Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Tesla Model 3 met Campooz (ex Combi Camp) aan de haak, verbruik en ervaringen  (gelezen 21112 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #60 Gepost op: januari 19, 2021, 02:56:04 pm »

Het wachten blijft op een manier waarbij je de energie die je opwekt beter kan opslaan. Hoorde pas al dat ze kijken auto's daar ook voor te gebruiken om de pieken in de belasting op het net wat meer te spreiden. Nu sluit iedereen om 18:00 uur zijn auto aan op het net en gaat daarna koken wat een piekbelasting geeft.

Het hele beleid rondom de zonne-energie/saldering en elektrische auto's van de overheid is lastig te volgen en is zeker geen stimulans hier voortvarend mee aan de slag te gaan als particulier.
Gelogd

jsj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Gerjak
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #61 Gepost op: januari 19, 2021, 03:06:35 pm »

Logisch gevolg van het succes van duurzame opwek, met name van zon. In de zomer is de stroom niets waard, soms worden bedragen zelfs negatief omdat het net het niet aan kan (congestie). Er is genoeg/te veel. Mensen voor de opwek dan 1:1 compenseren met een salderingsregeling of het terug laten draaien van de meter is op de langere termijn niet houdbaar en pure subsidie.
Helaas een groot nadeel van PV panelen (heb ze zelf ook) is dat ze het meeste opleveren op momenten dat de vraag het kleinst is. Zo veel mogelijk gebruiken op momenten dat ze veel opleveren is het enige wat je kan doen.
Mogelijk zijn er over een jaar of 10-20 wat meer initiatieven om duurzame waterstof te produceren. Nu roept men nog dat dat niet efficiënt genoeg is maar er komt veel en veel meer duurzame opwek de komende 20 jaar. Daarvoor wordt de energie infra aangepast en dan zou het zo maar kunnen dat de business case voor waterstof een stuk interessanter wordt. We kunnen dan bufferen in de zomer en de elektriciteit blijft geld waard. De waterstof gaan we denk ik voorlopig eerst toepassen voor industrie en zware transporten en nog niet zoveel terugzien in onze auto's vrees ik. Voor 95% van de tijd voldoen accu's prima.

Zou mooi zijn als je je vouwwagen kon uitrusten met een 60kW modulaire accu die je auto wat meer range kan geven. Caravanboeren zijn ook al aan het kijken naar aangedreven assen. Ik moet er zelf nog niet aan denken iedere 200-300 km over een lange stop na te moeten denken. Afgelopen jaren stond je nog alleen bij een snellader. Gezien de hoeveelheden elektrische auto's die er bij zijn gekomen hoop ik dat die capaciteit wordt uitgebreid. En dat je niet een uur naast je buurman staat met 40-60 kWh max laadsnelheid. Ik kijk het nog een jaar of wat aan voordat ik overstap. Voor mij zijn er toch geen fiscale voordelen.

tja wat is een lange stop...

Het om de 200-300km laden is eigenlijk zeer verstandig en heel relaxed gebleken. Laden duurt maximaal 20-30 minuten. Tesla's kunnen laden tot 250kw. Die van mij tot 170kw... De gemiddelde elektrische auto's kunnen dat nog niet.  Het aantal laders dat erbij komt is ongekend. Tov vorig jaar zijn er op de belangrijke routes al weer meerdere bijgekomen en sneller geworden.

Meestal sta je ook niet te wachten tot de accu vol is. Ik moet nog wel eens pissen en de rest van de inzittenden ook. Ik laat de combi liever niet onbewaakt dus mijn vriendin en ik gaan om de beurt. Dan drink je nog een kop koffie en je kunt weer door.  Het is niet zo dat je met een lamme arm een vulpistool moet vasthouden 30 minuten lang. 
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #62 Gepost op: januari 19, 2021, 04:22:31 pm »

Het wachten blijft op een manier waarbij je de energie die je opwekt beter kan opslaan. Hoorde pas al dat ze kijken auto's daar ook voor te gebruiken om de pieken in de belasting op het net wat meer te spreiden. Nu sluit iedereen om 18:00 uur zijn auto aan op het net en gaat daarna koken wat een piekbelasting geeft.

Het hele beleid rondom de zonne-energie/saldering en elektrische auto's van de overheid is lastig te volgen en is zeker geen stimulans hier voortvarend mee aan de slag te gaan als particulier.

Inderdaad, maar daar ben je als particulier ook niets mee, want de reden waarom iedereen om 18 uur zijn wagen aan sluit is vooral omdat hij overdag niet thuis is. Dus wordt ook de energie niet meer geproduceerd op moment dat je de wagen als buffer kan gebruiken.


Dus thuis batterijen installeren of opslaan als waterstof zijn de enige opties daar. Dat laatste vindt ik de insteressanste omdat dit dan ook kan gebruikt worden voor de verwarming in de winter en ook verwarmen duurzaam maakt zonder dat daarvoor veel kosten dienen te gebeuren, en je investering voor je zonne-energie op slaan eveneens voordeel opleverd voor groenere vorm van verwarming.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #63 Gepost op: januari 19, 2021, 06:02:43 pm »

Maak even een ander topic over de panelen  want anders verdwijnt de informatie over de elektrische auto
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #64 Gepost op: januari 19, 2021, 08:00:54 pm »

tja wat is een lange stop...

Het om de 200-300km laden is eigenlijk zeer verstandig en heel relaxed gebleken. Laden duurt maximaal 20-30 minuten. Tesla's kunnen laden tot 250kw. Die van mij tot 170kw... De gemiddelde elektrische auto's kunnen dat nog niet.  Het aantal laders dat erbij komt is ongekend. Tov vorig jaar zijn er op de belangrijke routes al weer meerdere bijgekomen en sneller geworden.

Meestal sta je ook niet te wachten tot de accu vol is. Ik moet nog wel eens pissen en de rest van de inzittenden ook. Ik laat de combi liever niet onbewaakt dus mijn vriendin en ik gaan om de beurt. Dan drink je nog een kop koffie en je kunt weer door.  Het is niet zo dat je met een lamme arm een vulpistool moet vasthouden 30 minuten lang.

Vrijwel alleen Tesla kan zo snel laden idd maar haal je dat altijd? Ook gemiddeld? Ik zie namelijk daar wisselende verhalen over. 20 min lijkt me wat optimistisch als je leeg bent. Plek zoeken, afkoppelen laden, aankoppelen. (Ik ga er even van uit dat je over een paar jaar niet 4 plekken bezet kunt houden met je combi, nu al niet).
Een Skoda Enyaq bijvoorbeeld heeft een laadtijd van 30 minuten onder optimale omstandigheden. Dat zal in de praktijk eerder 45 min worden waarschijnlijk.

Voor ons zal het een gewijzigde reis worden als ik ‘om’ ga. Meer hotels onderweg en verplicht uit eten na de reisdag om weer genoeg actieradius bij te laden voor de volgende dag.
 
De meesten die elektrisch rijden roepen altijd dat het super relaxed is om vaak te pauzeren en dat dat eigenlijk altijd zou moeten. Snap ik maar ik heb nu andere manieren. Terugweg soms geschrokken van de totale reistijd bij het aantal kilometers.  :O

Ik ga het in de gaten houden de komende jaren. Hopelijk verbeteren de accu’s, laadcapaciteiten en faciliteiten nog wat. Kijken we dan verder.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2021, 10:11:52 pm door GJT »
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #65 Gepost op: januari 21, 2021, 01:05:15 pm »

Grappig blijft het. Niemand denkt aan milieu of natuur in de zonnepaneel, opslag, elc. auto of warmtepomp discussie. Gaat alleen maar om geld. Als je die mindset vasthoudt komt Amersfoort aan Zee vanzelf met een gehalveerde wereldbevolking door een virus.
Zit ik direct aan het strand, geen vouwwagen meer nodig dan ;)

Het is een kansloze discussie die al op vele plekken wordt gevoerd...

Maar de echte reden voor dit topic 'de ervaring' mag weer de boventoon gaan voeren ajb (begin jeuk te krijgen)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Net als de opzet discussie van een vouwwagen is met een elektrische auto, je mindset, je gezinssamenstelling ook van belang.

Ben je relaxed op reis, kan je 100-110km/h max rijden, heb je een gezin, dan is een elektrische auto prima te doen.
Moet je knallen naar je bestemming, heb je geen ruimte in je hoofd voor improvisatie, moet je 130 km/h rijden, houdt iedereen 'het' maar even op dan zou ik nog even wachten, en dan ook geen franse merken kiezen hé ;)

Moet wel zeggen dat ik dit niet met een ID3'tje zou overwegen. Puur het Tesla supercharger netwerk heeft mij over de streep getrokken en ons ook meermalen 'gered' in Frankrijk. Zolang dat niet op orde is voor de andere leveranciers van snellaad punten dan zou ik zelf ook bezine auto pakken van VW. Allerlei pasjes, vaak werken ze niet dat is echt frustie.
Op de Route de Soleil of de Dordogne hoofdaders naar het zuiden en daaromheen zal het wel snel verbeteren maar alles ertussen is een elektrische auto nog echt een zeldzaam iets, en ook de infrastructuur. Wij gaan altijd naar waar de zon schijnt en dan moet het 'overal' goed te doen zijn. Superchargers zitten er meestal genoeg en goed verspreid.

PS: laadsnelheden van 250KW/h heb ik nog nooit gehaald/gezien. Dat is ook nog bijna nergens uitgerold. 20 minuten kan zeker wel van 10 > 80% mits je geen buurman hebt aan je laadpaal. Anders gaat de snelheid doormidden en zit je aan 30-40 minuten.

Het gemis aan geluid van een motor zorgt er ook voor dat er een hele hoop trillingen missen. En dat is geen fabel, uit een elektrische auto stap je gewoon fitter met lange ritten, je strekt wat vaker de beentjes en je hebt een mindset 'moeten' aannemen dat je wat vaker de auto uit moet om te laden. Dat alles heeft ons alleen maar positief verrast. Daarom zien we ook geen probleem met Italië of nog verder meer.

btw nog wel een tip voor mensen die een elc. auto van de zaak overwegen dit jaar, gooi ook je dak gelijk vol met PV, je hebt het namelijk zo terugverdient (dat interesseert de meeste :). Was voor ons zeker niet de hoofdreden maar onze 10000wp installatie heb ik in 2,5 jaar eruit, hier kwam ik pas een week geleden achter. Nu is deze PV installatie het begin van de onafhankelijkheid van de NUTS voorzieningen. Helaas is het wel jammer dat de overheid hiervoor een stokje gaat steken (volgens mij zelfs EU) omdat je straks over je uit opgeslagen/gebruikte energie in je batterij belasting mag gaan betalen.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2021, 01:36:58 pm door EriLin »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #66 Gepost op: januari 21, 2021, 01:35:46 pm »

Grappig blijft het. Niemand denkt aan milieu of natuur in de zonnepaneel, opslag, elc. auto of warmtepomp discussie. Gaat alleen maar om geld. Als je die mindset vasthoudt komt Amersfoort aan Zee vanzelf met een gehalveerde wereldbevolking door een virus.
Zit ik direct aan het strand, geen vouwwagen meer nodig dan ;)

Het is een kansloze discussie die al op vele plekken wordt gevoerd...

Maar de echte reden voor dit topic 'de ervaring' mag weer de boventoon gaan voeren ajb (begin jeuk te krijgen)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk dat je dat een beetje verkeerd ziet. Althans bij mij en zeker ook een deel andere mensen. Ik heb al lang zonnepanelen, juist omwille van milieuredenen, en zal ook altijd zonnepanelen hebben. Om dezelfde reden heb ik ook een energiecontract met enkel groene stroom die lokaal in Vlaanderen wordt opgewekt, want ook bij transport van energie gaat veel energie verloren.
Daarom ook dat ik uitkijk naar het lokaal opslaan van zonneenergie als waterstof dien dan eveneens voor verwarming kan gebruikt worden en die ook CO2 neutraal kan maken. Warmte pomp was bij het bouwen van mijn huis nog onbetaalbaar en nu dat gaan integreren is ook niet echt vlot, echter als mijn aardgasketel kan vervangen worden met waterstof die ik produceer met zonneenergie heb ik ook daar een sluitende oplossing.
Maar heb ondertussen ook al andere investeringen gedaan om het verbruik van verwarming tot een minimum te herleiden die niet altijd goedkoop waren.

Maar ondertussen moet je ook erkennen dat geld wel een drijfveer is bij het overgrote deel van de bevolking om voor iets overstag te gaan of niet. Als je een regeling maakt als overheid waarbij als je zonnenergie gaat installeren de kosten hoger gaan liggen dan als je een gewoon groene stroom contract gaat afsluiten, zeker als je een elektrische wagen hebt, dan kan je er donder op zeggen dat dit de verdere ontplooing van die dingen eerder in de weg gaat staan dan bevorderen. Als je als overheid het doel hebt om die vergroening te realiseren aan de hand van zonnepanelen bij de mensen, moet je er eveneens voor zorgen dat die mensen daarvoor niet gestraft worden met een erg ongunstige regeling voor hen. Anders ga je die doelen nooit bereiken.
Naar mijn mening ging de discutie dus eerder over neemt de overheid maatregelen die de introductie van zonnepanelen en elektrische wagens gaat stimuleren of niet.
Net als de opzet discussie van een vouwwagen is met een elektrische auto, je mindset, je gezinssamenstelling ook van belang.

Ben je relaxed op reis, kan je 100-110km/h max rijden, heb je een gezin, dan is een elektrische auto prima te doen.
Moet je knallen naar je bestemming, heb je geen ruimte in je hoofd voor improvisatie, moet je 130 km/h rijden, houdt iedereen 'het' maar even op dan zou ik nog even wachten, en dan ook geen franse merken kiezen hé ;)

Moet wel zeggen dat ik dit niet met een ID3'tje zou overwegen. Puur het Tesla supercharger netwerk heeft mij over de streep getrokken en ons ook meermalen 'gered' in Frankrijk. Zolang dat niet op orde is voor de andere leveranciers van snellaad punten dan zou ik zelf ook bezine auto pakken van VW. Allerlei pasjes, vaak werken ze niet dat is echt frustie.
PS: laadsnelheden van 250KW/h heb ik nog nooit gehaald/gezien. Dat is ook nog bijna nergens uitgerold. 20 minuten kan zeker wel van 10 > 80% mits je geen buurman hebt aan je laadpaal. Anders gaat de snelheid doormidden en zit je aan 30-40 minuten.

Het gemis aan geluid van een motor zorgt er ook voor dat er een hele hoop trillingen missen. En dat is geen fabel, uit een elektrische auto stap je gewoon fitter met lange ritten, je strekt wat vaker de beentjes en je hebt een mindset 'moeten' aannemen dat je wat vaker de auto uit moet om te laden. Dat alles heeft ons alleen maar positief verrast. Daarom zien we ook geen probleem met Italië of nog verder meer.



De volgende auto van mijn vrouw wordt gegarandeerd een EV. Haar gebruik is daar ook uitermate geschikt voor. Echter die wagen moet wel nog een paar jaar mee gaan.


Bij mijn wagen zal het afhangen van de evolutie van de markt en mijn werkgever. Iets als een Tesla zal niet zo gouw in het beschikbare budget liggen. Maar die markt gaat de komende jaren zeker verruimen en ook meer soorten wagens op de markt gaan komen. De volgende zal zo wie zo een plug-in hybride worden, die daarna zo wie zo een EV. En daarbij hoop ik ook dat tegen dan wat meer wagens op de markt zijn met een zeer goede actie radius en met de ruimte die aansluit bij ons gebruik en gezin. Momenteel heb ik dergelijke combinatie nog niet vaak gezien. In de policy van het werk zijn dit jaar voor het eerst twee wagens gekomen als EV die dus ook passen binnen de budgetten van het werk. Maar ik ben overtuigd dat de komende jaren daar een gigantische evolutie in gaat zijn en binnen een paar jaar gaat dat zeker geen issue meer zijn.


Bedrijfswagens worden om de 4 jaar vervangen wat ik op zich ook geen goede zaak vindt, want dat is ook niet bepaald goed voor milieu zo'n korte cycli. Van mij mag dat langer duren ook.


Voor lokale verplaatsingen waarbij ik geen grote of vele dingen moet vervoeren, gebeurd de verplaatsing per definitie met de fiets (zelf geen elektrische).

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #67 Gepost op: januari 21, 2021, 03:58:59 pm »

Grappig blijft het. Niemand denkt aan milieu of natuur in de zonnepaneel, opslag, elc. auto of warmtepomp discussie. Gaat alleen maar om geld.

Zozo, dat is nogal een stelling. Ik denk dat voor veel mensen de kosten wel 'mee wegen'. Als je de volle mep bijtelling zou moeten betalen over een 50-60k denk ik dat dit zelfs voor de meeste liefhebbers van het milieu te gortig wordt. Of zou je keuze hetzelfde blijven?
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2021, 04:15:27 pm door GJT »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #68 Gepost op: januari 21, 2021, 05:34:13 pm »

Zozo, dat is nogal een stelling. Ik denk dat voor veel mensen de kosten wel 'mee wegen'. Als je de volle mep bijtelling zou moeten betalen over een 50-60k denk ik dat dit zelfs voor de meeste liefhebbers van het milieu te gortig wordt. Of zou je keuze hetzelfde blijven?

Als je niet op geld hoeft te letten dan kan je verduurzamen tot je een ons weegt. Alles isoleren, geheel zelfvoorzienend etc etc alleen is dat economisch gezien niet altijd verantwoord en is het inderdaad afhankelijk van hoeveel geld jij in duurzaamheid wil en kan investeren. Ik snap best dat als het geld niet tegen plinten klotst mensen hier keuzes in maken. Doe ik ook.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #69 Gepost op: januari 22, 2021, 03:37:31 pm »

Zo, we zitten op de camping. Ritje leusden > ouddorp viel niet tegen qua verbruik. Gemiddeld zo’n 225 Wh/km. 100km/h, wind mee/zij, 27 graden. Dit ritje was met de mountainbike erop, naar frankrijk gaat die niet mee wat denk ik zo 20Wh/km zal schelen. De ortlieb big bags bevallen ook goed. 250 tot 300 km per etappe moet zeker haalbaar zijn.

Vertrek met 99% aankomst met 53%, 46% verbruikt.

Zit naar de foto te kijken, in de Tesla geen spullen?
Wat mij opvalt in de gewicht gegevens dat de wagen maximaal 2306 kg mag wegen, ledig gewicht is 1831. 2 volwassenen en 2 kinderen zit je gauw op 200 kg tot 250 kg, dan hou je nog een 225 kg over, kogel druk 60 kg dan heb je ergens rond de 150 tot 175 kg over om te gebruiken. In mijn huidige auto hou ik een 100 kg meer over om te beladen. (Misschien dat de kogel druk niet meegeteld moet worden). Is denk geen struikelblok maar het is niet veel wat er nog bij kan. Volgend jaar zullen er meer EVs zijn die iets aan de trekhaak hangen:)23]

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #70 Gepost op: januari 27, 2021, 08:20:09 pm »

Er begint al een aardig lijstje van e-auto’s te ontstaan die een klapper kunnen trekken. ik heb onderstaand schemaatje uit dit leuke (Duitse) filmpje gehaald over een test met een ID-4 met aanhanger.
https://www.youtube.com/watch?v=lSH-n7VzoHg



Alleen die aanschafprijs, anders zou ik het al wel weten... :)2956]
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #71 Gepost op: januari 27, 2021, 11:04:49 pm »

Er beginnen inderdaad al wel een aantal interessante keuzes tussen te staan. Binnen een paar jaar zal het redelijk standaard worden!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #72 Gepost op: januari 28, 2021, 05:08:47 pm »

Er begint al een aardig lijstje van e-auto’s te ontstaan die een klapper kunnen trekken. ik heb onderstaand schemaatje uit dit leuke (Duitse) filmpje gehaald over een test met een ID-4 met aanhanger.
https://www.youtube.com/watch?v=lSH-n7VzoHg



Alleen die aanschafprijs, anders zou ik het al wel weten... :)2956]

Mooi filmpje. Met een lege platte kar heb je natuurlijk niet veel meer verbruik. Verder herkenbaar van afgelopen zomer toen we met gemiddeld 6.2 l/100km (CX5 benzine) met kyte van 750 kilo terug reden vanuit Zeeland. Zonder kar met 120-130 red je dat niet.
Met de hoge (lege) kar liep het wel vlot terug. Met een 1500 kilo caravan geen doen. Toch zijn er op Autoweek ook mensen met een model x die dat toch doen. Het actieradius loopt dan wel snel terug. Ander nadeel was toch ook het af- en aankoppelen van de caravan op de laad plekken.

De vandaag gepubliceerde update van de model s laat een actieradius zien van >800km. Een >120 kwh accu laat zich echter niet in 20 minuten weer even opladen vrees ik maar de techniek ontwikkelt zich. Nu hopen dat nieuwsberichtjes over nieuwe accutypen - zoals vorige week weer van de Penn State University- eens komen tot echte en voor consumenten haalbare producten.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #73 Gepost op: mei 09, 2021, 10:19:35 pm »

Afgelopen week bij Opende camping De Watermolen gestaan. Super charger 15 minuten rijden in Drachten. Dat was lekker makkelijk.

Heenreis fris wind tegen. 220 Wh/km. Terugreis wind tegen nattig wegdek 230 Wh/km. Dit keer wel zonder fiets en alleen de bigzips op de vw.

Al met al weer prima en reis. Volgende week callantsoog op de planning voor hemelvaart. Grotere uitdaging ivm gebrek van een supercharger in de buurt. Wordt vervolgd... ;)

Ben toch ook wel heel benieuwd naar de ervaringen van niet-Tesla rijders, bv een ID4, en het laden onderweg.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2021, 12:30:31 pm door EriLin »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tesla Model 3 met Combi Camp aan de haak, verbruik en ervaringen
« Reactie #74 Gepost op: mei 10, 2021, 09:32:25 am »

Volgens mij gaat er wat met met je eenheden die je noemt
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal