Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper disseltafel  (gelezen 47413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Holtkamper disseltafel
« Gepost op: april 14, 2014, 07:26:46 pm »

Afgelopen weekend lekker wezen oefenen met de Cocoon.
Super bevallen.

We hebben een disseltafel bij de Cocoon. Deze zat bij de aankoop er bij.
Nu it ik met het volgende: bij de tafel zit een beschermhoes/zak met ritssluiting. Echter de tafel past in de zak maar de rits gaat niet meer dicht. De tas lijkt te klein. Of moet de bevestiging die op de tafel vastgezet is er vanaf? Denk namelijk dat het dan wel zou passen, maar lijkt me erg onlogisch om steeds de tafel uit elkaar te halen...

Iemand ervaring/tips?


Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2014, 10:28:55 am »

Als ik het mij goed herinner moet de ritssluiting aan de onderkant.
Bij ons was de stof daar "ruimer" zodat de uitstulping er precies in past.
Het verwijderen van de bevestiging moet je natuurlijk niet doen.
Dan verliezen de schroeven al heel snel hun grip op het hout.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2014, 05:50:20 pm »

Aha, heb inderdaad niet bekeken of de hoes twee verschillende kanten heeft. Snap wat je bedoeld, ga het proberen!
Bedankt!


Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Wat ik niet begrijp
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2014, 07:16:49 pm »

Toen wijn een paar jaar terug toe waren aan een nieuwe klapkar hebben we een aantal merken/modellen bekeken en de pro's en cons afgewogen.
Natuurlijk ook Holtkamper. Hoogwaardige klapkarren, innovatief, mooi, etc. etc.

Wat ons toen enorm stoorde was dat Holtkamper een aantal modellen had waarbij de dissel, midden onder de keuken een stuk de voortent in stak. Wij vonden dit toen een enorme dissonant in je voortent en bij het bewegen rond de keuken. Hoe kan een ontwerper dit nu verzinnen ? Je kunt het tent gedeelte draaien maar dan staat je keuken buiten of je moet er mee gaan slepen.
"Ok een minder puntje, daar verzinnen ze nog wel iets op"
Maar tot op heden heb je dus nog de mogelijkheid om je nek te breken over een dissel die dus dwars door je voortent loopt en onder de keuken  uitsteekt.

Ik snap hier niets van maar wellicht kan iemand hier mij uitleggen welk idee hier achter zit.

Not offensive


Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Wat ik niet begrijp
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2014, 07:29:37 pm »



Maar tot op heden heb je dus nog de mogelijkheid om je nek te breken over een dissel die dus dwars door je voortent loopt en onder de keuken  uitsteekt.

Ik snap hier niets van maar wellicht kan iemand hier mij uitleggen welk idee hier achter zit.

Not offensive

Ik heb een Holtkamper Astro en geen keuken of dissel in mijn voortent. Ook bij andere modellen van Holtkamper staat de dissel en keuken niet in de voortent. Bij de Cocoon is dit wel het geval maar heb je de mogelijkheid om de  wagenbak waar de tent in zit om te draaien en ben je ook van het "probleem" verlost. Wat ik niet begrijp is waarom je dit onderwerp in dit top aansnijdt trouwens.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2014, 07:45:42 pm »

Misschien moet je hiervoor wel een eigen topic opstarten. Ik wil je als eigenaar van een zeer tevreden Holtkamper Spacer wel even mijn mening geven. Eerst de foto van de keuken op de dissel.

Eerlijk gezegd heb je helemaal tijdens het koken geen last van die dissel. Hij staat aan de ijskast dus niet aan je vuur. de dissel hindert echt niet. Dus ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht, alles is bereikbaar.

Ok, je staat buiten als je kookt. Maar dat is vernuftig opgelost door HK. Achter de keuken is een raam met een door ritsen gesloten verduistering. Rits ze open, rits er de luifelverlenger aan, twee stokken onder en je staat onder een luifel te koken. Helaas heb ik hier geen duidelijke foto van. Dus ook bij lichte  regen kan je droog koken.

Moest het nu echt bar slecht weer worden dan draai ik de keukenwielen uit en rij ik de keuken binnen. De keuken is als een kruiwagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot hiertoe nog nooit gedaan heb. Ik heb een hekel aan binnen koken dat doe ik thuis alle dagen ;).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat ik niet begrijp
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2014, 07:48:31 pm »

Toen wijn een paar jaar terug toe waren aan een nieuwe klapkar hebben we een aantal merken/modellen bekeken en de pro's en cons afgewogen.
Natuurlijk ook Holtkamper. Hoogwaardige klapkarren, innovatief, mooi, etc. etc.

Wat ons toen enorm stoorde was dat Holtkamper een aantal modellen had waarbij de dissel, midden onder de keuken een stuk de voortent in stak. Wij vonden dit toen een enorme dissonant in je voortent en bij het bewegen rond de keuken. Hoe kan een ontwerper dit nu verzinnen ? Je kunt het tent gedeelte draaien maar dan staat je keuken buiten of je moet er mee gaan slepen.
"Ok een minder puntje, daar verzinnen ze nog wel iets op"
Maar tot op heden heb je dus nog de mogelijkheid om je nek te breken over een dissel die dus dwars door je voortent loopt en onder de keuken  uitsteekt.

Ik snap hier niets van maar wellicht kan iemand hier mij uitleggen welk idee hier achter zit.

Not offensive
Iemand die een beetje handig is draait de tent om en maakt een bevestiging achter aan de wagen voor de keuken. Overigens kun je de keuken van HK verschuiven op de dissel zodat je makkelijker bij de koelkast kunt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Wat ik niet begrijp
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2014, 08:43:30 pm »

Iemand die een beetje handig is draait de tent om en maakt een bevestiging achter aan de wagen voor de keuken. Overigens kun je de keuken van HK verschuiven op de dissel zodat je makkelijker bij de koelkast kunt.


hihihi,
laat ik dat nou zijn.
kan het niet laten:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12049.0
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat ik niet begrijp
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2014, 09:36:24 pm »


hihihi,
laat ik dat nou zijn.
kan het niet laten:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12049.0
Ken ik al en al uitgebreid bekeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2014, 10:11:13 pm »

Volgens mij heeft (bijna) niemand die een Cocoon heeft (gehad) met de keuken op de dissel er ook echt last van gehad.
Ik in elk geval niet.
Ik geef meteen toe dat het ontwerp niet de schoonheidsprijs verdient, maar zeker met de disseltafel werkt het goed.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #10 Gepost op: april 15, 2014, 10:24:56 pm »

Heb ook geen problemen met de dissel in de voortent. Sterker nog, met het gasfornuis rechts en de dissel "ertussen" geeft het me een veilig gevoel, het is nu echt zo een hoekje waar niet zomaar iemand per ongeluk (kleine kinderen?) je pannen van het vuur zou kunnen stoten. Zou wel graag een disseltafel in de toekomst willen hebben om het geheel af te maken. Heb ook gedacht aan een tafeltje over de dissel, maar die zijn meest niet hoog genoeg als werkblad.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2014, 07:08:39 am »

ik ben het met Bert M eens. Pas in 2011 toen wij onze kar kochten hadden we op het door ons gewenste model de mogelijkheid om de keuken achter de wagen (en onder de luifel) te plaasten zonder hem te hoeven verrijden.
Ik weet van meerdere mensen dat voor deze tijd de doorslag was voor hen om een CC aan te schaffen (overigens ook hele mooie wagens)

Ik weet ook van dit forum dat het niet altijd als storend wordt ervaren. Ieder zijn ding toch.
De Disseltafel waarover dit topic gaat is wel een erg leuk ding. (die zouden wij dus enkel achter onze tent kunnen bevestigen.....)
Gelogd
live life outdoors

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2014, 07:37:59 am »

Dat "ieder zijn ding" telt dat niet voor elke keuze vouwwagen? Anders waren er niet zoveel merken en types. Wij zijn ook ooit naar een CC gaan kijken en dat was niet ons "ding".
 Ik heb nog altijd graag de keuze, keuken laten staan of verplaatsen. Ik wil de keuken zo min mogelijk in mijn voortent. Ik wil ze goed bereikbaar tijdens de reis. Ik wil een stabiele, grote keuken op werkhoogte, zonder water toevoer. Alles goed bereikbaar. Dat vond ik de Whitebox van HK. En dan heb ik het alleen maar over de keuken. Dat ze op de Dissel staat is geen nadeel, ook geen voordeel.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2014, 09:43:36 pm »


Als ik het mij goed herinner moet de ritssluiting aan de onderkant.
Bij ons was de stof daar "ruimer" zodat de uitstulping er precies in past.
Het verwijderen van de bevestiging moet je natuurlijk niet doen.
Dan verliezen de schroeven al heel snel hun grip op het hout.

Zojuist de wagen weer opgehaald en meteen geprobeert. Bij ons zit de rits in het midden, er is geen boven en onderkant.
Wel de tafel op de twee manieren geprobeerd in de hoes te doen. Lijkt toch iets uit te maken, maar blijft wringen en trekken aan de rits (staat ook erg op spanning als ie dicht is).
Misschien ooit te heet gewassen? :)45]


Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2014, 09:49:57 am »

Inderdaad, de rits zat op de brede kant van de druppelvorm.
Aan één van de twee oppervlaktekanten zat extra ruimte voor het bevestigingspunt (onderkant) van de tafel, daar was de stof ruimer..
Als ik daar rekening me hield paste het precies.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal