Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gebruikersvragen Holtkamper Cocoon  (gelezen 1257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Gebruikersvragen Holtkamper Cocoon
« Gepost op: mei 10, 2018, 02:44:54 pm »

Hallo,

Sinds kort zijn we overgestapt van een Astro naar een Cocoon XL. Erg fijne wagen.

Nu heb ik wat vragen die wellicht hier op het forum beantwoord kunnen worden:

1. Kunnen de uitdraaisteunen ook gebruikt worden om de wagen waterpas te draaien? Dus om zeg maar 1 kant van de wagen een stukje op te krikken als de ondergrond scheef is? In de handleiding lijkt dit zo te staan maar ik vraag me af of de steunpoot hiervoor sterk genoeg is....

2. Bij deze wagen zitten 2 extra kriksteunen die aan de voorzijde onder het chassis geplaatst kunnen worden. Ik vraag me af wat het nut hiervan is aangezien de wagen voldoende stabiel staat op het neuswiel en de 2 steunen aan de achterzijde. En allemaal weer extra werk om deze te plaatsen en op te ruimen...

3. De greenbox keuken zit op de dissel vast met 2 klemmen die geborgd zijn met een splitpen en hangslot. Nu zitten er aan de onderzijde van het frame van de keuken ook nog 2 imbus boutjes die op het chassis klemmen (zie foto hieronder). Volgens de vorige eigenaar moest ik deze lost draaien voordat de keuken van de dissel verplaatst/geschoven kan worden en weer vastgedraaid als deze weer op de dissel terug gezet wordt. Nu vraag ik me af of deze 2 imbus boutjes echt nodig zijn. Ik lees er niets over in de handleiding. Mijn ouders hebben ook een Cocoon met greenbox keuken op de dissel en die hebben deze boutjes niet dacht ik.

Alvast bedankt voor de reacties  :)

Groet, Edwin


« Laatst bewerkt op: mei 10, 2018, 02:49:12 pm door edwin_t »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gebruikersvragen Holtkamper Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2018, 03:56:43 pm »

De uitdraaisteunen zijn zeker sterk genoeg om de Cocoon waterpas te stellen. Kijk maar naar het verschil in degelijkheid met de meeste vouwwagens.
Die extra kriksteunen waren een accessoire die je bij kon kopen. Op zich staat de Cocoon stabiel. Maar toch kwam er bij onze Cocoon best veel spanning te staan door de voortent waardoor de wagen toch iets scheef wilde gaan staan. Ik gaf dus altijd iets voorspanning.En zeker als de grond zachter was wilde de standaard steun toch wel iets in de grond zakken na verloop van tijd. Maar ik denk dat een extra steun niet veel verschil maakt. Is het type wagen.
Wat betreft die bouten onder het frame van de keuken, die hebben wij nooit losser of vaster gedraaid. Is ook nooit zo verteld door HK. Die zijn alleen bedoeld om de keuken op het frame te fixeren. bekijk het systeem maar eens goed. Je trekt met de sluitingen de keuken klem tegen deze bouten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Gebruikersvragen Holtkamper Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2018, 04:51:26 pm »

Uitdraai steun zijn zoals uella zegt prima geschikt om af te stellen.
Sterker nog, om het wiel te wisselen is het zelfs de bedoeling om deze te gebruiken. Dus altijd al een krik nodig.

Ook ik herken de spanning op de wagentent. 9 van de 10 keer stond de steun rechtsvoor als je naar de wagen kijkt, weer los. Dus ik zette altijd de wagen iets van waterpas af, door wagentent af te spannen werd dit dan gecompenseerd



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Gebruikersvragen Holtkamper Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2018, 10:59:27 pm »

Bedankt voor de reacties. Helemaal duidelijk zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal