Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: jamet 4X4 filmpje  (gelezen 7078 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #15 Gepost op: april 15, 2012, 11:29:05 am »

Met de odyssee was ik in ong. Vanaf aankomen op de plek ik een 1/2 uurtje klaar.
Maar met alle haringen erin en luifel denk ik een 45 min.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jelijn

  • Gast
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #16 Gepost op: april 15, 2012, 01:25:31 pm »

@sapperdeklap: voor een overnachting laten wij inderdaad heel wat achterwege!  Daar hebben we twee opgooitentjes voor. Hihi zijn we helemaal binnen het kwartier weer op weg mét een droge vouwwagen :P
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #17 Gepost op: april 15, 2012, 04:58:47 pm »

Maar.. met opgooi tentjes slaap je toch weer op de grond, terwijl je heerlijke bedden bij je hebt...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #18 Gepost op: april 15, 2012, 06:49:23 pm »

Maar.. met opgooi tentjes slaap je toch weer op de grond, terwijl je heerlijke bedden bij je hebt...
Daarom overnachten wij de laatste 2 jaar toch maar in iets luxers ergens langs de route. Lekker ontbijtje en weer verder zonder gedoe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #19 Gepost op: april 15, 2012, 08:00:57 pm »

Voor een overnachting met de trigano 15m en je lag in bed.
Waarvan de fietsen en drager eraf halen de helft van de tikd kost.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jelijn

  • Gast
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #20 Gepost op: april 15, 2012, 08:31:29 pm »

@ Marinajl: Ach, als ik ruim drie weken van dat lekkere bed heb kunnen genieten, ligt een luchtbedje voor 1 nacht best goed hoor! :H
@ spikehome: een klamme vouwwagen meenemen vinden wij niet wat, willen graag 's morgens rond 7 weer op weg gaan.......
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2012, 06:22:00 am »

@ Marinajl: Ach, als ik ruim drie weken van dat lekkere bed heb kunnen genieten, ligt een luchtbedje voor 1 nacht best goed hoor! :H
@ spikehome: een klamme vouwwagen meenemen vinden wij niet wat, willen graag 's morgens rond 7 weer op weg gaan.......
Laatste vakantie overigens een tent gehuurd voor de laatste nacht op de camping. Alles vorige dag droog ingepakt en om 6 uur rijden zonder iets op te ruimen. Ideaal
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: jamet 4X4 filmpje
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2012, 10:38:17 pm »

Er zitten meer anomalies in dit filmpje dan het eerste gezicht laat zien.

Waarom vouwen/frommelen ze in de lengte richting het dekzeil op in plaatst van de veel makkelijkere breedte richting.
Bij het in de breedte richting vouwen heb je geen last van de dissel en eventueel aanwezige zaken die op de dissel gemonteerd zijn.

Inderdaad het uitdraaien van de poten en waterpas stellen van de bak ontbreekt.
Ik gebruik mijn accu boormachine om de poten snel uit te draaien en met de slinger waterpas stellen.

Zoals eerder is opgemerkt "waarom haal je de CP eraf"
Op doorreis gewoon laten zitten en na een door mijzelf aangebrachte modificatie tbv. afvoerslang gootsteen kan de keuken voor mijn part een vast onderdeel van de bak worden.

Wat mij opvalt zijn,
Het bed wordt niet met een haring vast gezet om het zweef effect te voorkomen;
Na het. op de vier hoeken. afspannen de beide hoekstokken voortent niet geplaatst werden.

En wat betreft op doorreis slaap klaar maken heb je ongeveer 15 minuten nodig voor dekzeil losmaken en opvouwen, met neuswiel in lengte richting waterpas stellen, poten uitdraaien en in breedte richting waterpas stellen, bed uitklappen en waterpas stellen, blokkeerbuis schuiven, openklappen.
Niet alleen op de vier hoeken maar ook in het midden (scheidingswand voortent en bak/bed) afspannen en hoekbuizen voortent plaatsen.
De sanitaire werkzaamheden neemt ongeveer evenveel tijd in beslag maar met een half uur kan je al in je bed liggen.

Onze ervaring is juist dat je meer tijd nodig heb met inklappen. Haringen en slikranden schoonvegen. Achterkant tent op het tentdak terug vouwen, inklappen blokkeerbuis terug schuiven, tentdak terug stoppen onder het frame, voorkant en zijkanten goed op de kar/bed terug leggen en vooral dat tijdrovend gepruts met de riem die het bed start op de grond moet houden terugplaatsen en de riem die het bed op de kar vast moet zetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal