Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren  (gelezen 4299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QPO

  • Gast
Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Gepost op: april 27, 2018, 10:33:43 pm »

Hallo, afgelopen zomer hebben we tijdens het strak zetten van de luifel van onze Holtkamper Cocoon Expedition blijkbaar iets te hard getrokken en zijn er twee scheuren ontstaan.
Holtkamper geeft aan dat deze  gerepareerd kunnen worden (kosten 400,-) maar dat ook het doek wellicht aan vervanging toe is vanwege de aard van de scheuren. ( de scheur is rafelig, het doek zou verweerd/verstaft kunnen zijn)
We hebben een prijsopgaaf laten doen door Holtkamper en zijn ongelooflijk geschrokken van de prijs. 1000,- voor de luifel (volledig vervangen) en als de luifel vervangen moet worden, dan is het volgens Holtkamper zeer aannemelijk dat het gehele dak aan vervanging toe is omdat deze net zoveel te lijden heeft als de luifel qua vuil en stof. Totale kosten 2000,-

We hebben 2 vragen:
1. Wie kent een goede tentmaker in de buurt van Zwolle die onze Holtkamper tegen een acceptabele prijs kan repareren/tentdoek vervangen?
2. Het gaat om een Holtkamper Cocoon Expedition uit 2003 die ongeveer 26 weken in totaliteit is gebruikt. (vakanties in zuid-Europa) Is het mogelijk dat het tentdoek van dit merk nu al verweerd is?

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en reacties!

Groeten van Ron en Esther
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2018, 10:39:14 pm »

Het kan natuurlijk altijd want het doek is toch alweer 15 jaar oud.
Al hoop ik niet dat dit standaard is met mijn 2002 cocoon.
Bij die van ons zie ik de stiksels minder worden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2018, 10:13:32 am »

In z'n algemeenheid kun je zeggen dat Holtkamper doek het best lang uit houdt als je de berichten hier een beetje volgt en op advertenties op Marktplaats afgaat. Dat wil niet zeggen dat elke Holtkamper het zo lang vol houdt. Het gaat er om hoe er mee omgegaan wordt en vooral hoe die gestald wordt als ie niet in gebruik is.

Van een wagen waarvan gezegd wordt dat die in 14 jaar slechts 26 weken gebruikt is krijg ik geen goed gevoel. Tenzij je de eerste eigenaar bent krijg ik het gevoel dat de verkoper iets te enthousiast z'n verhaal heeft gedaan. Minder dan 2 weken per jaar gebruik? Daar koop je over het algemeen geen Holtkamper voor...
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2018, 11:27:02 am »

Hebben jullie de vouwwagen nog verzekerd? Wellicht dat de verzekering een deel van de reparatie betaald
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2018, 11:38:15 am »


Vraag eens nadere informatie bij:
De Kamper Zeilmakerij, IJsselkade 39, 8261 AE Kampen


Ik heb zelf goede ervaringen met dit bedrijfje, maar niet op het gebied van een vouwwagentent.
Maar wellicht kan hij je helpen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2018, 01:08:58 pm »

Heb je hier al gekeken? Overzicht van tent- en zeilmakerijen.
https ://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2637.0
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2018, 02:14:12 pm »

In z'n algemeenheid kun je zeggen dat Holtkamper doek het best lang uit houdt als je de berichten hier een beetje volgt en op advertenties op Marktplaats afgaat. Dat wil niet zeggen dat elke Holtkamper het zo lang vol houdt. Het gaat er om hoe er mee omgegaan wordt en vooral hoe die gestald wordt als ie niet in gebruik is.

Van een wagen waarvan gezegd wordt dat die in 14 jaar slechts 26 weken gebruikt is krijg ik geen goed gevoel. Tenzij je de eerste eigenaar bent krijg ik het gevoel dat de verkoper iets te enthousiast z'n verhaal heeft gedaan. Minder dan 2 weken per jaar gebruik? Daar koop je over het algemeen geen Holtkamper voor...
Anderhalf jaar geleden heb ik in mijn zoektocht naar een vouwwagen ook uitvoerig naar Holtkamper gekeken en ook naar gebruikte exemplaren op marktplaats gezocht. Wat mij toen opviel was de grote hoeveelheid aangeboden Holtkampers die binnen 15 jaar al een nieuwe tent hebben gekregen. Zie bijvoorbeeld dit exemplaar waar een Holtkamper van 2003 waar in 2011 een nieuwe tent geplaatst is: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1272361723-holtkamper-flyer-membrane-airco-met-nieuwe-tent.html
Goed tentdoek gaat, bij normaal gebruik, minimaal 50 kampeerweken mee, gezien de prijsstelling verwacht ik voor van Holtkamper vouwwagens langer.
Ik ben bepaald niet overtuigd dat de levensduur van het doek van een Holtkamper in verhouding is met wat je prijstechnisch kan verwachten. Ik heb de indruk dat de oudere Holtkampers (Family en de eerste Flyers) betere kwaliteit doek hadden, die werden toen van KS202 doek van Wisselink Textiles gemaakt. Later is Holtkamper overgaan naar 'eigen' Ecologisch doek, mogelijk is vanwege milieutechnische redenen de reiniging en impregnering van het katoen aangepast waardoor de levensduur korter is.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2018, 08:26:28 pm »

Zwolle Almelo zou toch te doen zijn.

De Groene Klok
Almelo 0546 816 642
www.degroeneklok.nl

Die heeft voor ons een rits vervangen scheelde best veel en is super gedaan.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

QPO

  • Gast
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2018, 09:23:18 pm »

Bedankt allemaal voor de reacties, tips en het meedenken! super!

Wat voor ons het belangrijkste is dat we een goede zeilmaker vinden (graag ervaringen!) die vouwwagen doek kan repareren/vervangen, de demontage en montage van de wagentent kan doen en enigszins in de buurt van Zwolle zit.

Misschien zijn er mensen met Holtkampers die hetzelfde hebben meegemaakt? en wat is de richtprijs voor het vervangen van een luifel?

groeten Ron en Esther
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2018, 12:01:48 am »

Bravo in Ommen heeft vaker Holtkampers gerepareerd, ik zou bij hem ook even informeren  :J
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2018, 06:53:00 pm »

Beste Esther en Ron,

als het goed is hebben jullie gisteren een PB van mij ontvangen.
Hier staat eea aan informatie in.

Mvg,
Gelogd

DouweFlyer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamer Flyer
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2018, 09:11:49 pm »

Nou jullie zijn niet de enigen. Wij hebben een flyer van 2004
(Nieuw gekocht) en sinds 2016 ook maar een nieuwe tent aangeschaft. Reden was een scheur in het doek bij de hoofdboog. Plotseling. Bij het aanraken van het doek. Nadat dit door een zeilmaker was gerepareerd zat er het volgende jaar op precies dezelfde plek bij de andere hoofdboog ook een scheur. Deze ook laten repareren. Maar het voelde niet lekker.
Bij Holtkamper doen ze er lekker luchtig over en verkopen weer een nieuwe tent. Het ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit van het doek. Een hele geruststelling. Kon komen door de zon. Maar ook door zout invloed omdat je bij de zee staat. Of te veel vocht. Kortom niet buiten spelen, maar veilig binnen opzetten.
Succes met de reparatie en daarna weer veel kampeerplwzier.
Gelogd

QPO

  • Gast
Re: Tentdoek Holtkamper Cocoon laten repareren
« Reactie #12 Gepost op: juni 27, 2018, 10:00:08 pm »

beste allen, even een update mbt onze topic:
we hebben de scheuren in de luifel van onze Holtkamper laten repareren bij Wildeboer in Nieuwleusen. Topbedrijf!
De zeilmaker heeft het doek bekeken en geconstateerd dat dit gemakkelijk te repareren was voor een paar tientjes (incl. uitpakken en inpakken).
Aldus geschiedde. Wij zijn klaar voor de zomer!
Allemaal in ieder geval hartelijk dank voor de reacties, wij bevelen dit bedrijf bij een ieder aan!

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal