Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Pack and go Kyte blijft niet open staan  (gelezen 1948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Gepost op: juli 16, 2020, 12:56:55 pm »

De eerste keer dat we onze Kyte (2011, in het najaar gekocht) gingen beladen bleef de pack and go niet zelfstandig open staan, ondanks dat er niets meer boven op de wagen lag, met uitzondering van de extra stokken voor de luifel die in de zak in het afdekzijl zaten. Het koste ook behoorlijk moeite om hem open te zetten. Nadat we die stokken uit de tas in het dekzijl hadden gehaald was het probleem opgelost. We hebben ruimte genoeg, dus die stokken hebben we nu gewoon in de wagenbak gelegd.

Nu willen we vojor de vakantie weer gaan beladen en hebben we het zelfde probleem. Enige verschil met de vorige keer is da er twee SI matten op ons bed liggen en we een binnetentje hebben meegevouwen. Totaal is dat zes kilo, verdeeld over het gehele oppervlak. Ik vind dat ergens toch raar. Er zijn ook mensen die een kindertent meevouwen en die lijkt me behoorlijk zwaarder dan 6 kilo. Lijkt me toch niet dat al die mensen dan geen werkend pack and go systeem hebben...

Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets om (na de vakantie, we vertrekken morgen) contact meet te zoeken met Holtkamper?
Gelogd

Kyte

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2020
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2020, 01:00:53 pm »

Hallo,
we hebben een kyte (2020) met kindertent L en spullen   dekbedden en spullen op de wagen en die blijft gewoon staan. Misschien contact opnemen met HK
Gelogd

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2020, 01:08:36 pm »

Zou nog kunnen dat ze in de loop der jaren zwaardere gasveren zijn gaan gebruiken... maar dat lijkt me ergens ook sterk, die kindertenten verkopen ze al vanaf het begin.

Het is gewoon net of de gasveren het gewicht van de tent nog net trekken, maar als er maar iets bij komt dus niet meer voldoen. Nog mensen met een iets ouder exemplaar?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2020, 01:11:19 pm »

Misschien dat de gasdrukveren toch te licht zijn. HK voert nogal wat aanpasssingen en verbeteringen door gedurende de levertijd van het model. Misschien dat je aan de hand van het nummer op de gasdrukveer kan achterhalen voor hoeveel gewicht deze is ontworpen. Als de tent open staat kan je misschien de gasdrukveer vergeleken van het pack en go systeem met de gasdrukveren van de lattenbodem. Misschien verwisseld ooit? Succes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2020, 01:15:47 pm »

gasdrukveer kan ook gewoon kapot zijn... gebeurt bij auto's regelmatig
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2020, 01:17:02 pm »

Ik heb even gebeld met Holtkamper. Daar gaven ze aan dat die veren altijd wat marge hebben en dat het niet zo moet zijn dat als je 6 kilo boven de basisuitrusting zit je pack and go al nie meer open blijft staan.

Die man gaf aan dat het zou kunnen dat 1 of beide gasdrukveren 'lek' zijn waardoor het normale gewicht wat ze aankunnen minder wordt. Na de vakantie maar voor een servicebeurt dus, in het slechtste geval moeten ze beiden worden vervangen en zijn we 100 euro verder (wat ik nog mee vind vallen).

Voor nu gebruiken we maar even ouderwets een stok.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2020, 01:17:15 pm »

gasdrukveer kan ook gewoon kapot zijn... gebeurt bij auto's regelmatig
Kan ook, bij de auto nog niet meegemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2020, 05:53:22 pm »

Gasveren zijn slijtage delen. Ze slijten en afhankelijk van gebruik en leeftijd kunnen ze op een X moment niet meer de last dragen waarvoor ze gemaakt zijn.
Kijk ook vooral even rond op het wereld wijde web. Persoonlijk vind ik €100,00 best prijzig. Ook met montage erbij, maar dan kan het nog.
Voorbeeld: https://www.gasveerwinkel.nl/?gclid=Cj0KCQjw9b_4BRCMARIsADMUIyq9JLku9fsflHNOSwuZCHV1cah5ohU1awFRZmUZbQFUE8aigroU1tYaAqrKEALw_wcB
Op de gasveer zelf staan (als het goed is) de specificaties. Druk/lengte e.d.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2020, 06:19:55 pm »

Zojuist gekeken, onze Kyte staat open. Kan niet direct een nummer vinden. Als ik op de gasveer site kijk dan komt 45 euro per stuk heel dicht bij. Dan moet je zelf nog prutsen. Die 100 euro van HK lijkt mij prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2020, 11:53:25 pm »

Dan is het verschil goed te overzien en zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2020, 08:42:59 am »

Als ze 45 euro kosten laat ik ze inderdaad liever monteren. Daarvoor ga ik dan niet zelf lopen prutsen.

Nu is deze vakantie een van de hefboomstokken als het ware uit het grondzeil getrokken waardoor hij nu dus los zit. Ik heb tijdens de vakantie even snel gekeken, maar kreeg hem er niet zo 1, 2, 3 weer in. Is dat iets wat je gemakkelijk zelf kan doen? Of ook maar even regelen bij de servicebeurt?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2020, 10:14:15 am »

Heb even gekeken en heb het idee dat er iets van een dop vastgelijmd zit aan het grondzeil
Over deze dop schuift de buis heen die met een stelschroef is vastgezet

Wat is er afgescheurd?
Dop aan het grondzeil?
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2020, 01:28:59 pm »

gasdrukveer kan ook gewoon kapot zijn... gebeurt bij auto's regelmatig

Bij mij is een gasdruk veer gaan lekken onder het bed, zit dus ook olie in, bovenop de zak waar  de luifel in zit. Conclusie, luifel kunnen laten reinigen en opnieuw waterdicht maken. Maar door de olie blijven er wel vlekken in de luifel achter.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2020, 08:18:29 am »

Lekkende gasveer heb ik ook gehad, gelukkig tijdens de winterslaap toen de Kyte leeg was. Was na 1 jaar al en alles is door Holtkamper weer netjes gemaakt.
Gelogd

HaZee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Membrane Airco MTT
Re: Pack and go Kyte blijft niet open staan
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2021, 11:47:53 am »

Wij hebben het ook gehad bij onze Cocoon Aero. Ruim buiten garantie, dus zelf vervangen door wat zwaardere. Er zaten 800N gasveren in geloof ik en die hebben wij vervangen door 950N gasveren. Wereld van verschil; openen lukt weer fatsoenlijk en de klep blijft goed open staan!

De bedragen die hierboven genoemd worden herkennen we wel. Wij waren ruim €50 per gasveer kwijt (heb ze uiteraard beiden vervangen).

Deze hebben wij gebruikt: https://www.gasveerwinkel.nl/product/vervanger-voor-airax-rayflex-6851255409501-950n/
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal