Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open  (gelezen 997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Gepost op: juli 13, 2020, 11:01:07 pm »

In het najaar hebben we een Kyte S gekocht uit 2011. Onlangs voor het eerst een weekend uitgeprobeerd en het is prima bevallen. We stonden snel en waren ook snel weer opgebroken.

So far so good. Het bed is wat aan de harde kant, dus wellicht tzt een ander matras. Daarover heb ik in een ander topic nog een vraag gesteld.

Ik zag tot mijn schrik toen we in bed lagen wel dat twee ritsen van de slaapcabine als het ware open waren gesprongen. Ik heb ze voor zover dat ging open gemaakt en opnieuw dicht gedaan. De vraag is hoe lang dat houdt, want helemaal open kreeg ik ze niet. Daarvoor moest ik als het ware een hoek door en dat ging niet. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Of tips hoe dit op te lossen zonder dat we de complete rits moeten vervangen?

En dan nog iets. Als we dingen open ritsen dan merk ik dat je de boel met moeite weer dichtgeritst krijgt. Dit lijkt te komen omdat er aardig wat spanning op de tent staat. Bij de ‘voortent’ is dit nog enigszins te stellen, maar bij de slaapcabine is dat niet het geval. Is dit herkenbaar?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2020, 11:59:48 pm »

W at heel goed kan het helpen is om de runner te vervangen,  dit kun je zelf doen als je een beetje handig bent. De runner buigt in de loop der tijd een beetje uit waardoor hij de tanden van de rits niet meer goed in elkaar kan klemmen.
Ik heb Sannie75 geholpen bij zo'n klusje en dat was prima te doen. Kosten voor de runner,  nog geen 5 euro, dit was ook een ykk runner
Gelogd

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2020, 12:16:35 am »

Top. Beetje dichtknijpen zou in eerste instantie ook te doen moeten zijn dan denk ik. Het zijn geen ritsen die je gebruikt, ze zitten aan de kant van de halfronde ramen zeg maar. Rest alleen de vraag: hoe krijg ik ze open. Wordt een hele dobber om hem door de hoek heen weer over het opengesprongen gedeelte heen te krijgen...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2020, 12:21:43 am »

Ja aanknijpen zou wel kunnen helpen maar wel uitkijken dat je niet te hard knijpt.

Ik heb de tandjes terug in elkaar geduwt, veel geduld hielp daarbij ::) wat helpt is als er zo min mogelijk spanning op het doek en de rits staat.

Is het een spiraal rits, dan is dat misschien wat lastiger.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2020, 11:06:43 am »

Bij het in elkaar doen helpt het om beide helften onder een hoek in elkaar te drukken. En O ja, het samenknijpen van de runner doe je pas na de tijd, anders wordt het een stuk lastiger om de rits weer goed in elkaar te krijgen.
Gelogd

Delftblue

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2020, 01:05:55 pm »

Ik ga deze vakantie (als het niet te heet is) maar eens kijken in hoeverre ik het voorelkaar krijg om de tandjes weer nin elkaar te drukken. Dat wordt nog een klusje, want je kunt er slecht bij... ik heb geen idee of het spiraalritsen zijn trouwens.

Dichtknijpen heb ik geprobeerd met een schooltassen van de kinderen. Die hebben zo'n dubbele rits en aan een kant knapt die open. Bij de tas van de jongste is het gelukt, bi de van de oudste niet. En deze ritsen zijn een stuk dunner, dus dichtknijpen lijkt me toch geen goede optie. Plus dat je ook dan de rist wel eerst helemaal terug naar het begin moet zien te krijgen en dat wordt denk ik lastig gezien de plek waar het zit. Wel jammer dat we dir niet hebben gezien bij het bekijken. Toch niet goed genoeg gekeken. Bleek ook nog een kleun scheurtje in een van de ramen aan de linkerkant te zitten. Niet onoverkoombaar, het zit aan de bovenkant dus inregenen zal je geen last van hebben door de roofextentions. Maar toch, mijn man heeft het niet gezien en de verkoper heeft het niet gemeld. Dat voelt dan toch als jammer. En zo zijn er dus meer kleine dingetjes.

Desalniettemin zijn we heel blij met onze aankoop en zien we er echt heel erg naar uit om lekker op vakantie te gaan!
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2020, 03:45:08 pm »

soms kan een tik op de runner ook helpen. Gaat natuurlijk gemakkelijker bij een vest oid omdat je die plat op de grond kan leggen, maar als je achter de rits iets hards kan plaatsen dan tik je er met een hamer 1 keer op. Niet te hard natuurlijk, maar zeker ook niet te zacht. Het moet wel effect hebben. Op deze manier heb ik in de loop der jaren al een heleboel ritsen weten te fixen...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Ritsen slaapcabine Kyte knappen open
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2020, 08:44:35 pm »

Anders de runner vervangen even een mailtje naar holtkamper en je krijgt de runners toegestuurd. Had ze vorig jaar nodig voor de deur maar tot nu toe helpt het met het naar alkaar toebuigen van de runner.....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal