Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon roofrack probleempje  (gelezen 8306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Cocoon roofrack probleempje
« Gepost op: april 29, 2017, 09:18:31 pm »

Hoi allemaal,

In December had ik voor onze klapper een roofrack gekocht. Dit weekend de klapper van stal gehaald en wilde de roofrack erop monteren.
Alleen merk ik dat deze niet past als wij een tafel en 4 stoelen op de tent hebben liggen?

Is er iemand met een Cocoon die ook een roofrack gemonteerd heeft? En zou deze mij kunnen vertellen of je nog spullen op de tent hebt liggen?
Ter info, wij hebben een 2007 model waar wij vorig jaar nog een Pack & Go in hebben laten monteren (hierdoor zou het al iets hoger liggen?)

De stoelen en tafel zoals wij die er bovenop hebben liggen:




Linkerzijde waar ik zo hoog mogelijk de steun gemonteerd heb (tafel en stoelen bewust op de tent laten liggen om uit te meten dat ik hoog genoeg zit)



Boven aanzicht als de linkerzijde gemonteerd zit:


Rechterzijde die dan niet uitkomt?????


Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag  WW
Gelogd

Stensel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2017, 07:01:07 pm »

Wij hebben ook een roofrack maar hebben alleen de matrassen van de Kids en de dekbedden er onder liggen. Meer kan er niet onder zonder het tent frame te verbuigen. Op het roofrak een lange skibox en 2 fietsen. De stoelen en tafel en kleren gaan in de auto dan heb ik geen pack & go nodig. Alles wat je nodig hebt om te kamperen in de bak van de cocoon de rest in de skikoffer en de auto. Het is wel een gezins wagen.
Gelogd

Christiaan60

  • Gast
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2017, 10:41:13 pm »

Doordat de zijkant van de bak (frame waar de steun aan bevestigd moet worden) schuin naar boven toe loopt, zal de steun van het roofrack maar op één positie in de hoogte gezien gemonteerd kunnen worden (hoe hoger gemonteerd, hoe groter de afstand tussen de steunen links en rechts). Om het roofrack hoger te krijgen zal dan de ruimte tussen de steunen en het roofrack uitgevuld moeten worden. Of het dan nog wel veilig is vraag ik me af vanwege de optredende krachten tijdens het rijden. Misschien navragen bij Holtkamper of zij een oplossing weten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2017, 08:10:37 am »

Ik denk dat de steunen gewoon te hoog gemonteerd zitten. Dit plaatje vond ik op Google.

Gelogd

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2017, 10:55:26 am »

De steunen had ik inderdaad wat hoger gemonteerd om te kijken hoe ik uitkom met de belading er bovenop.
Maar ook zonder stoelen en tafel past het niet. Waarschijnlijk omdat het allemaal iets hoger is komen te liggen na het inbouwen van de Pack & Go.
Dan heb ik alleen ons eigen matras nog op het bed liggen (koud schuim matras van HK die we direct bij het inbouwen van het P&G erbij hebben genomen).

Ik zal HK wel even mailen met de vraag wat hier aan te doen is. Misschien dat er andere steunen, die langer zijn, te verkrijgen zijn.

Bedankt voor de reacties!
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2017, 11:22:03 am »

Ik heb geen pack en go (2010 cocoon) maar wel een roofrack.
Bij ons passen de 4 stoelen en enkele kleden onder het zeil en ook onder het roofrack.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2017, 01:00:52 pm »

Met pack&Go wordt de Cocoon al snel 4 tot 5 cm hoger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2017, 02:23:36 pm »

Ik heb het idee dat ik meer dan 5 cm nodig heb.

Afgelopen maandag HK een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad.

Ondertussen alle banden nu vervangen om een 100km keuring aan te vragen :-)

Maar wat onhandig zit dat reserve wiel op een oud model. Moest er helemaal onder kruipen om het weg te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2017, 05:11:30 pm »

Tegenwoordig zitten ze op een soort van slede. Heel simpel zelf te maken. De eenvoud zelve. Heb alleen helaas geen foto voor je. Maar kan het zo voor je uittekenen. Ongeveer. Het zit aan de achterzijde vast met een haak met sluiting. Onder de wagen ligt het in de chassis balken. Dus haak los maken en het rek naar achteren trekken, schuift in de chassis balken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #9 Gepost op: mei 02, 2017, 07:42:35 pm »

Wij hebben een MTT uitvoering waarbij de greenbox vast op de achterzijde gemonteerd zit. Ben bang dat ik dan niet weg kom met een slede maar ben wel benieuwd hoe dat werkt. Misschien een project voor de nazomer :-)

Eerst eens de reactie van HK afwachten en anders langs iemand die mij langere steunen in elkaar kan lassen voor het imperiaal :-D

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2017, 07:46:35 am »

Wij hebben een MTT uitvoering waarbij de greenbox vast op de achterzijde gemonteerd zit. Ben bang dat ik dan niet weg kom met een slede maar ben wel benieuwd hoe dat werkt. Misschien een project voor de nazomer :-)

Eerst eens de reactie van HK afwachten en anders langs iemand die mij langere steunen in elkaar kan lassen voor het imperiaal :-D

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk
Die heeft toch een doorlopend chassis? Zou daar ook gewoon moeten werken. Maar in ieder geval zal een slede het makkelijker maken het wiel te pakken. Wij hadden zelf een grote kist achterop. Maakte het makkeliljker er bij te komen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2017, 12:51:10 pm »

Die heeft toch een doorlopend chassis? Zou daar ook gewoon moeten werken. Maar in ieder geval zal een slede het makkelijker maken het wiel te pakken. Wij hadden zelf een grote kist achterop. Maakte het makkeliljker er bij te komen.
Inderdaad loopt die door. Maar dit parkeer ik nog wel even tot het najaar ;-)

Inmiddels ook antwoord van HK gehad betreffende de roofrack

Citaat
Wij danken u voor uw email.

Het klopt dat met het pack-n-go systeem de inhoud van de Cocoon een aantal centimeters hoger is geworden. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om het roofrack dusdanig af te stellen dat het past over de standaard inhoud van uw Cocoon. De optie om dan nog extra spullen onder het dekzeil te vervoeren vervalt dan, met andere woorden, de bovenzijde van het roofrack zal het dekzeil raken, en is geen marge voor extra spullen.

In het verleden zijn er tussenstukjes geweest om de zijsteunen te verhogen, maar omdat het roofrack niet meer word geproduceerd zijn deze delen echter niet meer verkrijgbaar.

Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag.
Vertrouwende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Holtkamper Tenttrailers

Nog even nagevraagd of een nieuwe wel zou passen

Citaat
Daar de vraag naar een roofrack op dit moment erg gering is, bijna nihil is het nieuwe roofrack nog niet ontwikkeld. Gaat echter ook niet passen op een ouder model omdat de nieuwe trailers breder zijn. 
Met vriendelijke groet,
Holtkamper Tenttrailers

Dus nu even kijken in de omgeving of iemand mij een tussenstukje kan lassen. En anders het roofrack weer op MP en de fietsen mee op het dak van de auto  O0
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #12 Gepost op: mei 07, 2017, 10:02:08 pm »

Mocht je hem willen verkopen, hoor ik graag wat je er voor vraagt, wij hebben eventueel belangstelling.

Vr. Gr. Gerwin
Gelogd

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2017, 07:13:27 am »

Mocht je hem willen verkopen, hoor ik graag wat je er voor vraagt, wij hebben eventueel belangstelling.

Vr. Gr. Gerwin
Ik hou het in gedachten Gerwin!
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Cocoon roofrack probleempje
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2017, 10:46:57 am »

Wij hebben een MTT uitvoering waarbij de greenbox vast op de achterzijde gemonteerd zit. Ben bang dat ik dan niet weg kom met een slede maar ben wel benieuwd hoe dat werkt. Misschien een project voor de nazomer :-)

Eerst eens de reactie van HK afwachten en anders langs iemand die mij langere steunen in elkaar kan lassen voor het imperiaal :-D

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk

Wij hebben een MTT met masterclass keuken en merk bij het verwijderen van het reservewiel (om op te pompen voor de vakantie) dat ik mijn steunen wel ver omhoog moet draaien, anders loopt het wiel vast tegen de keuken bij het verschuiven van de slede.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal