Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lattenbodem nieuwe stijl  (gelezen 1197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Lattenbodem nieuwe stijl
« Gepost op: juni 03, 2018, 02:25:10 pm »

Hi all,

Zijn er al kampeerders die een goede ervaring hebben met de nieuwe lattenbodem waarvan de latten bovenop het aluminium frame liggen in rubberen of siliconen houders?
Ons probleem met het oude systeem is gebroken wakker worden. Ook met opdekmatras en verwijderde nieten was het niet 100% uitgerust wakker worden!
Zitten nu te denken aan een nieuwer model met lattenbodem nieuwe stijl.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Lattenbodem nieuwe stijl
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2018, 04:05:37 pm »

Vanaf welk jaar praten we. Ik slaap prima op het meegeleverde bed/ matras. Niks extra’s. Cocoon is van 2017.


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Lattenbodem nieuwe stijl
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2018, 09:34:46 pm »

Vanaf welk jaar praten we. Ik slaap prima op het meegeleverde bed/ matras. Niks extra’s. Cocoon is van 2017



Vanaf jaar 2013 heb ik gezien dat de latten op het aluminium frame liggen. Weet niet of het bij ieder bed zo is vanaf dat jaar
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Lattenbodem nieuwe stijl
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2018, 09:47:52 pm »

Het probleem van latten die nauwelijks veren herken ik. Ook het (aan 1 kant) verwijderen van de nieten geeft geen verbetering.

Ik denk dat je zo'n nieuwere lattenbodem moet kunnen plaatsen, al heeft die denk ik wel iets meer inbouwhoogte nodig. De latten liggen tenslotte op het frame in plaats van ertussen. Je kan het frame dan wel iets laten zakken, maar dan blijft er minder ruimte over onder het aluminum constructiedeel die het bedframe in 2-en deelt. Op die plaats passen er dan misschien geen kratten meer onder kan ik me voorstellen.

Overigens gebruikt niet alleen Holtkamper deze frames. Je ziet ze ook terugkomen bij combi-camp tenttrailers, inclusief nieten  :J:



Ik heb ook wel eens overwogen om de latten door de schaafbank te halen en ze iets dunner te schaven zodat ze meer veren. Maar ben bang dat ze dan breken, en daar zit je niet op te wachten tijdens een vakantie in zuid-frankrijk  :N
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2018, 09:49:35 pm door edwin_t »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal