Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe matras voor de Flyer  (gelezen 3976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Nieuwe matras voor de Flyer
« Gepost op: augustus 10, 2009, 08:09:57 pm »

Na 5 weken op de standaardmatras van onze Flyer gelegen te hebben ben ik tot de volgende conclusie gekomen......Dat slaapt NIET goed!! Ik zweet mezelf de tandjes en daardoor werd ik diverse keren per nacht onnodig wakker.... :Z

Dus: Graag tips en de bijbehorende argumentatie.

Laat ik zelf beginnen waar ik nu aan denk: Een froli systeem voor onder de (standaard) matras. Dan krijgt de matras de gelegenheid om te ventileren en het ligt zachter. Maar je verliest wel 3 a 4 cm ruimte en die ruimte gebruik ik nu om nog net 2 stoelen en het stapelbed op de bedlade erbij te leggen......
En zou ik kunnen volstaan met de standaardmatras of moet ik aan iets anders denken?

Tips zijn meer dan welkom!
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

fish

  • Gast
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2009, 08:20:18 pm »

Ik slaap op een noppenmatras met daar bovenop  een katoenen slaapzak die ik als onder"laken"  gebruik. Ik slaap dan onder een slaapzak die ik als deken gebruik, dus niet dicht rits. De warmte valt dan wel mee.

Is dat duidelijk neergezet ::) Komt een beetje raar over :)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2009, 08:21:14 pm »

 ???


 :#
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

fish

  • Gast
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2009, 08:28:45 pm »






 ;)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2009, 12:14:45 am »

Didi, wij hebben een Froli en een gewoon matras wat bij de HK zat. Met alle binnententen EN het dekbed en de kussens erop gaat de klep altijd moeizaam dicht....  Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat ik de stoelen er nog even op toedeledokie....

Een Froli EN noppen eronder... daarvan kan ik mij niet voorstellen dat dat lekker past.

Wat wij (en ik denk ook jij) hebt is een gewoon simpel matrasje. Die ademen en ondersteunen niet bepaald geweldig. Zo'n koudschuim matras doet dat een stuk beter. Misschien dat dat een goede optie is.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2009, 10:11:42 am »

Je zou er twee zelfopblazende matjes onder kunnen leggen. Die kunnen weer leeg, dus geen inklapproblemen en je ligt een stuk zachter.....
Anders toch naar Ikea, daar hebben wij voor 180 euro een matras gekocht van 8 cm dik, slaapt heerlijk....

Mavi
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2009, 02:55:03 pm »

Nu ben ik er volgens mij iets vergeten bij te vertellen. Omdat we afgelopen weekend tijd genoeg hadden omdat de kinderen niet naar huis wilde zijn we op de camping al begonnen met de winteropruiming. En daar we bij de eindschoonmaak ook ons matras eruit haalde zag ik aan mijn kant dat de 'bedplank' ter hoogte van mijn rug vochtig was. Dat betekent dat de ventilatie niet top is.

Vandaar dat mijn denkrichting nu meer ligt in het ventileren van de matras dan de hardheid ervan.


@PaneVino: Jij hebt een froli én membrane systeem bovenop je bed liggen. Dat betekent dubbel-doek en dan kan ik mij voorstellen dat de deksel pas na het ' ontluchten' dicht kan. Ik heb dat membrane niet dus daar kan ik dus nu nog 2 stoeltjes en het stapelbed kwijt. Met een eventueel frolisysteem zal dat niet meer gaan.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2009, 04:28:22 pm »

Wij hebben een Froli, een Membrame = dubbel-doek dak en 2 x een binnentent (ouders en kinderen). Daarbovenop nog het dekbed en de kussens ... Ik heb 2 spanners om de klep dicht te rossen en dan komt er aardig wat spanning op die klep.

Maar de lucht maakt wel uit moet ik zeggen, want als ik de klep weer open is die spanning er grotendeels vanaf. Ook maakt het enorm uit hoe ik belaadt. Metname de positie van het dekbed en de kussen. Aan de (uiteindelijke) achterzijde van de wagen heb je wat ruimte daarvoor.

Ik kan me zo voorstellen dat de stoelen daar dan ook kunnen blijven passen, als is het afhankelijk van de stoelen die je hebt.... Wij hebben van die Dukdalf Pasodoble dingen. Die zitten redelijk, maar zijn een gedrocht om mee te nemen! En dan vindt ik 'redelijk zitten' eigenlijk te weinig voor wat ik meeneem... Kortom: Ik ben niet tevreden met die stoelen! (Maar laat mijn vrouw dit niet lezen, want dan krijg ik weer de wind van voren ...)

Ik denk dat een lekker matras en ventilatie het beste is wat je kunt doen. Hoe je ventileert op een plank? Ik kan niets anders dan zo;n Froli systeem bedenken.

De truuk van de SI-matrasjes is eigenlijk niet zo slecht... Die zijn namelijk gemaakt van koudschuim en dat ligt heerlijk. Een koudschuim matras it is dus :)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2009, 10:08:48 am »

Stoelen....off topic, maar ik heb speciaal i.v.m. het inpakken van de Flyer de Crespo AL 237 gekocht. Deze zijn namelijk ultraplat en daardoor kon ik deze in de wagenbak kwijt op hetdezlfde stapeltje met de aerotex (1 x (4x2,5) en 1 x (5x4)).

Dat kon namelijk met mijn oude dukdalf stoelen niet......


Enne....het zit prima!
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

fish

  • Gast
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2009, 11:23:26 am »

Bij de vrijbuiter hebben ze foam matrassen.

matras
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2009, 11:48:03 am »

Wij zijn ook net terug en ik kijk ook uit naar een nieuw matrasje voor onze flyer. Mijn man en ik hadden beide wat rugklachten. Ik kijk eens uit naar het frolisysteem. Ik dacht eerst aan een oplegmatras maar die zijn allemaal 1.40 meter, dus 10 cm te breed.

Wij leggen buiten de twee kussens van de banken niets op de matras. Onze twee andere kussen, 4 stoelen en de tafel gaan op de vloer. Moet er wel bijzeggen dat we een grote bestelwagen hebben dus geen gebrek aan ruimte.
Gelogd

maartenhulsbosch

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2020, 08:49:03 am »

Koudschuim plus een dek matras. Ligt heerlijk!!
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2020, 08:09:45 pm »

Zo, 11 jaar later is dit topic weer alive and kicking  :#
Gelogd

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: Nieuwe matras voor de Flyer
« Reactie #13 Gepost op: juli 19, 2020, 11:00:52 am »

leuk deze vraag komt altijd weer terug
wij bij onze spacer ook al van alles geprobeerd
we hebben nu self inflate matjes en daarop een topper we zijn er blij mee
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal