te beschermen.

Hopelijk droogt alles goed, succes met inklappen en de reis.
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk: kampeermiddel : Campooz
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2019, 12:12:12 am »

Alles was nog kleddernat de voglende ochtend, nu ook de binnenkant... . Een nachtje van 10 graden in luxemburg mogen meemaken na 2 weken 38+ afte sluiten met 24 uur regen
Morgen kan hij in de stalling gelukkig drogen
T inklappen gedaan met de deuren dicht.. Echter t netjes op t dak omslaan hoe dan?? T is t doek over de stangen t dak op trekken/oprollen en daar blijft t wat mijn kunnen betreft, bij.
Zal t toch ook eens met open deuren proberen. Wellicht geeft t doek dan wat meer mee (ruimte)
Dank voor jullie reacties


Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2019, 08:40:00 am »

Als je het stuk met het grote raam op het dak trekt en helemaal door trekt tot de stang bloot ligt, kun je daarna de zijkanten netjes erop liggen. Die worden dan driehoekig doordat het stuk met het raam er op ligt.
Alles los ritsen en niet op dak kan ook, maar levert een dikker pakket doek op en soms wil dan het bed niet meer geheel open. Succes!
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk: kampeermiddel : Campooz
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2019, 09:17:27 am »

Als je het stuk met het grote raam op het dak trekt en helemaal door trekt tot de stang bloot ligt, kun je daarna de zijkanten netjes erop liggen. Die worden dan driehoekig doordat het stuk met het raam er op ligt.
Alles los ritsen en niet op dak kan ook, maar levert een dikker pakket doek op en soms wil dan het bed niet meer geheel open. Succes!
Je bedoeld dus eigenlijk t gedeelte waar je normaal staat als je de vouwwagen uitklapt... Dat stuk doek als eerst?


Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Inklappen malawi 2.0
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2019, 11:27:10 am »

Ja, het stuk waar je vanaf het bed op kijkt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal