Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)  (gelezen 17440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #30 Gepost op: augustus 27, 2022, 09:51:30 pm »

Met als reden?

Heb onlangs een proefrit gemaakt in de Megane E-Tech
Die is #2 als auto van het jaar 2022
Reed heerlijk met goed bereik wat ik lees
Omdat Renault en electronica niet samen gaan zou ik deze laten staan.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #31 Gepost op: augustus 27, 2022, 09:53:50 pm »

Omdat Renault en electronica niet samen gaan zou ik deze laten staan.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

ik rijd inmiddels een 12 jaar Renault, 2x Megane Estate en nu een Captur.
nooit problemen ervaren
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #32 Gepost op: augustus 27, 2022, 10:41:47 pm »

Strakjes sta je met je dino auto te wachten bij het tanken.
Heb al gehoord dat er brandstof tank plekken omgebouwd gaan worden voor laad palen.
Dus er verdwijnen ouderwetse tank plekken.

Bron van een tankstation hier in de buurt, vergunningen zijn al rond en denk dat dit op meer plekken gaat gebeuren.
Winkeltje erbij voor de mensen die lang moeten laden.

Zelf had ik bijna een EV6 voor de deur gehad al.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #33 Gepost op: augustus 27, 2022, 10:59:00 pm »

Ik zou het nu ook nog best spannend vinden hoor.
We stoppen niet elke 2 a 3 uur en zeker geen 20 minuten.
Hier moet je al gauw op rekenen als je wilt laden volgens mij.
Vind het juist fijn om gewoon 700 km me niet druk te hoeven maken om te tanken.
Weet het het is een mind set.
En waar ik hier zit in Frankrijk is een benzinestation makkelijker te vinden dan een laadpaal volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

het is een andere mindset inderdaad
ik zie anderen de keuze maken voor hybride, want duurzaam!?, met een elektrisch bereik van 50-60km, dan mag je dus je hybride auto iedere dag laden, daar zit je ook niet op te wachten lijkt me?
bij een volledige elektrische wagen met een werkelijk bereik van 300km kan de gemiddelde Nederlander voor woon-werk uit met 1x laden per week

Frankrijk is met een serieuze inhaalslag begonnen. In slechts één jaar tijd is het aantal laadpunten in Frankrijk met 49% toegenomen.
https://twitter.com/Hachy_1/status/1559545183238332420

op Twitter heb ik de volgende App's als tips ontvangen in mijn EV-zoektocht

ABRP (A Better Route Planner) > Plan hier eens je route mee die je normaal met je ICE auto zou maken en bekijk de uitkomst eens?
Pump
Chargefinder
Chargemap
Fastned
Ionity
E-Flux
Elektromaps
Chargeprice




Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #34 Gepost op: augustus 27, 2022, 11:01:33 pm »

Strakjes sta je met je dino auto te wachten bij het tanken.
Heb al gehoord dat er brandstof tank plekken omgebouwd gaan worden voor laad palen.
Dus er verdwijnen ouderwetse tank plekken.

Bron van een tankstation hier in de buurt, vergunningen zijn al rond en denk dat dit op meer plekken gaat gebeuren.
Winkeltje erbij voor de mensen die lang moeten laden.

Zelf had ik bijna een EV6 voor de deur gehad al.

ja precies

leuk om te volgen op Twitter:

https://twitter.com/Hachy_1
https://twitter.com/Evrijders
https://twitter.com/electricfelix+
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #35 Gepost op: augustus 27, 2022, 11:30:05 pm »

waarom niet?
normaal stop je toch om de 2-3 uur / 200-300km om even de benen te strekken, toiletbezoek, eten en drinken, dan heb je ook het huidige bereik van de gemiddelde EV met een ruimer accupakket te pakken...

wat houdt je dan tegen?
't Is een gevoel. Niet gebaseerd op ervaring of harde feiten.
Ik lees veel tests van autoweek en consoorten, en heb hen daar al met ev's naar het zuiden zien rijden. Elke 2u stoppen waar een paal staat is niet hoe ik wil reizen.
Ik ben heel impulsief en wil als ik 1300km op een nacht rij, ook 300km kunnen rijden, en stoppen op het moment dat ik moe ben. Dat kan na een uur zijn, dat kan na 3 uur zijn etc. Ook als ik stop ben ik niet graag aan tijd en zeker niet aan plek (laadpaal) gebonden.

Als we van camping naar camping rijden (doen we zo'n 5 keer per reis) is dat altijd 4-500km. Die rij ik meestal zonder péage. Binnendoor dus. Ook daar wil ik rijden tot ik moe ben, en dan aan een riviertje kunnen stoppen om te eten. Niet aan een tankstation of laadpaal. Ik neem m'n eigen eten mee voor onderweg. We hebben altijd een volle koelkast en eten bij, zodat we nooit in tankstations moeten eten of drinken. Ik wil daar dus geen 45min staan wachten elke 2 u, terwijl ik picknick op een betonnen parking bij 40 graden.

Ook op campings is het toch een gedoe. We maken elke dag een uitstap. Meestal niet op voorhand gepland en soms erg ver.  Aan de plek opladen mag vaak niet, en er zijn vaak maar enkele palen op de camping. Komen er toch weer zorgen bij als je elke dag een uitstap maakt. De paal moet vrij zijn, als de auto vol is moet hij weer verplaatst etc. Allemaal extra gedoe. Ik heb heel het jaar al extra gedoe aan m'n hoofd, door het werk, en wil op vakantie geen gedoe, druk, afleiding van het grote niets, of apps die me zeggen wat ik moet doen en wanneer, om me heen hebben.

Zo ging ik eergisteren met de boot achter de auto naar Loosdrecht. 1200kilo erachter. Op de haven waar ik trailerde stond geen laadpaal. Heen en terug was me dat met met 1200 kilo achter de auto en 370 km nooit gelukt met een ev, dus zou ik op de terugweg, om 22 u in de avond, met nog 160km voor de boeg, ergens moeten stoppen...

Neen. Voor mij lijkt het nog te hard op een inperking van m'n vrijheid. Het gaat moeilijk samen met impulsieve beslissingen die wij vaak nemen, en met de manier waarop wij graag rijden.

Mensen die graag snacks kopen in tankstations of die graag onderweg uit gaan eten, en die het niet erg vinden om op voorhand uitgestippelde plekken te stoppen storen zich er waarschijnlijk niet aan, maar voor mij persoonlijk klinkt het allemaal als extra druk, extra 'moeten', en minder spontaniteit. Maar dat is 100% persoonlijk. Ik kraak ev's niet af en zou er voor de dagelijkse ritten best een willen, ik laad thuis wel op elke nacht. (Huidige auto's zijn echter niet aan vervanging toe.) Maar om op vakantie rekening te houden met vanalles, dat vind ik geen prettig gevoel.

En als reactie op bt'tje: ik rij nu met een Renault (dino-auto volgens sommigen ;) ), en doe dat al jaren. Eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ik zou, moest ik voor een elektrische auto gaan, dus allereerst naar de Renaultgarage stappen, met vol vertrouwen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2022, 11:35:40 pm door metalpe »
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #36 Gepost op: augustus 28, 2022, 12:25:39 am »

Momenteel wacht ik al iets langer dan een half jaar op onze EV, een Ioniq 5. We kijken er heel erg naar uit, het is de trekauto van het jaar. Wanneer hij komt, geen idee. Hopelijk nog dit jaar maar dat is allerminst zeker.
Wij kamperen vooral in Nederland en hebben geen behoefte aan Zuid Frankrijk. Dus voor ons prima. En gaan we wel wat verder dan wordt het denk ik een sport om routes uit te stippelen.

Er is wel een scenario waar ik angst voor zou hebben. Ben wel eens in de Lot geweest en met als die kronkelweggetjes over heuvels in niemandsland… dat zou ik niet snel doen met een halfvolle accu.

En inhakend op het Renault-issue. Ik rij zelf in een Grand Scenic uit 2018. Rijdt ouderwets goed, maar hoe vaak het niet voorkomt dat alle schermen vastlopen, uitvallen, radio niet te bedienen is… nee, voor mij ook geen Renault EV. Hoe fijn hij ook rijdt (en zit).
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #37 Gepost op: augustus 28, 2022, 09:02:46 am »

En inhakend op het Renault-issue. Ik rij zelf in een Grand Scenic uit 2018. Rijdt ouderwets goed, maar hoe vaak het niet voorkomt dat alle schermen vastlopen, uitvallen, radio niet te bedienen is… nee, voor mij ook geen Renault EV. Hoe fijn hij ook rijdt (en zit).

Dat is balen man!
Met onze Captur uit 2017 geen problemen
Al zou het multimedia systeem wat sneller mogen
Dat heeft men blijkbaar (h)erkend , men past in de Megane E-Tech Google Automotive toe
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #38 Gepost op: augustus 28, 2022, 09:38:03 am »

Strakjes sta je met je dino auto te wachten bij het tanken.
Heb al gehoord dat er brandstof tank plekken omgebouwd gaan worden voor laad palen.
Dus er verdwijnen ouderwetse tank plekken.

Bron van een tankstation hier in de buurt, vergunningen zijn al rond en denk dat dit op meer plekken gaat gebeuren.
Winkeltje erbij voor de mensen die lang moeten laden.

Zelf had ik bijna een EV6 voor de deur gehad al.
Zit ook weer iets in.
Alleen hoe ze dit met mijn bedrijfsauto willen gaan doen.
Ben op een dag dan soms 3 keer aan het laden.
Heb ik eindelijk echt pauze eet nu mijn broodje vaak onderweg.

Wat mij deze vakantie opvalt is dat in deze kuststreek van Frankrijk nog erg veel oude diesels rond rijden en heb nog maar 1tesla gespot.
Ik denk dat de Elektra rijders nog in de grotere steden zitten.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #39 Gepost op: augustus 28, 2022, 10:09:41 am »

op Twitter verwoordde Martin Kleinman het goed

Citaat
Je moet laden anders zien dan tanken.
Tanken doe je als je tank bijna leeg is.
Laden doe je overal zodra je de kans hebt.
Boodschappen doen, dan laden.
Visite, dan laden.

En met een goede laadpas en app zoals chargemap vind je eigenlijk altijd wel een laadpaal.

Corona heeft mij wel laten zien dat het het leven anders kan en dat het je ook veel (rust) kan opleveren!
Waarom zou je nu onderweg in de haast een dashboardlunch houden terwijl je tegelijkertijd ook even op een parkeerplaats van de omgeving kunt genieten?

Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #40 Gepost op: augustus 28, 2022, 10:26:18 am »

op Twitter verwoordde Martin Kleinman het goed

Corona heeft mij wel laten zien dat het het leven anders kan en dat het je ook veel (rust) kan opleveren!
Waarom zou je nu onderweg in de haast een dashboardlunch houden terwijl je tegelijkertijd ook even op een parkeerplaats van de omgeving kunt genieten?
Helemaal mee eens. Zeker voor vrije tijd en vakantie ritten. Wij gaan nu veel naar Drenthe. Nog geen twee uur rijden voor ons en even helemaal tot rust komen.
Maar dat is voor iedereen verschillend.
Dus terug on topic. Laat de Hyundai Ioniq 5 maar komen. Ben geen Tesla fan maar had anders evt de model Y overwogen. Voor wat ik zoek, “nodig heb” voldoet een Skoda Enyaq ook zeker 100% maar die spreekt me op de een of andere manier totaal niet aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #41 Gepost op: augustus 28, 2022, 12:53:53 pm »

Gisteren even wezen proefzitten in de ID4, nu bestellen is week 7/2023 leveren. (ID3 zelfs week 23) Het is wel zeker dat deze er (zakelijk) gaat komen. Nog even kijken of er eventueel een jonge 2e hands beschikbaar is die sneller te leveren is en gunstiger is in de bijtelling.

Het probleem laadpunten en laden zie ik ook niet zo somber. Er komen er steeds meer en geloof ook dat dit gewoon een "mindset" is waar je rekening mee moet houden als je gaat rijden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2022, 01:17:35 pm »

Gisteren even wezen proefzitten in de ID4, nu bestellen is week 7/2023 leveren. (ID3 zelfs week 23) Het is wel zeker dat deze er (zakelijk) gaat komen. Nog even kijken of er eventueel een jonge 2e hands beschikbaar is die sneller te leveren is en gunstiger is in de bijtelling.

Gisteren in een Audi Q4 E-Tron ritje wezen maken
Levertijd week 41 2023  ::) ::) ::)
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #43 Gepost op: augustus 28, 2022, 01:56:06 pm »

Waarom staan deze auto's in de showroom als het een jaar duurt voordat ze geleverd worden? :)848]
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke EV-auto zou je kiezen op dit moment (aug 2022)
« Reactie #44 Gepost op: augustus 28, 2022, 02:16:10 pm »

Gisteren in een Audi Q4 E-Tron ritje wezen maken
Levertijd week 41 2023  ::) ::) ::)

Nou is dat nooit anders geweest sinds ik mijn rijbewijs heb bij volkswagen. (En veel van hun merken)

Ik koop niet nieuw en ben dat ook niet van plan bij een ev. Nu een ex showroom auto. Was 1 jaar oud werd door verkoper voor vakantie gebruikt had 10 gelopen ofzo. Zoiets wil ik tegen die tijd ook weer. Alles erop en eraan en dan weer 10 jaar mee rijden!

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal