Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet  (gelezen 12107 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #30 Gepost op: november 16, 2016, 05:14:22 pm »

Haha...
Dat weten we. Jullie hebben een andere, mooie, keuze gemaakt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Inderdaad. Over 5 weken daar lekker naar toe voor een dag of 10. fietsdrager met witte kentekenplaat achterop met de Alutec en een NL klapsticker. Grotere kans op een witte kerst, heeft daar al gesneeuwd vorige week.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #31 Gepost op: november 16, 2016, 07:03:22 pm »

@mars, waar is die sticker 130 voor?
Die hebben we ooit eens als grap gemaakt.

Overigens heb ik van het bedrijf "nog" geen reactie mogen ontvangen op mijn vraag. Misschien zijn ze wel bang dat ik van de RDW ben  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #32 Gepost op: november 16, 2016, 07:42:01 pm »

Toch maar even een officiele NL sticker besteld voor naast de witte kentekenplaat op de fietsdrager. Had een gele en heb geen idee of die wel zijn toegestaan. Meteen maar 1 extra besteld voor de aanhanger die in Hongarije staat, zit ook niks op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dolfontour

  • Gast
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #33 Gepost op: november 17, 2016, 09:51:08 am »

Ik heb laatst een nummerplaat met naam tekst gekocht voor op me vrachtwagen en die zei dat alleen originele nederlandse platen die officieel zijn uitgegeven een nl sticker mogen hebben... ( en dan geen losse sticker maar officieel in de plaat)...
Daarom zijn  er ook geen witte platen te koop met die officiele sticker.....( omdat dat niet mag)....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #34 Gepost op: november 17, 2016, 10:22:03 am »



Daarom zijn  er ook geen witte platen te koop met die officiele sticker.....( omdat dat niet mag)....
Maar wat bedoel je precies met "officiële sticker".

Hoe niet-officieel is deze sticker anders dan dat deze plaat niet aan de RDW eisen voldoet?

https://www.kentekenmaken.nl/witte-kentekenplaat.html
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #35 Gepost op: november 17, 2016, 10:24:29 am »

Bestel die plaat maar dit is een losse sticker die er is opgeplakt dit mag officieel niet( heb ik me laten vertellen)....

Als het in de plaat is gedrukt wat bij de gele officielle nummerplaat mag wel maar daar heb je alleen gele van..
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #36 Gepost op: november 17, 2016, 10:26:56 am »

Bedankt voor alle input.

Ik ga de kentekenplaathouder vervangen door een houder waarin de kentekenplaat makkelijk te verwisselen is.
Ik waag het volgende seizoen er maar op zodra ik buiten de Nederlandse grens ben de officiële witte kentekenplaat te vervangen met het NL vignet voorziene witte kentekenplaat.
Buiten Nederland ben ik tenslotte een toerist die alleen Nederlands (en Engels zo het mij uitkomt) spreek.

N.B.
Van BOVAG vernomen dat ik nergens strafbaar ben met een auto/aanhanger band ouder dan 6 jaar (Te weinig profieldiepte weer wel).
Het advies, uit veiligheidsoverweging, is iedere 6 jaar de banden zowel van de auto als aanhanger te vervangen.
De Duitse politie had mij kunnen bekeuren voor te hard rijden indien de banden onder de vouwwagen ouder dan 6 jaar waren dit omdat daarmee niet aan de tempo 100 vignet eisen voldaan wordt.

Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #37 Gepost op: november 17, 2016, 10:27:24 am »

Is ook logisch dat dat stickers zijn  want als jij een nieuwe officielle plaat nodig hebt moet je kentekenbewijs meenemen en oude plaat inleveren mocht je die nog hebben anders krijg je een 1 op je nieuwe plaat te staan.
Dus ook de gele platen die je bij die link van jou zou bestellen zijn stickers.......
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #38 Gepost op: november 17, 2016, 10:28:45 am »

Bedankt voor alle input.

Ik ga de kentekenplaathouder vervangen door een houder waarin de kentekenplaat makkelijk te verwisselen is.
Ik waag het volgende seizoen er maar op zodra ik buiten de Nederlandse grens ben de officiële witte kentekenplaat te vervangen met het NL vignet voorziene witte kentekenplaat.
Buiten Nederland ben ik tenslotte een toerist die alleen Nederlands (en Engels zo het mij uitkomt) spreek.

N.B.
Van BOVAG vernomen dat ik nergens strafbaar ben met een auto/aanhanger band ouder dan 6 jaar (Te weinig profieldiepte weer wel).
Het advies, uit veiligheidsoverweging, is iedere 6 jaar de banden zowel van de auto als aanhanger te vervangen.
De Duitse politie had mij kunnen bekeuren voor te hard rijden indien de banden onder de vouwwagen ouder dan 6 jaar waren dit omdat daarmee niet aan de tempo 100 vignet eisen voldaan wordt.


Geen dank  WW

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #39 Gepost op: november 17, 2016, 12:54:12 pm »

Bestel die plaat maar dit is een losse sticker die er is opgeplakt dit mag officieel niet( heb ik me laten vertellen)....

Als het in de plaat is gedrukt wat bij de gele officielle nummerplaat mag wel maar daar heb je alleen gele van..
Ah, dat had ik niet begrepen. Dus ze sturen een stickertje mee


Er is denk ik wel een verschil tussen niet geldig en niet toegestaan. 
Het zal misschien niet verboden zijn om de witte plaat met de sticker te gebruiken, zolang de witte plaat zonder sticker maar op de achterzijde aanwezig is.  :#
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #40 Gepost op: november 17, 2016, 06:51:40 pm »

Ik waag het volgende seizoen er maar op zodra ik buiten de Nederlandse grens ben de officiële witte kentekenplaat te vervangen met het NL vignet voorziene witte kentekenplaat.

Wat is het voordeel van het wisselen van kentekenplaten bij de grens? In het buitenland loop je nog steeds het risico een bekeuring op te lopen... Waarom niet gewoon een witte plaat met een NL sticker elders op de kar?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #41 Gepost op: november 17, 2016, 07:26:23 pm »

Wij hadden op de Zambezi ook gewoon een normale NL sticker,  zelfs één van het officiële formaat.
Dat gedoe met illegale platen lijkt mij niet echt zinvol. Het nut ontgaat mij een beetje.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango game drive
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #42 Gepost op: november 18, 2016, 12:13:49 am »


Op zichzelf is het natuurlijk te gek dat je binnen de EU nog met een NL stickertje moet rijden. Maar ja dat is wel weer in lijn met alle tolvignetten die je weer voorop moet plakken. Dat noemen ze voorruitgang
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #43 Gepost op: november 18, 2016, 12:58:13 am »

Bedankt voor alle input.

Ik ga de kentekenplaathouder vervangen door een houder waarin de kentekenplaat makkelijk te verwisselen is.
Ik waag het volgende seizoen er maar op zodra ik buiten de Nederlandse grens ben de officiële witte kentekenplaat te vervangen met het NL vignet voorziene witte kentekenplaat.
Buiten Nederland ben ik tenslotte een toerist die alleen Nederlands (en Engels zo het mij uitkomt) spreek.

N.B.
Van BOVAG vernomen dat ik nergens strafbaar ben met een auto/aanhanger band ouder dan 6 jaar (Te weinig profieldiepte weer wel).
Het advies, uit veiligheidsoverweging, is iedere 6 jaar de banden zowel van de auto als aanhanger te vervangen.
De Duitse politie had mij kunnen bekeuren voor te hard rijden indien de banden onder de vouwwagen ouder dan 6 jaar waren dit omdat daarmee niet aan de tempo 100 vignet eisen voldaan wordt.



Of het nou zo verstandig is om de kentekenplaathouder te vervangen voor een versie waar je de plaat makkelijk kan vervangen is nog maar de vraag. Ik wil niet de wijsneus uithangen maar kentekenplaten jatten ze graag om er vervolgens allerlei dingen mee te doen die volgens de wet niet mogen. Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten en is in mijn ogen voorkomen beter dan genezen. Ik zou de goede en volgens de wet goedgekeurde plaat (dus wit zonder NL sticker) gewoon vast zetten met popnagels en de NL-sticker ergens aan de achterzijde van de klapper plakken. Maar goed zo ben ik  :)

En wat betreft die banden..... de BOVAG-info klopt. Je kan gerust met 6 jaar oude banden rijden, dat is geen enkel probleem in Nederland. Een gebrek aan bandenprofiel en/ of het zichtbaar zijn van het karkas van een band is hier pas strafbaar. Maar besef wel dat banden een grens hebben en die grens moet je wel op tijd zien anders heb je een klapband en bij een aanhanger is dat best wel een dingetje....
 
Maar als je simpelweg even rekent: een band kost va. de 80 euro in het geval van een klapper dus globaal tussen de 160,- en 220,- afhankelijk van de kwaliteit banden. Maar als het fout gaat is de schade aan de klapper (mét jouw vakantie) een veel fout daarvan! Alleen al 1 segment vangrail kost meer dan die 220,- euro die een setje banden gekost zou hebben. En dan hebben we het niet over de kosten van de file, het bergen en verslepen, kosten voor politie, verzekering etc etc Een gemiddeld ongeval brengt een kostenplaatje van 10.000,- met zich mee! En dat gemiddelde ontstaat alleen maar omdat het gros van de ongevallen ontstaat in de bebouwde kom. Een ongeval op de snelweg kost a; snel een 10 fout van dat gemiddelde bedrag.

Al met al: let op droogte scheuren (kleine scheurtjes) in de wangen (zijkanten) van de banden. Zijn die zichtbaar? Dan moet je ze direct vervangen! En koop liever iets duurdere banden dan goedkope banden want het verschil in gebruikte materialen is binnen een paar jaar merkbaar. En let ook op de load index van de banden!

Nogmaals ik wil niet de wijsneus uithangen maar dit is echt een gevalletje beroepskennis én ervaring :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Witte kentekenplaat met NL Eurovignet
« Reactie #44 Gepost op: november 18, 2016, 08:26:43 am »

Ik zou voor een extra plaat kiezen in plaats van klemmetjes. Die plaat kost een tientje, een plaat zit standaard op de klappkar en die andere ligt ergens in de kelder van de auto tussen andere (gelukkig)  weinig gebruikte spullen als reservewiel en startkabels. Dan heb je altijd plaat bij de hand indien nodig.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal