Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe leaseauto - tips welkom  (gelezen 6840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Gepost op: juni 02, 2021, 12:00:34 am »

Halverwege 2022 loopt mijn leaseauto (Renault Grand Scenic) uit contract en sta ik voor de keuze:
- verlengen
- andere leaseauto bestellen
- privé auto tweedehands aanschaffen (best een prima regeling)

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een nieuwe leaseauto bestellen. Maar welke???
We hebben een Camplet, dus veel trekgewicht is niet nodig. We zijn ook maar met zijn tweeën dus zitplaatsen achterin zijn ook ondergeschikt. Twee belangrijke eisen:
1) hoge instap ivm mobiliteits issues van mijn vrouw
2) veel bagageruimte. Koelbox, campingstoelen, tafel, keukenkastje, kleding etc moet in de auto mee kunnen.

Welke auto’s raden jullie aan of af?
Ik denk o.a. aan Skoda Kodiaq of Honda CR-V. Budget voor lease is ongeveer 42.500 euro.
Ik ben benieuwd wat jullie aanraden! Mvg, Willem
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2021, 07:23:50 am »

Ik zou als de auto bevalt je contract verlengen: nieuwe auto’s zijn significant duurder geworden (voor dezelfde auto) en navenant zal de bijtelling ook stijgen. Als je bevalt houden dus.

Hoe ziet je Prive rijdgedrag eruit. Het klinkt heel gek maar een leaseauto zoek je uit omdat je veel privé kilometers rijdt en een privé auto zoek je uit omdat je veel zakelijke kilometers rijd. Ik rijd ongeveer 17k privé, dus wil never nooit van mijn lease auto af, maar als je maar 750 kilometer privé rijd dan is het wel het overwegen waard, zeker omdat je vaak wat meer keus hebt
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.205
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2021, 07:33:25 am »

Nog over elektrisch gedacht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2021, 08:22:00 am »

Ik zou als de auto bevalt je contract verlengen: nieuwe auto’s zijn significant duurder geworden (voor dezelfde auto) en navenant zal de bijtelling ook stijgen. Als je bevalt houden dus.

Hoe ziet je Prive rijdgedrag eruit. Het klinkt heel gek maar een leaseauto zoek je uit omdat je veel privé kilometers rijdt en een privé auto zoek je uit omdat je veel zakelijke kilometers rijd. Ik rijd ongeveer 17k privé, dus wil never nooit van mijn lease auto af, maar als je maar 750 kilometer privé rijd dan is het wel het overwegen waard, zeker omdat je vaak wat meer keus hebt

Ik rij ook ongeveer 10 a 20 duizend kilometer privé met de auto. Lease ligt dus wel voor de hand. Ik merk ook dat de prijzen heel erg hoog liggen momenteel. Punt is dat ik wel kan verlengen maar wellicht is dan een jaar later de situatie nog wel duurder geworden. Je weet het niet  ::)

Elektrisch trekt mij totaal niet. Afhankelijk van laadstations en veel minder laadruimte dan mijn huidige (Grand Scenic) of evt toekomstige (Kodiaq??) auto. Althans, dat is mijn beeld erbij.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.205
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2021, 08:33:35 am »

Keuzes, keuzes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2021, 08:59:23 am »

Mijn broer heeft de Kodiaq in lease en is daar heel tevreden over. Ik zou zelf eerder voor een hybride kiezen in jouw geval. Je kan in veel gevallen makkelijk 80% van de tijd elektrisch rijden als je hem elke nacht op laad en je hebt de stress van de laadpalen niet.
Mogelijk heb je dan het comfort van elektrisch rijden ook ervaren tegen de volgende lease en zijn er dan veel meer laad mogelijkheden waardoor je dan ook makkelijker naar de elektrische gaat.
In België moet in ieder geval de volgende lease auto's allemaal minimaal hybride zijn en deze gekocht na 2026 allemaal elektrisch zijn. Ik hoop dat tegen dan de markt zeer sterk geëvolueerd is, want nu zijn er in het gamma van onze noden tegemoet komen nog niet zoveel betaalbare elektrische auto's. Tegen dan verwacht ik dat van wel.
De Kodiaq bestaat helaas nog niet als hybride, maar dacht dat dit wel voorzien was tegen 2022

Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2021, 09:24:08 am »

Mijn broer heeft de Kodiaq in lease en is daar heel tevreden over. Ik zou zelf eerder voor een hybride kiezen in jouw geval. Je kan in veel gevallen makkelijk 80% van de tijd elektrisch rijden als je hem elke nacht op laad en je hebt de stress van de laadpalen niet.
Mogelijk heb je dan het comfort van elektrisch rijden ook ervaren tegen de volgende lease en zijn er dan veel meer laad mogelijkheden waardoor je dan ook makkelijker naar de elektrische gaat.
In België moet in ieder geval de volgende lease auto's allemaal minimaal hybride zijn en deze gekocht na 2026 allemaal elektrisch zijn. Ik hoop dat tegen dan de markt zeer sterk geëvolueerd is, want nu zijn er in het gamma van onze noden tegemoet komen nog niet zoveel betaalbare elektrische auto's. Tegen dan verwacht ik dat van wel.
De Kodiaq bestaat helaas nog niet als hybride, maar dacht dat dit wel voorzien was tegen 2022

De CR-V is wel al hybride (benzine) en heeft een trekgewicht van max 750, op zich prima voor onze Camplet. Lijkt mij heel erg comfortabel rijden. Mijn vrouw neigt meer naar de Kodiaq (strakker) of vergelijkbaar.
Ik probeer nu een beetje een long list samen te stellen waar ik naar ga kijken. De Renault een jaartje verlengen is de uitweg mocht ik niet echt iets naar mijn zin vinden.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 918
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2021, 09:58:08 am »

Ik heb zelf met de Camp-let gereden met een Hyundai Ioniq hybrid. Erg compleet voor een erg laag leasebedrag maar redelijk emotieloos. En vorig jaar met een Mazda 3 sedan met Skyactive X motor. Die is handgeschakeld en puur rijgenot.

Je hebt een behoorlijk budget. Kies gewoon wat je leuk vind. Die 500 kilo kunnen ze bijna allemaal wel makkelijk trekken. Voor een vouwwagen zou ik geen rekening houden met de auto (zolang die hem maar mag trekken).
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2021, 01:29:34 pm »

Tja,
- Wil je gewoon veel auto voor weinig, dan is zo'n foute Dacia toch een goede keuze.
- Wil je status, ga voor een Audi,
- behoefte aan zorgeloze kwaliteit, Toyota
- Wil je opvallen, de nieuwste BMW IX is een wanstaltig gedrocht

De keuze is reuze!
Ik zou als ik mocht leasen voor een elektrische auto gaan, privé een Toyota.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2021, 05:31:15 pm »

Dacia is vaak leasetechnisch niet interessant. Leaseprijs en cataloguswaarde staan niet altijd in verhouding met elkaar omdat de leasemaatschappij naar veel meer zaken kijkt.
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2021, 05:38:16 pm »

Nee, Dacia is niet interessant in de lease. Ik ga na de vakantie maar eens wat dealers af en hou ook het topic “waar hang jij hem achter” in de gaten.  8)
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2021, 06:42:03 pm »

Als je dan toch een grote bak koopt, koop dan een mooie: de peugeot 3008 schiet me te binnen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2021, 06:52:05 pm »

Nu heb ik recentelijk een nieuw leasecontract ondertekend en heb heel veel opties de revue laten passeren. Omdat ik uiteindelijk met mijn gevoel heb gekozen ipv dat mijn portemonnee de keuze heeft bepaald is het een V60 CC geworden.


Verlengen zou ik nooit doen. Na een jaar of 3 - 4 past de bijtelling niet meer bij de waarde van de auto, dan kun je beter privé gaan rijden (bv door je lease-auto privé over te nemen; ik kreeg een aanbod van ca. 3-4K onder de marktwaarde)


Mijn rijtje auto’s waarvan ik in de meeste ook gereden heb (rij al 40 jaar Peugeot/Citroën):
Škoda kodiaq sportline (fijne auto, waar voor je geld)
Audi Q3 Spotback (fijne auto, met wat opties snel duur)
Volvo XC60 (mooi, maar viel mij wij rijden wat tegen)
Nieuw Hyundai Tucson (topauto voor nette prijs, weet niet of ik aan de voorzijde zou kunnen wennen)
Kia Sorento (mooie en fijne auto, maar beetje ‘te’ voor mijn gevoel)
Mazda CX-5 (ondanks alle positieve testen/reviews viel mij deze het meeste tegen)
... en de Lynk & Co 01 (echt een top apparaat voor het geld)


Die laatste is een dijk van een auto en enorm interessant! Zowel privé als zakelijk. Voorzien van alle opties (incl bv een schuifdak) voor een prijs van 39K of een abonnement van 500,- per maand wat je maandelijks op kunt zeggen.


(Heb de afgelopen 4 jaar in een 3008 GT-line 1.6 THP gereden, gaat er over 2 maanden uit. Bijna alle opties, is over te nemen voor 25K. Staat 120K op de teller. Moet eerlijkheidshalve zeggen dat voor mijn gevoel de Lynk wel een klasse hoger staat)
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2021, 07:13:11 pm door C5CCV »
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2021, 07:14:34 pm »

De Lynx & Co kende ik niet eens. Ga ik zeker even bekijken.
Nieuwe KIA Sorento vind ik ook interessant. De afmeting en het afwerkingsniveau spreken me aan. De styling aan de buitenkant zou ik in het echt moeten zien.
Volvo v60 vind ik prachtig en zou zeker kans maken als mijn vrouw wat makkelijker in en uit kon stappen.

Op dit moment is de lease-shortlist dus:
Skoda Kodiaq
Honda CR-V
KIA Sorento
Lynk & Co eerst eens even in verdiepen.

Dank voor de tips so far  WW
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2021, 07:28:51 pm »

Wij hebben gekozen voor een V60 Cross Country; staat 6cm hoger op zijn wielen dan een gewone V60 en daarmee net zo hoog als een XC60.


Omdat wij de komende jaren met de vouwwagen veel naar Scandinavië willen reizen had permanente 4-wielaandrijving onze voorkeur.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2021, 07:30:52 pm door C5CCV »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal