Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen achter elektrische auto  (gelezen 26320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2022, 09:48:06 am »

Wij zijn met de meivakantie voor de eerste keer met een Skoda Enyaq en HK Aero op pad geweest. Hadden ook fietsen op de dissel staan. Heen gemiddeld 23,6 kWh/100 en terug 21,7/100. Dat viel mij mee.

Ben nog wel beducht voor de wachttijden op de reisdagen in de zomervakantie. Ik ga proberen weekend/wisseldagen proberen te vermijden.

Ja slim, doen wij ook. Vorig jaar maar één keer hoeven wachten.

Ben ook wel benieuwd hoe dit buiten de 'gebaande paden' gaat. De ervaringen die ik tot nu toe steeds tegen kom cq hoor van collega's of vrienden zijn louter naar (zuid) Frankrijk of Toscane. Lukt het ook al richting bv oost Europa, UK of richting Griekenland of is dat nog te vroeg?

Heb net even gecheckt op ABRP (routeplanner voor EV) en Athene lukt wel maar doordat er weinig tot geen snelladers zijn duurt het laden erg lang. Ik persoonlijk zou die reis dus nog even niet ondernemen.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2022, 05:40:39 pm »

De ANWB is ook elektrisch op pad gegaan met een vouwwagen.

https://youtu.be/nz4A5jUVdwg
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2022, 05:43:39 pm »

Ik heb geen vouwwagen gezien.
Verder wel een informatief filmpje.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2022, 05:50:46 pm »

Ik heb geen vouwwagen gezien.
Verder wel een informatief filmpje.
Toch noemen ze dat een vouwwagen de Take-off

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2022, 05:57:22 pm »

Toch noemen ze dat een vouwwagen de Take-off

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Het is eerder een vouwcaravan variant op de Kip Shelter.

Ze zeggen zelf ook “ The next generation of caravanning has started.”
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2022, 06:46:58 pm »

Hard dak, bijna geen tentdoek, heeft meer weg van een Paradiso, dat is ook een vouwcaravan, geen vouwwagen.

Maar goed,  stevig gesponsord geeft het wel weer een idee
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2022, 09:47:18 pm »

Fantastisch dit! Het filmpje gaat over op vakantie gaan met een elektrische auto met kar (vouwwagen). Maar dat ziet hier niemand want de betreffende klapkar lijkt niet genoeg op een vouwwagen… Haha!!!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2022, 07:10:53 am »

Fantastisch dit! Het filmpje gaat over op vakantie gaan met een elektrische auto met kar (vouwwagen). Maar dat ziet hier niemand want de betreffende klapkar lijkt niet genoeg op een vouwwagen… Haha!!!
Heb het filmpje met de vouwcaravan wel gekeken hoor. Geen nieuwe informatie, wel interessant. Het is goed te doen mits je goed plant, het niet te druk is en je van regelmatig afkoppelen en aankoppelen houdt.
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #23 Gepost op: juni 18, 2022, 09:35:10 am »

Zeker interessant. Heb dezelfde auto besteld (Ioniq5 met AWD). Zou een actieradius met ‘vouwwagen’ betekenen van 250 à 300 km. Voor onze gemiddelde vakantie prima. Heel benieuwd hoe het allemaal echt uit gaat pakken tzt.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #24 Gepost op: juni 18, 2022, 04:42:29 pm »

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2022, 07:52:16 am »

Heb het filmpje met de vouwcaravan wel gekeken hoor. Geen nieuwe informatie, wel interessant. Het is goed te doen mits je goed plant, het niet te druk is en je van regelmatig afkoppelen en aankoppelen houdt.
Ik kwam het filmpje ook tegen via YouTube (trouwe ANWB-autokanaalvolger). Met laden etc valt het in principe mee, maar 't is toch nog steeds niks om jaloers op te worden.

Naast de stops die toch nog steeds best vaak zijn, naast het laden op de camping zelf, wat vaak een probleem is, moet je de VW ook nog eens telkens afkoppelen. Een heel gedoe. Meer kans op diefstal, vuile handen, gedoe, tijdsverlies en op een overvolle parking op zwarte zaterdag zie ik het ook niet zo makkelijk gaan... 

Blijft toch gedoe. Ik zal het op vakantie gaan met een ev zo lang mogelijk uitstellen, maar je ziet wel elk jaar verbetering. Ooit zullen er echt betere batterijen komen hopelijk, of zonnepanelen op het dak van de auto, standaard laadpalen aan de kampeerplaats of weer ik het. .. waterstof of nog iets anders. Indien het gemak de mens dient en het voldoende comfortabel is, doe ik mee :)

Langs de andere kant hou ik m'n hart vast voor mijn benzinetocht dit jaar, met de huidige prijzen. Ook al lang niet meer ideaal, voor deze literprijs.zo valt er voor allebei wel wat te zeggen. Zeer benieuwd wat de toekomst brengt.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2022, 07:55:24 am door metalpe »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #26 Gepost op: juni 21, 2022, 08:19:25 am »

Ik kwam het filmpje ook tegen via YouTube (trouwe ANWB-autokanaalvolger). Met laden etc valt het in principe mee, maar 't is toch nog steeds niks om jaloers op te worden.

Naast de stops die toch nog steeds best vaak zijn, naast het laden op de camping zelf, wat vaak een probleem is, moet je de VW ook nog eens telkens afkoppelen. Een heel gedoe. Meer kans op diefstal, vuile handen, gedoe, tijdsverlies en op een overvolle parking op zwarte zaterdag zie ik het ook niet zo makkelijk gaan... 

Blijft toch gedoe. Ik zal het op vakantie gaan met een ev zo lang mogelijk uitstellen, maar je ziet wel elk jaar verbetering. Ooit zullen er echt betere batterijen komen hopelijk, of zonnepanelen op het dak van de auto, standaard laadpalen aan de kampeerplaats of weer ik het. .. waterstof of nog iets anders. Indien het gemak de mens dient en het voldoende comfortabel is, doe ik mee :)

Langs de andere kant hou ik m'n hart vast voor mijn benzinetocht dit jaar, met de huidige prijzen. Ook al lang niet meer ideaal, voor deze literprijs.zo valt er voor allebei wel wat te zeggen. Zeer benieuwd wat de toekomst brengt.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Wat benzine betreft; Beter te duur dan niet te krijgen. Maar inderdaad, op vakantie gaan wordt wel prijzig zo langzaamaan. Maar Duitsland waar wij door rijden is altijd nog goedkoper dan NL. Ook Hongarije waar we heen gaan. Die heeft echter 1 prijs voor de Hongaren en 1 prijs voor buitenlanders. Die laatste is overigens ook nog fors minder dan in NL. Ik maak me meer zorgen of er straks overal nog benzine is te verkrijgen voor mensen uit andere landen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #27 Gepost op: juni 21, 2022, 08:50:53 am »

Ik denk niet dat waterstof het pleit gaat winnen voor auto's. De infrastructuurkost gekoppeld aan waterstof is erg hoog. Zowel wat productie als transport betreft als bedeling aan de pomp. Die kostprijs ligt vele malen hoger dan gewoon elektriciteit. De belangrijkste reden dat waterstof het niet zal halen. Daarnaast werkt een waterstof wagen meestal gelijk een elektrische wagen alleen wordt in de wagen waterstof omgezet in elektriciteit wat minder efficient is dan gebruiken uit een batterij en eveneens een extra kost is voor de waterstoftank en motor om deze om te zetten in elektriciteit. Daarom dat je redelijk zeker van mag zijn dat de elektrische wagen de wagen van de toekomst zal zijn. Maar hij zal zeker nog een enorme evolutie moeten doorstaan, zowel qua prijs, als qua rijbereik als qua laadinfrastructuur. Maar daar heb ik vertrouwen in. De evolutie van de laatste jaren is daarin al gigantisch.


Het zou me niet verwonderen ook dat op termijn op tolwegen zoals in Frankrijk je ondertussen ook kan laden met inductie terwijl men rijd. Men is met de technologie al testen aan het doen en staat zeker nog niet volledig op punt. Maar zie dat wel evolueren dat je bij je tolkaartje ook meteen gebruik van elektriciteit wordt doorgerekend en dus laadt terwijl je over de snelweg rijdt. Voor op reis te gaan en grote afstanden af te leggen zou dat een gigantisch verschil kunnen maken. Maar dat zal zeker nog niet voor de eerste 15 jaar zijn.
https://www.vroom.be/nl/advies/dynamisch-inductieladen-naar-een-onbeperkt-rijbereik-23938
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2022, 09:25:14 am door FriedelP »
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #28 Gepost op: juni 21, 2022, 10:28:31 am »

Ik kwam het filmpje ook tegen via YouTube (trouwe ANWB-autokanaalvolger). Met laden etc valt het in principe mee, maar 't is toch nog steeds niks om jaloers op te worden.

Naast de stops die toch nog steeds best vaak zijn, naast het laden op de camping zelf, wat vaak een probleem is, moet je de VW ook nog eens telkens afkoppelen. Een heel gedoe. Meer kans op diefstal, vuile handen, gedoe, tijdsverlies en op een overvolle parking op zwarte zaterdag zie ik het ook niet zo makkelijk gaan... 

Blijft toch gedoe. Ik zal het op vakantie gaan met een ev zo lang mogelijk uitstellen, maar je ziet wel elk jaar verbetering. Ooit zullen er echt betere batterijen komen hopelijk, of zonnepanelen op het dak van de auto, standaard laadpalen aan de kampeerplaats of weer ik het. .. waterstof of nog iets anders. Indien het gemak de mens dient en het voldoende comfortabel is, doe ik mee :)

Langs de andere kant hou ik m'n hart vast voor mijn benzinetocht dit jaar, met de huidige prijzen. Ook al lang niet meer ideaal, voor deze literprijs.zo valt er voor allebei wel wat te zeggen. Zeer benieuwd wat de toekomst brengt.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Als ervaren EV rijder kan ik alleen maar zeggen dat ik nooit meer anders zou willen. Om een correct beeld te geven: ik ben dit weekend voor €35,- (enkele reis, zonder vouwwagen) naar Berlijn gereden, en heb twee keer moeten stoppen. De koffie was nog niet op en de lunch nog niet achter de kiezen toen de auto alweer vol was. Geen benzinestank, geen wachtrij bij de kassa, 170 standaard op de teller, soms iets harder. Ik heb bewust de 6 cilinder cabrio laten staan omdat ik dat meer gedoe vond.

Daarnaast, als iedereen op benzine blijft rijden zullen we als EV rijder steeds minder ver hoeven, want in ons kikkerlandje wordt het dan steeds warmer doordat we met z'n allen CO2 blijven uitstoten. :P Ik ben wat dat betreft blij dat het straks geen keuze meer is, en dat het straks over is met benzine auto's. Voor die ene keer per jaar heb ik dat 3 keer extra afkoppelen van een vouwwagen (waar hebben we het over, maar goed) er graag voor over. De rest van het jaar ben ik degene die iedereen uit lacht, vooral met deze benzineprijzen.

Anderzijds snap ik ook dat een EV voor lang nog niet iedereen is weggelegd die dat zou willen. Hopelijk verbeterd dat snel want het is echt genieten! :J



Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 378
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Vouwwagen achter elektrische auto
« Reactie #29 Gepost op: juni 21, 2022, 10:29:18 am »

Met waterstof zijn er ook andere vormen mogelijk. Huidige oplossingen zijn veelal gebaseerd op hoge-druk/vloeibaar met bijbehorende risico's en apparatuur. Er zijn innovaties om zogenaamde waterstofkorrels te maken, die een aantal van de andere risico's aanpakken: redelijk efficient, makkelijker verplaatsbaar, licht en redelijk veilig.

Overigens, ANWB, had het hier nog, behalve het filmpje, niet genoemd zien worden: een EV als trekauto van het jaar:
https://www.anwb.nl/auto/trekauto/trekauto-van-het-jaar-2022
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal