Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper disseltafel  (gelezen 47492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #75 Gepost op: mei 08, 2014, 10:47:53 am »

In de outlet bij Holtkamper was de disseltafel 220 Euro en die zien er ook als nieuw uit.
Ik heb de disseltafel (4 jaar oud en zonder beschadigingen, als nieuw) voor 100 euro kunnen kopen op marktplaats, maar dat was wel een 'lucky shot'

200 euro via marktplaats is erg pittig.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #76 Gepost op: mei 08, 2014, 04:40:37 pm »

idd onderhandelen alleen hij wilt niet naar beneden met de prijs...;(....

uiteraard zelf maken is goedkoper...en zou ik best willen overwegen...maar dat koppelstuk is een issue...denk dat ik HK daar over ga contacten (niet geschoten is altijd mis) ..
Eerder heb ik een link gegeven. Daar zijn Alu buis en ook een damwandplaat te bestellen. Stukje buis 48 mm kost iets van 8 euro. damwanddinges iets van 12,50. verzenden 15 euro. Ik had dat ook in mijn hoofd, maar kon geen goed plaatje vinden van hoe het ding er uit ziet. Er zal ongetwijfeld een gat met draad ingetapt zitten voor een inbusbout. Maar dat is w.s. een zeer grote maat. Daarvoor is het lastig een knopbout of vleugelbout te vinden dit past. daarom heb ik gekozen om zelf een koppelstuk te laten maken door een collega. Maar ik denk dat het mogelijk is om zelf een gat te boren in de damwandplaat, daar schroefdraad in te tappen voor M10 en vervolgens bij de bouwmarkt een vleugelbout te halen voor 1 euro. De damwandplaat is van Alu en meet 20x20 cm, stevig zat. Heb je alles in Aluminium, lekker licht.
Of HK een los koppelstuk verkoopt? Zullen we weten als je het vraagt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Goofy50

  • Gast
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #77 Gepost op: mei 18, 2014, 04:13:34 pm »

Ook wij hebben een cc met dissel onder de luifel ook hadden wij de keuze keuken op de dissel of achter de wagen, zelf heb ik er nu wel spijt van soms is de dissel onder de luifel wat onhandig. Mijn man vind dit geen probleem ook een fiets meenemen is nu minder handig, al bij holtkamper langs geweest maar om draaien is geen optie ze moeten het onderstel dan verlengen om de keuken te kunnen plaatsen en dat is nu niet mogelijk werd mij verteld.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #78 Gepost op: mei 18, 2014, 04:27:52 pm »

Ook wij hebben een cc met dissel onder de luifel ook hadden wij de keuze keuken op de dissel of achter de wagen, zelf heb ik er nu wel spijt van soms is de dissel onder de luifel wat onhandig. Mijn man vind dit geen probleem ook een fiets meenemen is nu minder handig, al bij holtkamper langs geweest maar om draaien is geen optie ze moeten het onderstel dan verlengen om de keuken te kunnen plaatsen en dat is nu niet mogelijk werd mij verteld.
Je kunt ook een trailerhitch monteren voor de fietsen achter aan de Cocoon. En als je een handige constructeur in de familie of kennissenkring of op het werk hebt, maak je zo'n ding simpel zelf. Ik ga er ook zelf eentje maken. Maar we hebben de Cocoon nog niet, wordt dus een project voor komende winter.
Mijn bedoeling is niet om een standaard trailerhitch te maken maar een soort verlenging van de wagen waarop zowel een fietsdrager alswel een (in ons geval)  een disselbak kan worden gemonteerd. En daarbij in mijn achterhoofd houdende dat ik wellicht ooit nog eens de bak wil omdraaien op het onderstel. Dan kan de keuken er ook op worden gemonteerd. Maar wij hebben in de showroom besloten om toch te gaan voor dissel onder de luifel omdat we toch vonden dat de overlast best meeviel. En zeker nu er een disseltafel op wordt gemonteerd. En ik wil al jaren een lichte motor mee op vakantie. In dat geval wil ik de wagenbak kunnen verschuiven naar achteren en voorop een rijplaat met motorsteun maken. HK doet het op een verlengd onderstel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Goofy50

  • Gast
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #79 Gepost op: mei 19, 2014, 08:20:20 pm »

Dank je wel g a eens kijken wat we er mee gaan doen voorlopig maar zo laten maar willen wel graag een fiets mee ik blijf je volgen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #80 Gepost op: mei 20, 2014, 06:13:53 pm »

Inmiddels de melding gekregen dat de koppelstukken voor de disseltafel klaar zijn. Heb ze vluchtig gezien en zag er goed uit. Maar nog geen kans gezien ze mee naar huis te nemen. Als ik ze thuis heb en heb afgemonteerd, zal ik een nieuw topic starten over de zelfgemaakte disseltafel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #81 Gepost op: mei 20, 2014, 10:17:49 pm »


Inmiddels de melding gekregen dat de koppelstukken voor de disseltafel klaar zijn. Heb ze vluchtig gezien en zag er goed uit. Maar nog geen kans gezien ze mee naar huis te nemen. Als ik ze thuis heb en heb afgemonteerd, zal ik een nieuw topic starten over de zelfgemaakte disseltafel.
Ben benieuwd ... Holtkamper reageerd niet op mijn vraag om zo'n koppelstuk te leveren. Ondertussen ken ik iemand die een koppelstuk kan maken ;) dus binnenkort hoop ik ook in t bezit te zijn van een disseltafel. ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #82 Gepost op: mei 21, 2014, 06:43:06 pm »

Koppelstuk is gemaakt en heden meegenomen. Moet alleen nog wat kleur op. Zit nog niet vast aan het tafelblad. Heb de Cocoon nog niet, kan dus niet passen wat voor ons de meest ideale stand is van het tafelblad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #83 Gepost op: mei 21, 2014, 07:00:27 pm »

Ziet er goed uit Jelle!


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #84 Gepost op: mei 21, 2014, 07:12:12 pm »

Ziet er goed uit Jelle!
Nu alleen de afwerking nog.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #85 Gepost op: mei 21, 2014, 07:22:31 pm »

Koppelstuk is gemaakt en heden meegenomen. Moet alleen nog wat kleur op. Zit nog niet vast aan het tafelblad. Heb de Cocoon nog niet, kan dus niet passen wat voor ons de meest ideale stand is van het tafelblad.

Wauw dat ziet er goed uit Jelle......
Gelogd

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #86 Gepost op: mei 21, 2014, 07:32:17 pm »


Koppelstuk is gemaakt en heden meegenomen. Moet alleen nog wat kleur op. Zit nog niet vast aan het tafelblad. Heb de Cocoon nog niet, kan dus niet passen wat voor ons de meest ideale stand is van het tafelblad.
Ziet er goed uit! Soms kan het zo makelijk zijn... En bespaar je honderden euro's uit;)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #87 Gepost op: mei 21, 2014, 07:34:36 pm »

mooi resultaat!

keep it simple....
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #88 Gepost op: mei 21, 2014, 07:54:59 pm »

Heb je de bevestiging plaat van aluminium of staal gemaakt? Ik kwam namelijk een plaat tegen van staal en die weegt 2 kg.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper disseltafel
« Reactie #89 Gepost op: mei 21, 2014, 09:49:42 pm »

Heb je de bevestiging plaat van aluminium of staal gemaakt? Ik kwam namelijk een plaat tegen van staal en die weegt 2 kg.
Van staal, weegt 2,6 kg.
Heb ook zoiets van aluminium gezien. dat zal nog lichter zijn neem ik aan.
Overigens is het deel waar de buis in komt wat zwaarder uitgevoerd. Er moest schroefdraad in worden getapt en het is zo wel mooi sterk en star.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal