Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats  (gelezen 12273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Gepost op: september 13, 2009, 02:54:39 pm »

Ik was erg benieuwd hoeveel mensen er overnachten of even hun ogen sluiten op een parkeerplaats in het buitenland.
Zelf rij ik in de regel in 1 keer naar Spanje en vertrek ik 22.00 uur , vaak stop ik om een uurtje mijn ogen te sluiten om een uur of 9 smorgens. Mijn  vrouw en kinderen gaan dan even ontbijten bij een restaurantje en zorgen dat ze zicht houden op de auto.

Onderweg natuurlijk ook om te tanken en een bakje koffie , maar wat me dan opvalt is het aantal mensen wat helemaal uitgeteld ligt te slapen in hun auto en vaak nog op een heel erg rustige parkeerplaats.


Kortom was erg benieuwd wat jullie doen... geld voor zowieso overdag als in de nacht, en wellicht hebben jullie nog tips om parkeerplaatscriminaliteit te voorkomen.


Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2009, 02:58:46 pm »

nog geen ervaring mee, maar we gaan van de winter naar portugal, dus ik ga dit even volgen  :)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2009, 03:35:54 pm »

Ik doe het absoluut niet.
Er gebeuren teveel overvallen op deze manier, soms zonder dat je er erg in hebt (narcosegas).

In Zweden bijvoorbeeld staan er op parkeerplaatsen langs de belangrijkste snelwegen waarschuwingsborden om het niet te doen.
Ik zou nog eerder een hotelletje opzoeken en daar gaan slapen als het moet, liever nog gewoon een camping langs de route.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2009, 04:56:49 pm »

Nee, niet leuk, niet comfortabel en wellicht ook niet veilig.

Straks (ooit?) met de snellere klapper gaan we gewoon naar een camping, nu rijden we in 1 keer. Kan het onverhoopt niet zou ik altijd opteren voor een hotelletje oid.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

lucienne

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2009, 08:58:14 pm »

Wij nemen meestal een overnachting in een Formule 1 of Etap hotel afhankelijk waar we heen gaan. Vervolgens gaan we lekker eten in een restaurant we zijn immers op vakantie, en om de VW voor 1 nacht op te zetten zien we niet zo zitten.Veel te veel rompslomp.Doen we al jaren en bevalt heel goed.
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2009, 09:40:15 pm »

Zelf zijn we met onze vouwwagen nog niet ver weggeweest want het was prachtig weer in Luxemburg en Nederland deze zomer.

Vroeger met mijn ouders gingen we echter onderweg lekker op een camping staan. De 'rijdagen' waren kort, het was immers vakantie op het moment dat we thuis wegreden. Zo reden we in 4 dagen de 2400 km naar Macedonie, maar we hadden dan ook wel 6 weken vakantie  :K. Lekker ontbijten 's ochtends, rustig opruimen en rijden.

In een enkel geval namen we weleens een hotelletje of pension onderweg. Op parkeerplaatsen slapen deden we eigenlijk nooit, daar hangt altijd wel een beetje een apart sfeertje qua hygiene en volk dat er allemaal rondloopt. Misschien is dat in Frankrijk anders, dat weet ik niet.
Gelogd

walter

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2009, 09:51:16 pm »

onderweg met slapen, wat er staat met dat gas, klopt wel gebeurt helaas te veel maar er zijn van die gasmelders voor te verkrijgen maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee want als dat ding afgaat zit er al gas in de auto en wat heeft diegene met de spuitbus nog meer bij :(.

met de vrachtwagen heb ik in frankrijk veel op bewaakte parkeerplaatsen gestaan tegen betaling maar ik heb er nog nooit een luxe wagen zien staan.

ik zou serieus adviseren een simpel hotelletje te nemen, als je het niet meer trekt om door te rijden.
ook is er op verschillende parkeerplaatsen met parkeren zowiezo al een probleem ivm ruimte.

succes.

oja als wij ver weg gaan gaan we niet in 1 keer door ondanks dat we beide het lange rijden gewend zijn, tis niet voor niks vakantie:D
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2009, 10:16:18 pm »

onderweg met slapen, wat er staat met dat gas, klopt wel gebeurt helaas te veel maar er zijn van die gasmelders voor te verkrijgen maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee want als dat ding afgaat zit er al gas in de auto en wat heeft diegene met de spuitbus nog meer bij :(.

Het punt is dat de gasmelders heel snel af gaan, net zoals een rookmelder doet als er brand is. Je zou dan in veel gevallen nog genoeg tijd hebben om te reageren (raam open doen o.i.d.)
Afgelopen jaar heb ik mijn ouders zo'n gasmelder gegeven voor hun caravan, één voor permanente vaste montage.
Dat ding ging al af toen m'n moeder een keer iets te veel met de deo bus aan het spuiten was  8). Gelukkig hebben ze een caravan met een hefdak, dus er is altijd meer dan voldoende ventilatie, ook al zakt het gas naar de grond.

Maar het probleem is dan alsnog dat de "bad guys" toch al in de buurt zijn zoals je al schreef.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2009, 02:32:52 pm »

Nee, dat doe ik nooit.
Ik heb 2 kleine kids bij me, en die kunnen echt niet in de auto slapen. Zelf voel ik me eigenlijk ook niet echt op mijn gemak op buitenlandse parkeerplaatsen.
Meestal ben ik dan ook altijd degene die voorstelt om weer door te gaan.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2009, 11:56:55 pm »

effe een hazeslaapje tussendoor moet kunnen, zo lang er maar iemand bij is die toezicht heeft en wakker blijft. en dan natuurlijk wel overdag, voor een nacht kan je beter even een camping pakken en de vw op de nachtstand zetten :).

ooit dik 20 jaar geleden een keer snacht met mijn ouders op een parkeerplaats gestaan, was niet prettig. te veel gedoe wat resulteerde in dat iedereen chagerijnig was van het slaapgebrek en we dus maar doorreden ::)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2009, 07:54:10 am »

ooit dik 20 jaar geleden een keer snacht met mijn ouders op een parkeerplaats gestaan, was niet prettig. te veel gedoe wat resulteerde in dat iedereen chagerijnig was van het slaapgebrek en we dus maar doorreden ::)

Komt me heel bekend voor, ook één keer gedaan, ook geen succes.
Gelogd

fam stok

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #11 Gepost op: oktober 13, 2009, 07:10:06 pm »

wij overnachten altijd op een camping aangezien het uit en inklappen van onze vw snel gebeurd vinden we dat ook
helemaal niet erg :I
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #12 Gepost op: oktober 13, 2009, 09:14:39 pm »

Wij zoeken ook een camping. Onze jamet staat zo.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #13 Gepost op: oktober 13, 2009, 11:02:48 pm »

wij kamperen in Nederland en dat redden we tot nu toe in 1 keer :#

zonder gekheid, we willen tzt wel richting Italie dus ik hou dit lijstje wel in de gaten voor de tips
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Overnachten of even slapen in het buitenland op een parkeerplaats
« Reactie #14 Gepost op: oktober 14, 2009, 12:08:48 am »

Wij zoeken ook een camping. Onze jamet staat zo.

de meeste in de nachtstand zowiezo, maar toen we het 1x gedaan hadden waren we met een bungalowtent :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal