Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: van Cocoon XL naar kyte S  (gelezen 2500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #15 Gepost op: juni 03, 2020, 03:14:06 pm »

Er zit een fietsendrager op de dissel gemonteerd maar ik maak me wat zorgen over de kogeldruk.
Deze is met een lege keuken/laadruimte net een kleine 15/20 kilo en dus naar mijn idee/smaak veel te laag.
Nu nemen wij normaal gesproken geen fietsen mee en wou ik misschien een kist monteren ipv de drager.
Zijn er hier die dat ook gedaan hebben en daar foto's van hebben? en dan graag met merk en typenummers :)
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #16 Gepost op: juni 03, 2020, 03:36:33 pm »

Dat probleem ondervonden we ook bij onze cocoon aero. Met de keuken vol was de kogel druk rond de 5 kg, zonder fietsen op de dissel. Heb een kist besteld bij Amazon, gootjes uitgemeten op de bodemplaat. Blokjes hout bevestigd op de bodem plaat, zodat de kist in de goot steunt en niet op de randjes. Nog wat meer hout bevestigd. Net wat sjor banden vast gezet. Kist gevuld met verlengsnoer, haringen, en nog wat los spul, en de kogel druk was weer rond de 30 kg. Genoeg om er mee naar de stalling te komen, en het spul hoeft niet in de garage opgeborgen te worden. Op vakantie zijn de fietsen mee. Altijd makkelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #17 Gepost op: juni 03, 2020, 03:43:30 pm »

Als je een reserve wiel gemonteerd hebt kan je dat misschien voor de as zien te krijgen ipv onder de keuken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2020, 01:49:37 pm »

Beetje spelen met de gewichtsverdeling tijdens het vullen van de bak helpt ook!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2020, 02:36:09 pm »

Beetje spelen met de gewichtsverdeling tijdens het vullen van de bak helpt ook!

Absoluut waar, maar als de wagen naar de stalling gaat dan is de bak bijna leeg, keuken heeft, op de vulling van de koelkast na, alles er nog in, en die staat toch redelijk naar achteren. Reizend en de koelkast gevuld (niet overdreven veel flessen) dan zijn de fietsen wel gewenst. Is ook niet goed voor het koppel over de lengte as, ik weet het maar dan heb je wel kogeldruk van rond de 40 kg.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Frans1981

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S Windforce
  • Geen klapsones
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #20 Gepost op: juli 22, 2020, 10:36:26 pm »

Na het afbranden van de stalling met daarin onze cocoon en de afwikkeling met de verzekering zaten we te twijfelen wat te kopen.
Ik ben al jaren fan van de kyte luifel en de mooie keuken, daarnaast wilden we geen dissel meer onder de luifel en wat meer bagageruimte zodat de skibox (ook verbrand...) er niet meer op hoeft.
Na wikken en wegen om een aero te kopen (vind ik nog te prijzig met kyte keuken) of een hele mooie cocoon XL met kyte keuken (zonder eenstoksluifel maar met sunrise) besloten om te gaan voor een Kyte S. Deze zijn lastiger te vinden dan een XL maar het is gelukt en sinds vandaag eigenaar van een Kyte S uit 2012.
Enige nadelen dat ik heb kunnen vinden is dat deze geen electra heeft maar dat gaan we nog aanpakken, deze heeft wel een watervoorziening op batterijen dus hij is wel erg compleet en hij een een beetje verbleekt door de zon zo hier en daar, grondzeil was mooi schoon en heel en er is altijd goed voor gezorgd.
Iets meer werk met opzetten dan de cocoon maar dat zal ook wel even wennen zijn.
Volgende week gaan we hem eens goed opzetten met alle haringen en alles erop en eraan, ben benieuwd of het dan ook zo soepeltjes gaat  :#

nog een klein puntje: hij staat ook leuk achter de auto :)

Lijkt me een mooie overstap. Als we onze cocoon xl zouden willen vervangen, zouden we ook een kyte S overwegen. Wat zijn jouw bevindingen en welke voor- en nadelen zijn er volgens jou aan beide wagens?
Gelogd
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-….     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #21 Gepost op: juli 30, 2020, 04:15:48 pm »

Eerlijk gezegd heb ik hem gisteren pas voor de eerste keer zelf opgezet, we zijn aan het verbouwen en zijn er niet eerder aan toegekomen.
We moesten de zolder leegmaken dus we hebben hem opgezet om de bak te kunnen laden.

Na onze cocoon lijkt het wat bewerkelijker om de Kyte op te zetten maar al met al viel dat best mee. De vorige eigenaar liet de luifel aan de mast zitten met inklappen en daar was ik niet heel blij mee, ligt op de grond en hangt in de weg met in en uitklappen. Dus nadat ik even had proef gelegen op het heerlijk grote bed en we de bak hadden geladen (veel meer ruimte dan in de cocoon overigens) hebben we alle spullen in de keuken gedaan (alles een plekje geven doen we volgende week wel op de camping) en zijn we gaan inklappen. Doordat er iets meer stapjes zijn om rekening mee te houden heb ik dat gedaan met de handleiding van Hemertje, werkt perfect :).
De keuken vind ik trouwens een aparte vermelding waard, wat een hoop ruimte, veel meer dan onze whitebox op de cocoon. En doordat ik de luifel nu op de tent mee inklap kunnen we nu bij de keuken als hij ingeklapt is, dat vinden we erg praktisch.
En wat is het toch een plaatje om te zien zo'n kyte, die luifel is zo mooi...

Eerlijk gezegd denk ik wel dat een cocoon nog sneller staat maar die is bij lange na niet zo mooi (en ik was daar ook een groot fan van), grootste voordelen (voor mij persoonlijk dan) zijn de mooie en diepere luifel, de keuken is mooier en groter, geen dissel meer onder de luifel, meer ruimte onder het afdek zeil en pack en go.
Nadelen zijn er ook wel, hij is fors hoger dus ik kan er niet meer overheen kijken, ging bij de cocoon met whitebox net, gewichtsverdeling is een iets grotere uitdaging door de keuken achterop en je kunt de koelkast onderweg niet gebruiken (uiteraard wel met koud spul vullen maar hij kan niet aan).
 
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: van Cocoon XL naar kyte S
« Reactie #22 Gepost op: juli 30, 2020, 08:01:03 pm »

Hi,

Dank voor je compliment, er is een update in de maak nav afgelopen jaar en komende vakantie ;)

Groeten en veel kampeerplezier!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal