Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: doek van pees gescheurd  (gelezen 1671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RichardS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
doek van pees gescheurd
« Gepost op: mei 14, 2018, 06:37:11 pm »

Van onze flyer is bij de bedlade het doek van de pees los gescheurd zo'n 40 cm.

Ik zat zelf te denken om een stuk tent doek om de pees te doen en dit dan aan de tent te naaien.
Heeft iemand hier ervaring mee of andere ideeën?

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2018, 07:20:04 pm »

Grote kans dat dit te dik wordt. Daarnaast helpt dit als de stof van de orde is gescheurd, maar je schrijft dat het tentdoek is gescheurd. Misschien een foto van de scheur zodat we beter kunnen adviseren?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2018, 11:10:36 pm »

Misschien stof van de pees halen overmaats een strook er om zomen en dan de strook vast zetten aan het andere doek
Gelogd

RichardS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2018, 06:56:44 am »

Grote kans dat dit te dik wordt. Daarnaast helpt dit als de stof van de orde is gescheurd, maar je schrijft dat het tentdoek is gescheurd. Misschien een foto van de scheur zodat we beter kunnen adviseren?

Foto is nu even niet mogelijk. Ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

De pees is in het doek genaaid en op de plek waar de stof samen komt rond de pees is hij langs de pees gescheurd. De pees ligt nu dus bloot in de rails.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2018, 10:00:41 am »

De pees zit aan een extra stuk doek, het band van de pees is hier aan vast gestikt.

Vraag is of het band van de pees gescheurd is of het stuk doek

Gelogd

RichardS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2018, 10:35:16 am »

Bij jou foto zou het het band zijn tegen de rails aan is het gescheurd. Moet nog maar eens goed kijken of er bij mij ook band om zit. Flyer is uit 1994.

De pees zit aan een extra stuk doek, het band van de pees is hier aan vast gestikt.

Vraag is of het band van de pees gescheurd is of het stuk doek
Gelogd

muis

  • Gast
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2018, 10:38:49 am »

Dit is vanaf de buitenkant gezien.  Hij staat nu nog open, als ik nog een foto moet maken, nu kan het nog ;)
Gelogd

RichardS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2018, 01:03:59 pm »

Dit is vanaf de buitenkant gezien.  Hij staat nu nog open, als ik nog een foto moet maken, nu kan het nog ;)

Deze foto is precies wat ik bedoelde. Kan me alleen niet voor de geest halen of er nu wel of geen band zit bij mij.  ::)
De scheur zit in ieder geval tegen de pees aan.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2018, 01:22:46 pm »

Ik zou dan een stevige reep doek om de pees doen en dat bevestigen aan het doek.

Weet je ook waardoor het gescheurd is? Te veel spanning of is het doek dun want dan heb je een ander probleem.

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=10812.0 in de link staat hoe je de tent van de wagen kunt halen
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2018, 02:58:20 pm »

Onze flyer moest ivm een scheurtje (lompheid) in het verlengde van een rits uit elkaar. Tijdens de demontage zag ik in de bedlade dat de vorige eigenaar eenzelfde probleem als hierboven beschreven heeft gehad. Dit was ook opgelost door er een stuk omheen te naaien. Resultaat was dat het nauwelijks door de rail schoof, alleen richting middenstuk. De pees zelf zat vrij los in het omhulsel.
De zeilmakerij in Leusden, Rolf Mulder, zet er een nieuw stuk op.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2018, 12:15:26 pm »

Normaal gesproken zit er rond de pees zelf een stuk stevige stof. Die zit dan met 1 naad vlak naast de pees vast. Het stuk stof / beide stukken stof dat dan uitsteekt zit vervolgens om het tentdoek vastgenaaid. Het lijkt erop dat de pees met de stof eromheen kapot is. Deze kun je per meter kopen. Gewoon de oude verwijderen en een nieuwe er weer aan vast naaien. Dit kun je zelf doen of laten doen.
Gelogd

RichardS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: doek van pees gescheurd
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2018, 01:35:15 pm »

Allemaal bedankt voor de informatie. Bij een zijlmaker hier in zoetermeer gaan we ham laten maken.
Kost ongeveer 100 euro als we zelf de tent er afhalen. Daar ga ik zelf niet voor lopen klooien.  8)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal