Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !  (gelezen 8870 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IngridM

  • Gast
advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Gepost op: september 05, 2010, 09:35:48 pm »

Dit weekend voor het eerst weggeweest met onze nieuwe Jametic uit 2005, het opzetten was geen enkel probleem. Maar het correct inklappen van de vouwwagen ging helemaal niet. Wie kan mij uitleggen hoe ik de vouwwagen inklap zonder dat het tent doek beschadigt en niet alles op een prop zit maar alles  netjes in de  wagen ligt?
Klein detail maar niet onbelangrijk; ik moet de vouwwagen inklappen met de hulp van mijn 2 zoons. (10 en 13 jr.)
Alvast bedankt dat iemand de moeite wil nemen op ons goed op weg te helpen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.348
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2010, 09:40:20 pm »

Zo doen wij het.

Je klapt de voortent naar voren.
Dan schijf je het buisje.
Daar doe ik een oude handdoek omheen zodat er geen tentdoek tussen kan komen bij het klappen.
De deur dicht ritsen en recht leggen.
De zij kanten een beetje recht in de wagen vouwen en zorgen dat de raampjes niet teveel kreukels krijgen helemaal zonder lukt meestal niet.
Dan met een vloeiende niet te langzame zwier het bedbodem dicht klappen.



Hoop dat het duidelijk is. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2010, 06:29:47 am »

Helemaal met Alex eens. Bij onze Jametic hoeft er geen handdoek tussen, zit mooi weggestopt met stof en klit je vast met klittenband. Ramen zonder kreukels lukt niet. Maar gewoon de boel een beetje recht trekken. Wij hebben een 2010 met gasveer, dat helpt bij het inklappen. Doe het zelfs helemaal alleen. Ook de voortent in en uit klappen kan ik alleen. Beetje durven en doen en dan lukt het vanzelf. Deur dicht ritsen doe ik niet, kan dan niet bij het buisje wat het frame recht houdt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2010, 08:04:28 am »

Heeft de Jametic exact hetzelfde systeem als de Trigano Odyssee?! Volgens mij wel, dan is hier namelijk de instructie van de Odyssee te vinden.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2342.0.html

Hierin staat op het einde ook een stukje (tips) over het inklappen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2010, 09:33:37 am »

Heeft de Jametic exact hetzelfde systeem als de Trigano Odyssee?! Volgens mij wel, dan is hier namelijk de instructie van de Odyssee te vinden.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2342.0.html

Hierin staat op het einde ook een stukje (tips) over het inklappen.
Niet hetzelfde. De jametic heeft niet al die losse stokken aan de achter en voorzijde. Slechts 2 stokken in de voortent op de hoeken voor steun en de middenstok en garderobestok. Ik denk dat dit een instructie is van een ouder model Odyssee?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

IngridM

  • Gast
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2010, 09:48:53 am »

dus als ik julie goed begrijp " vouwen " jullie de vouwwagen gewoon dicht. Klinkt wat vreemd maar wat ik bedoel is dat jullie niet de
zijkanten van de voortent en dus ook het slaapgedeelte boven op het "dak" vd de vouwwagen gooien.
Dat deed nml de vorige eigenaar van de vouwwagen en dan klapte hij deze vervolgens dicht maar dat krijg ik niet voor elkaar !  ::) Zeker gister niet met de wind.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2010, 09:51:47 am door IngridM »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2010, 10:08:44 am »

dus als ik julie goed begrijp " vouwen " jullie de vouwwagen gewoon dicht. Klinkt wat vreemd maar wat ik bedoel is dat jullie niet de
zijkanten van de voortent en dus ook het slaapgedeelte boven op het "dak" vd de vouwwagen gooien.
Dat deed nml de vorige eigenaar van de vouwwagen en dan klapte hij deze vervolgens dicht maar dat krijg ik niet voor elkaar !  ::) Zeker gister niet met de wind.

Lijkt me ook erg lastig de zijkanten en de rest boven op de tent te gooien. en waarom? Ding is ook behoorlijk hoog. Als het tussen het frame in komt kun je het ook niet meer een beetje recht trekken. En bij het demonstreren van de nieuwe Jametic is dit ook niet zo voorgedaan. Bovendien staat dit ook niet in de handleiding van de Jametic. Gewoon dichtklappen en dan de boel een beetje op gevoel recht trekken en dan het bed dichtklappen. Die delen vallen toch weer door elkaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

IngridM

  • Gast
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2010, 10:17:44 am »

Dat was ook heel lastig en daardoor ligt de tent ook heeel rommelig nu in de vouwwagen. Nu ik van jou lees dat dat ook helemaal niet hoeft maar gewoon dicht en zo goed mogelijk rechttrekken zal het een stuk beter gaan. snel de vouwwagen open klappen en opnieuw proberen.
Bedankt voor de uitleg.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2010, 11:12:19 am »

Wel er om denken dat als je de tent hebt dichtgeklapt, je de buis terug schuift die beide zijden verbindt. Dan de flappen die nog langs de wagen hangen, netjes naar binnen slaan en dan pas het bed inklappen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

IngridM

  • Gast
Re:advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2010, 11:52:11 am »

Het is nu helemaal duidelijk,  zal z.s.m. de vouwwagen weer open gooien en opnieuw correct en netjes dichtvouwen. Het is wel
een klus waarbij geldt: oefening baart kunst  I:

hartelijk dank voor de informatie.
Gelogd

Leonard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic
Re: advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2018, 07:44:32 am »

Toch nog even een reactie op bovenstaande. Wij hebben ook een Jamet Jametic, echter uit 2004.
Verschil zal niet groot zijn maar bij het inklappen van de tent komen er dus stukken van je tent tussen de buizen (de buizen die dus ingeklapt op elkaar komen te liggen). Dit lijkt lastig om te voorkomen, hoe doen jullie dat? Is het uberhaupt erg als er wat tent/raampjes tussen die buizen komen te liggen tijdens de periode dat de VW is gestald?

ps recent op dit forum beland nadat we voor het eerst een VW hebben aangeschaft, wat een berg aan informatie!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2018, 05:58:46 pm »

Toch nog even een reactie op bovenstaande. Wij hebben ook een Jamet Jametic, echter uit 2004.
Verschil zal niet groot zijn maar bij het inklappen van de tent komen er dus stukken van je tent tussen de buizen (de buizen die dus ingeklapt op elkaar komen te liggen). Dit lijkt lastig om te voorkomen, hoe doen jullie dat? Is het uberhaupt erg als er wat tent/raampjes tussen die buizen komen te liggen tijdens de periode dat de VW is gestald?

ps recent op dit forum beland nadat we voor het eerst een VW hebben aangeschaft, wat een berg aan informatie!
Is niet te voorkomen. Wij maakten ons er niet zo druk om. Wel zorgde ik er voor dat het doek een beetje netjes op de wagen kwam te liggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.348
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2018, 10:40:07 am »

Zolang het niet tussen scharnieren komt geen probleem.. Maak/maakte mee geen drukte om.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

michaelmobile

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic 2003
advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2018, 05:27:40 pm »

Hier ook een Jametic uit 2004. Geen problemen hier mee:)4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

olaf ovlov

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: advies inklappen / opvouwen Jamet Jametic HELP !
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2018, 04:53:01 pm »

DOEKJE tussen de scharnier voordat je hem dichtklapt!!!!!! doe je dit niet is de kans groot dat je tentdoek ertussen komt met een gat als gevolg. veel succes
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal