Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kindertent xl van kyte goed opvouwen  (gelezen 3299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KyteXL2011

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holkamper kyte xl
Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Gepost op: juni 01, 2020, 09:13:19 pm »

Heeft iemand tips over hoe we onze kindertent goed mee in kunnen vouwen??
We blijven hiermee rommelen en hij zit eigenlijk nooit mooi en hierdoor altijd problemen met de softtop dichtritsen..

We hebben kyte xl uit 2011 en een grote kindertent/achteruitbouw
Gelogd

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2020, 10:05:29 pm »

Met onze Kyte XL en kindertent XL hebben we hier eigenlijk nooit problemen mee.

We vouwen de kindertent eerst over de achterkant, zodat het zeil boven ligt en klappen dan alles in. De kindertent ligt dan vooral op het achterste deel van de bak. Het inritsen van de softtop komt wel nauw, maar dat ligt bij ons niet aan de kindertent. Belangrijk is:
- de stangen van de extensions niet strak opbinden, maar zo ruim mogelijk. Dit geeft speling en gelegenheid om ze goed in lengterichting binnen de bak te houden;
- eerst de onderste ritsband zo hoog mogelijk optrekken. Bij ons komt de onderste rits dan boven het keukenblad;
- vervolgens gaat het afritsen dan redelijk soepel, bij ons ten minste.

Hopelijk helpt dit een beetje.

Groeten, Erwin

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2020, 08:13:29 am »

Hier halen we de ‘dak rits’ los. Dus waar de kindertent aan het dak zit. Kindertent na het inklappen en het terugvouwen van de stukken grondzeil aan beide zeiden pas over de wagen leggen, grondzeil op grondzeil. Daarna pakken we een hoekpunt van het grondzeil van de kindertent en trekken we de kindertent zo ver mogelijk terug over de wagen. Door de eerstgenoemde rits lukt dit verder. Deze tips kregen we van Hk tijdens de demo en dit werkt voor ons prima. De hele tent en kindertent ligt bij ons altijd vlak onder het dekzeil.






« Laatst bewerkt op: juni 02, 2020, 08:41:26 am door GJT »
Gelogd

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2020, 09:48:35 am »

Ziet er keurig opgevouwen uit  WW
Die tip van de rits gaan wij ook proberen! :J
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2020, 11:05:02 am »

@GJT
Hoe doen jullie het dan met Windforce?
En pack&go?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2020, 11:18:39 am »

Hier halen we de ‘dak rits’ los. Dus waar de kindertent aan het dak zit. Kindertent na het inklappen en het terugvouwen van de stukken grondzeil aan beide zeiden pas over de wagen leggen, grondzeil op grondzeil. Daarna pakken we een hoekpunt van het grondzeil van de kindertent en trekken we de kindertent zo ver mogelijk terug over de wagen. Door de eerstgenoemde rits lukt dit verder. Deze tips kregen we van Hk tijdens de demo en dit werkt voor ons prima. De hele tent en kindertent ligt bij ons altijd vlak onder het dekzeil.





ik lees even mee, hebben sinds januari een Kindertent L, maar nog niet gebruikt
benieuwd dus hoe deze op te zetten en mee in te klappen...
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2020, 01:43:23 pm »

@GJT
Hoe doen jullie het dan met Windforce?
En pack&go?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Windforce hebben we niet. Die zal de kindertent niet op deze wijze opvouwen maar zal deze de tent in zuigen voordat hij 'klapt' vermoed ik. Ik vermoed ook dat dat niet optimaal is. Dan zou je nadien de kindertent weer terug naar voren moeten trekken en dan netjes neerleggen. Als ik soms de kamelenbulten zie waarmee Kyte's worden ingepakt dan denk ik dat hier niet veel aan gedaan wordt (ook zonder windforce trowens).

Bij Pack-en-go kan je op deze wijze prima de ritsen opzoeken het het nadien weer terug vouwen als je het dekzeil een klein stukje terug vouwt. De rits aan de voorzijde van de wagen ligt op deze wijze gewoon zichtbaar.

Het netjes terug vouwen van de tent draagt er ook aan bij dat het eigenlijk 5 cm te krappe (omtrek t.p.v. rits) dekzeil ook beter OVER alle hoeken past. Hier eerst de extender recht over alle hoeken trekken (dat gaat dan nog wel) en daarna de rand waar de elastieken in zitten over iedere hoek van de wagen trekken over de extender heen. Daar moet je handigheid in krijgen want dat gaat wat mij betreft soms te zwaar. Gewoon de elastieken afspannen en deze hoeken niet naar beneden trekken levert een slordig ingepakte wagen op. Ik reed hiervoor een Mazda 6 (vrij lage auto) en kon net nog een klein stukje over de wagen kijken in de achteruitkijkspiegel.
We vullen verder de holte midden op de wagen en de tas in het dekzeil alleen met platte spullen.
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2020, 02:11:55 pm »

Wij hebben windforce en dan gaat het openritsen van de aansluiting idd niet. Wij leggen en vouwen in principe op dezelfde manier de kindertent op de wagen. Alleen dan met de rits vast.

Hoe staat het bij jou met de gewichtsverdeling? Mijn ervaring is dat de het gewicht van de kindertent grote invloed heeft op het disselgewicht.
Wij hebben trouwens een Kyte S en daar nu het afdekzeil van de Kyte opgezet, zodat ik extra spullen op de keuken kan leggen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2020, 03:51:51 pm »

Gewichtsverdeling is wat zoeken in het begin. Wij hebben in onze keuken geen 20 kilo wegende koelkast (bewuste keuze destijds) en wél een disselbak. Ik haal met een redelijke spreiding van de spullen t.o.v. de as ca. 50kg druk. Er staat wel altijd een bak met voedsel al in de keuken en de gasflessen heb ik achter de as.

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar hoe het windforce systeem met de kindertent omgaat. Wij gaan mogelijk na de zomer ook upgraden (nieuwe Aero) maar het moet geen gedoe worden. Kan je hem bij het inklappen niet vasthouden en begeleiden zodat hij wel plat trekt maar niet naar binnen?
Gelogd

KyteXL2011

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holkamper kyte xl
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2020, 06:34:50 pm »

Dank voor alle handige tips en ervaringen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2020, 08:21:23 pm »




Ik ben overigens wel erg benieuwd naar hoe het windforce systeem met de kindertent omgaat. Wij gaan mogelijk na de zomer ook upgraden (nieuwe Aero) maar het moet geen gedoe worden. Kan je hem bij het inklappen niet vasthouden en begeleiden zodat hij wel plat trekt maar niet naar binnen?

Bij het inklappen met windforce kan je heel goed de kindertent naar buiten trekken. Nadat gehele tent is ingeklapt vrouw je de kindertent naar achteren waardoor het grondzeil van de kindertent op het grondzeil van de tent komt te liggen. Goed zorgen dat de hoeken naar buiten komen te liggen en daarna het doek erover heen vouwen. Hierdoor en met aandacht en liefde kan je het ook heel mooi glad krijgen.  Maar in mijn station zie ik ook niks meer door achteruitkijk spiegel.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2020, 03:07:40 pm »

Binnenspiegel nutteloos ding. Je hebt toch buiten spiegels.
Met een cara dinges  heb je er ook niks aan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2020, 03:49:19 pm »

Binnenspiegel nutteloos ding. Je hebt toch buiten spiegels.
Met een cara dinges  heb je er ook niks aan.

Mijn ouders kunnen wel met een cara dinges door de binnenspiegel kijken. Hoge auto ( Toyota Landcruiser 100) en een (geleende) Kip grey line caravan. Gordijnen van het voor- en achterraam helemaal open en we kunnen goed er door heen kijken.

Ik vind de Kyte vouwwagen en de xl kindertent echt mooi maar helaas echt een heel eind boven ons budget.
Gelogd

Sekels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2020, 07:15:50 pm »

Na een mooie vakantie halen wij (ik) meestal de tent ervan af. Gewoon de achterwand erin voor de weg terug en een korte overnachting (meestal halverwege Frankrijk).
Blijven de ritsen netjes en de kar bijzonder strak en laag...
Gelogd
Kyte 2010

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Kindertent xl van kyte goed opvouwen
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2020, 08:13:14 pm »

Ook wij halen tegenwoordig de kindertent er af. Dit doen we meestal een dag voor vertrek. Het is wel iets meer werk maar het vouwt we een stuk makkelijker in.
Mocht je thuis nog moeten drogen dan is het ook een stuk makkelijker als de kindertent er niet aan zit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal