Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Aero 2020 vragen  (gelezen 2756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ferdi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce
Aero 2020 vragen
« Gepost op: juli 27, 2020, 03:37:19 pm »

Hallo, wij hebben na 5 jaar veel gebruik gemaakt te hebben van onze oude walker een nieuwe zero mtt met keuken gekocht.
Nu zit ik na 7 keer opzetten steeds met hetzelfde probleem; de geenstoks luifel krijg ik niet hoger dan 2.30, terwijl hij op 2.50 hoort afgesteld te worden. Hij staat nu al in het een na laatste gaatje, de laatste lukt echt niet, dan staat er te veel spanning op. Heeft iemand de gouden tip voordat ik het ga vragen in Emmen? 
Tweede vraag, ik wilde graag twee normale fietsen meenemen op de dissel, maar ik krijg de verdeling niet voor elkaar. Alle zware delen liggen al achterin, maar dat is net boven de as. En met twee kinderfietsen zit ik al op 75 kg. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groeten, Ferdi

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2020, 08:27:28 pm door Ferdi »
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2020, 03:42:16 pm »

De luifelpunten moeten pas vastgezet worden nadat de mast naar boven is gehesen.
Voor de gewichtverdeling vul ik de koelkast altijd met drank.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Ferdi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2020, 03:46:25 pm »

Hoi, bedankt voor je antwoord,.

Dat van die drank is bij ons is inmiddels standaard. :)6]
De luifelpunten zetten we inderdaad later vast. De luifel komt niet eens veel naar beneden daarmee.

Helaas beide opties dus al uitgeprobeerd, maar hielpen niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2020, 08:26:24 pm door Ferdi »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2020, 08:41:10 pm »

De 2.50 is een maat als de grond oploopt dan is het natuurlijk minder.
Zoals gezegd luifel punten als laatste.
Ratel e.d. eerder dan allemaal.

Kogel druk was idd lastig zat met 2 fietsen voorop mountainbike en stadsfiets ook op 80 eerst.
Toen  veel gewicht verschoven koelkast gevuld zat ik op 52kg.
Terugweg nog even kijken of het weer lukt.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2020, 09:50:21 pm »

Wij zijn net terug van 3 weken heerlijk kamperen met onze nieuwe Aero 2020. Ook wij kregen de mast niet helemaal op 2.50, zelfs niet bij gebruik van het laatste gat. Ik denk dat een aanpassing nodig is. Wellicht is een gaatje erbij in de mast voldoende. Maar ik sluit ook niet uit dat de basispositie van de mast op het tentframe iets naar beneden zal moeten om de hoek zo te krijgen dat de (hele diepe) luifel van de Aero voldoende omhoog geduwd wordt. Ik ga er contact over zoeken met Holtkamper.

Ook de hoge kogeldruk herken ik. Met alleen een disselbak voorop zat ik ook al snel aan de 75 kg. Een gevulde koelbox helpt al een boel. Daarnaast heb ik alsnog een reservewiel geplaatst. Nu zit de kogeldruk zo rond een acceptabele 50-60 kg. Hij ligt daarmee in ieder geval super stabiel achter de auto.

Los van deze twee aandachtspunten ben ik bijzonder aangenaam verrast over de vele kleine verbeteringen t.o.v. onze Kyte XL uit 2011. Met name het frame van de tent is enorm verbeterd waardoor de tent veel strakker staat. En iets kleins als een afdekhoes die een keer net iets te groot is i.p.v. net iets te klein (omtrek)[/img] maakt het inpakken heel veel prettiger.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

Ferdi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2020, 10:20:24 pm »

Bedankt voor deze reactie.

Wij genieten er ook zeker van. Makkelijk opzetten en eigenlijk te veel ruimte. (Er gaat weer van alles mee).
Zeker een hele vooruitgang in vergelijk met de vorige.

Ik hoop alleen niet dat er dus voor de toekomst (als het doek rekt) geen stel mogelijkheid overblijft.

Ik ben ook benieuwd hoe mensen met twee zware fietsen voorop het voor elkaar gekregen hebben.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2020, 10:30:09 pm »

Wij zijn net terug van 3 weken heerlijk kamperen met onze nieuwe Aero 2020. Ook wij kregen de mast niet helemaal op 2.50, zelfs niet bij gebruik van het laatste gat. Ik denk dat een aanpassing nodig is. Wellicht is een gaatje erbij in de mast voldoende. Maar ik sluit ook niet uit dat de basispositie van de mast op het tentframe iets naar beneden zal moeten om de hoek zo te krijgen dat de (hele diepe) luifel van de Aero voldoende omhoog geduwd wordt. Ik ga er contact over zoeken met Holtkamper.

Ook de hoge kogeldruk herken ik. Met alleen een disselbak voorop zat ik ook al snel aan de 75 kg. Een gevulde koelbox helpt al een boel. Daarnaast heb ik alsnog een reservewiel geplaatst. Nu zit de kogeldruk zo rond een acceptabele 50-60 kg. Hij ligt daarmee in ieder geval super stabiel achter de auto.

Los van deze twee aandachtspunten ben ik bijzonder aangenaam verrast over de vele kleine verbeteringen t.o.v. onze Kyte XL uit 2011. Met name het frame van de tent is enorm verbeterd waardoor de tent veel strakker staat. En iets kleins als een afdekhoes die een keer net iets te groot is i.p.v. net iets te klein (omtrek)[/img] maakt het inpakken heel veel prettiger.
Dat frame klopt zeer zeker wel staat overal veel mooier en strakker.
Ook het kuipzeil ligt waardig strak.
Wij hadden ook een kyte xl hiervoor.
De mtt keukenschort is wel weer minder.
De afdekhoes is idd een verademing dan in zuid Frankrijk nog met veel hangen de hoes over de punten te trekken.
Wij hebben ook de voorwand erbij dat geeft nu ineens een giga binnen ruimte en warmte maar die zullen we voornamelijk in het voorjaar gaan gebruiken.
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2020, 10:31:40 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2020, 10:57:22 pm »

Wij hebben Cocoon Aero uit 2017, met de toegang niet naast de keuken maar een meter meer naar buiten. Wat betreft de een stok luifel, bij ons op ongeveer 210, zolang ik afschot vind ik het prima. Je zou de steun stok er onder kunnen zetten ( als ie ook in de 2020 uitvoering zit) maar voor de rest maak ik me daar niet druk over, zolang ik maar niet hoeft te bukken. Wat betreft de kogel druk, twee fietsen zijn bij ons nodig om de kogel druk te maken van 50 kg, in deze versie zijn de blaas en zuig motor achter de as geplaatst (de 2020 heeft de enkele ventilator met motor in de wagen bak bodem geloof ik), maar een koelbox redelijk gevuld zijn 2 fietsen voorop nodig om kogel druk te krijgen. Voor het geval dat we zonder fietsen gaan, dan wordt kogel druk gecreëerd door een kist die vast gezet wordt op de fiets drager. In de kist zit dan alles wat als eerste nodig is om op te zetten, haringen, vuistje, stroom en gastank. Voor de rest was de eerste twee keer inpakken een constant wisselen van gewichten in de wagen bak. Haringen pakket, jeu de boule ballen, gereedschap, en wat verlengsnoeren. Is nu redelijk voor elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Ferdi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2020, 11:38:30 pm »

Hoi, da's inderdaad wel een verschil qua pakken inderdaad. Bij ons zit de regelaar en de motor vooraan. En de as zit helemaal achteraan. Met een lege vouwwagen is er al een kogel druk van meer dan 35 kg.
Mij lukt het volgens mij nooit om een negatieve druk te creëren. Zeker niet omdat de as net voor de keuken zit

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2020, 07:31:54 am »

.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2020, 09:35:13 pm door sanderv »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2020, 07:39:11 am »

.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2020, 09:35:55 pm door sanderv »
Gelogd

Ferdi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2020, 09:37:12 am »

Bedankt voor de laatste twee reacties, maar mijn vraag was niet wat beter. Ik snap dat je beter iets meer dan te weinig kogel druk kan hebben. Het gaat me meer om de specifieke verdeling bij de aero van holtkamper.

Groeten, Ferdi

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2020, 10:02:46 am »

Hoi, da's inderdaad wel een verschil qua pakken inderdaad. Bij ons zit de regelaar en de motor vooraan. En de as zit helemaal achteraan. Met een lege vouwwagen is er al een kogel druk van meer dan 35 kg.
Mij lukt het volgens mij nooit om een negatieve druk te creëren. Zeker niet omdat de as net voor de keuken zit

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Een lege vouwwagen bij ons is een kogeldruk van een 10 kg. Zit het keuken spul erin en de koelkast leeg. Dacht dat de as locatie hetzelfde is gebleven op het mtt frame. Het reserve wiel hebben we ook nog vlak achter de as hangen. Het pendulum effect is mij bekend, niet uit ervaring maar meer door het begrijpen van het krachten spelletje wat op een aanhanger speelt. Maar de wagen heeft ligt voor mijn gevoel heel strak achter de auto. Auto heeft ook een korte overhang dus de effecten van aanhanger viel je minder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #13 Gepost op: juli 28, 2020, 01:16:18 pm »

.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2020, 09:35:29 pm door sanderv »
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Aero 2020 vragen
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2020, 05:26:27 pm »

@sanderv
Alsof je in het keukengedeelte achter de as alleen maar lichte spullen mag hebben. Ik denk niet dat dat zo in de praktijk werkt.
Tuurlijk heb je gelijk met de pendel beweging, maar mijn inziens ben je dan de keuken aardig aan het overbeladen.
Volgens topics die ik hier heb gelezen mag een geremde aanhanger van 750kg, maar een kogeldruk van max 55 kg hebben.
Dan ben jij lekker bezig met een kogeldruk van 90 kg. Is toch zo'n 60% meer dan toegestaan.......

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal