Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stokkenbuis onder de camplet  (gelezen 4666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
stokkenbuis onder de camplet
« Gepost op: mei 05, 2012, 11:01:18 pm »

Om nog meer ruimte in de Concorde te maken... de dikke PVC buis (aan metalen beugels) voor stokken onder de VW.
Wie rijd er mee rond en waar heb je 'm gemonteerd? Ik zie zelf maar weinig bevestigingspunten.
(en welke diam. past bij de 8" wieltjes)
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2012, 09:10:04 pm »

plan gemaakt: dikwandig PVC 160mm rond aan beugels vlak voor de as. Grondspeling is daar 275mm
(had liever er achter maar daar hang het reserve wiel). Dwars op de rijrichting.
Niet alle stokken gaan passen (garderobe stang, gebogen stangen van de zijcabine) maar het meeste wel.
to be continued
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2012, 09:45:21 pm »

Kom je niet te laag bij de grond te zitten, en wat is het extra gewicht van de pijp. Het lijkt mij met verkeers drempels erg laag uit te komen.
Henk
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2012, 11:07:30 pm »

Dat is wat ik me ook nog afvraag. De buis komt een cm of 15 van de as te hangen.
Het grootste gewicht dus ook. Gewicht van de buis zelf weet ik niet maar zal niet zoveel zijn.
Hoogte van de grond tot aan de chasisbalk is zoals gezegd 275. Min de 160 van de buis...
uhm 11,5 cm van de grond. Min de veerweg  :I Had ik nou maar de afstand vd grond tot aan het reservewiel opgemeten. (vw staat alweer in de stalling)
OK... plan B: buis 110 of 125mm. Desnoods 2
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2012, 02:06:00 pm »

waar ik vooral aan zou denken, is het bevestigings materiaal voor de buis. er komt nogal kracht te staan op die buis en de standaard beugels kunnen lastkrijgen van droogte scheurtjes. persoonlijk zou ik kiezen om de buis voor de bak op de dissel te maken, als het al echt nodig is. liever nog de stalen stokken, gewoon in het bakje, raak je ze niet kwijt, en geen vervelende verhalen van een losgeraakte buis oid.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2012, 03:45:10 pm »

In een ander topic was een medeklapper op het idee gekomen om in plaats van de bekende ronde buizen bij een ijzerwerkplaats een platte brede box te laten zetten/vouwen om deze er vervolgens onder te monteren, scheelt enorm in hoogte en door de breedte kan er volgens mij ook veel meer in.

Als je dan een bak van 12 hoog neemt en 40 breed en deze voor of achter de wielen monteerd heb je een zee aan ruimte voor de buizen, zelfs voor buizen met rondingen of T stukken.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2012, 09:29:26 pm »

Ja dat idee heb ik ook gezien. Maar het was mijn bedoeling om het een beetje low-budget te houden.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2012, 12:31:54 am »

je kan toch ook de vierkante kokers gebruiken van de afzuigsystemen.

Althans bij ons kan je die zok kopen bij de brico.
(rot winkel nooit iets op voorraad. Geld hier voor alle DHZ. En nooit alles hebben)

volgens mij heeft gamma die ook.
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2012, 05:27:46 am »

Aan ventilatiekoker heb ik ook gedacht; alleen geen idee in welke maten dat spul er is. Het moet wel een beetje flink zijn, ik denk dat je eerder terecht komt bij luchtbehandelingsbedrijven.
En of ze het bij de Gammel hebben? Die zijn meer van allerhande rotzooi als accu's, motorpakken, wasmachines, chinese scooters en tuinkussens   :N
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2012, 05:32:13 am door stkl »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2012, 07:06:36 pm »

en die platte witte buizen zijn echt veel te slap om daar je stalen stokken in te vervoeren.
Dan weet je zeker dat je ze kwijt bent voor je op de camping staat. :O

Ik heb zelf een aantal keer naar een oplossing gekeken, omdat bij onze vw maar weinig losse stokken zitten, maar deze helaas niet in de banken passen (zoals eerder met onze Jamet Arizona), besloten om een stokkentas te kopen en deze gewoon tussen de banken in te pakken. WW
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: stokkenbuis onder de camplet
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2012, 08:25:37 pm »

Ja die plastic prut voor je afzuigkap had ik al geskipt.
De stokken zitten in een zak (is het dan een stokkenzak?). Maar het spul ligt op de matrassen en (binnen)tent. Ben ook een beetje bang om de boel kapot te trekken met een uitstekend metaal.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal