Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rechter keukenwand Kyte slap  (gelezen 1891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sporenplan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2019
Rechter keukenwand Kyte slap
« Gepost op: augustus 11, 2020, 10:20:06 pm »

De rechter zijwand van onze Kyte uit 2019 staat best wel slap. De koelkast is nu minder goed te openen.
Heeft iemand een idee waaraan dit ligt? Het hoofdframe lijkt geheel geopend (extra trekken geeft geen beweging) en het doek wordt al maximaal richting de dakpunt getrokken (bevestiging doek aan buis richting dak gedraaid).

Ben benieuwd naar de reactie(s).
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2020, 10:26:14 pm »

Maakt het no uit of de wagen hoger of lager op de poten is gedraaid?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2020, 10:32:19 pm »

Edit.. Ik bedenk me dat dat bisonyl doek aan de zijkant van de keuken vast zit met klittenband. Tent losritsen en je kan er bij dacht ik. Zit de tent verder goed vastgeritst onder? Anders even naar HK voor controle.
Bij mij zit dit altijd mooi strak.

Zou ook kunnen dat de keukenboog die buis naar beneden trekt? Of dat dit zelfs is verbogen? Bij mij is dit een stalen buis. Dit is nu rvs? Je zou kunnen proberen de luifelpunt los te maken zodat de spanning minder is.
Hoe dan ook even naar laten kijken...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2020, 10:44:34 pm door GJT »
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2020, 07:16:03 am »

Ziet er inderdaad heel slap uit. Zou even met Holtkamper.
Of stuur ze vast deze foto.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2020, 08:09:17 am »

Helaas is dat bij mijn 2016 model ook zo. Hierdoor ziet de keuken er dichtgeritst ook niet uit, stoor ik me ook behoorlijk aan. Vooral omdat bij mijn vorige Kyte alles mooi strak stond en ik dus beter gewend ben.
Als je een oplossing hebt hoor ik dat graag.

Gelogd

Sporenplan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2019
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2020, 10:32:41 am »

Het deel met bysonil doek wordt op dezelfde manier strak getrokken als het naast gelegen doek met ramen. Dit deel staat wel strak. Mogelijk heeft het nog te maken met de uitwisseling van het keuken blad vorig jaar: er was een oud type kookplaat geleverd maar we hadden een getekend bij een nieuw type).
De vraag staat nog open bij HK.
Edit: HK heeft inmiddels aangegeven dat het niet hoort. Reden nog niet bekend.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2020, 01:20:30 pm door Sporenplan »
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2022, 07:37:42 pm »

Hi, is er al een oplossing bekend? Ik heb ook een Kyte uit 2019 met hetzelfde probleem.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:20:02 pm »

In onze Kyte heb ik dit ook. Toevallig de wagen in juli naar HK gebracht voor een aantal reparatie (garantie) punten, waaronder dus deze. Eind augustus haal ik ‘m weer op en dan zal ik ff vragen wat hier de oorzaak en oplossing van was.
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2022, 09:40:51 pm »

Ik ben benieuwd! Ik heb onze wagen ook net aangemeld voor onderhoud. Oa dit punt aangegeven. Ben benieuwd wanneer ik terecht kan.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2022, 03:52:02 pm »

Vandaag heb ik de Kyte weer opgehaald. De tent is er helemaal af geweest, het dak ter hoogte van het frame is verstevigd (binnenzijde) op het punt waar de tent op het frame vast zit geschroefd. De tent was daar losgescheurd, wat er hoogstwaarschijnlijk voor heeft gezorgd dat de hele tent is verschoven t.o.v. het frame. Dit zorgt er ook voor dat de uitsparingen voor het carbonframe in de zijwand van de keuken (aan de kant van het bed) niet meer goed zitten. Dit zou ook de reden zijn van de slappe wand aan de andere kant van de keuken. Overigens zit dat stuk bisonyl kennelijk boven en onderaan vast met klittenband, zodat je ook kan kijken of je het op die manier strakker kan krijgen. Verder is een lekkend kraantje opgelost en is de kindertent opnieuw geïmpregneerd (ivm waterdoorslag). Ook hebben ze de remmen helemaal losgehaald en afgeschuind (dacht ik) omdat die piepten, maar toen ik net thuis kwam piepten ze alweer dus daar moet nog wat mee gebeuren.

Alles onder garantie gebeurd trouwens, wat dat betreft geen klagen :#
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2022, 04:18:48 pm »

Het doorslaan van het doek bij een tent van 2018 moet niet kunnen lijkt me. Impregneren is een lapmiddel wat je nu moet gaan herhalen. Waar lekt deze precies? Ik heb het bij de Kyte in 2012 namelijk ook gehad. In de hoek helemaal links-voor als je in de kindertent kijkt. De oplossing was vrij simpel. De rits zat waarschijnlijk niet goed. Met het opzetten vervolgens de elastieken aan het grondzeil van de hoofdtent en kindertent kruislinks afgespannen (minder spanning op rits) en zorgen dat het flapje over de rits ook is afgespannen. Sindsdien geen drup meer gelekt in alle jaren erna.
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2022, 08:05:39 pm »

Vandaag heb ik de Kyte weer opgehaald. De tent is er helemaal af geweest, het dak ter hoogte van het frame is verstevigd (binnenzijde) op het punt waar de tent op het frame vast zit geschroefd. De tent was daar losgescheurd, wat er hoogstwaarschijnlijk voor heeft gezorgd dat de hele tent is verschoven t.o.v. het frame. Dit zorgt er ook voor dat de uitsparingen voor het carbonframe in de zijwand van de keuken (aan de kant van het bed) niet meer goed zitten. Dit zou ook de reden zijn van de slappe wand aan de andere kant van de keuken. Overigens zit dat stuk bisonyl kennelijk boven en onderaan vast met klittenband, zodat je ook kan kijken of je het op die manier strakker kan krijgen. Verder is een lekkend kraantje opgelost en is de kindertent opnieuw geïmpregneerd (ivm waterdoorslag). Ook hebben ze de remmen helemaal losgehaald en afgeschuind (dacht ik) omdat die piepten, maar toen ik net thuis kwam piepten ze alweer dus daar moet nog wat mee gebeuren.

Alles onder garantie gebeurd trouwens, wat dat betreft geen klagen :#
Dat is niet mis! Heb je een idee waardoor de tent losgescheurd is? Ik breng onze wagen begin november pas voor onderhoud.

Wij zijn de tweede eigenaar dus ik hoop dat ze ook coulant met eventuele reparatiekosten omgaan als ik jou reactie zo lees.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Rechter keukenwand Kyte slap
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2022, 10:20:03 pm »

Het doorslaan van het doek bij een tent van 2018 moet niet kunnen lijkt me. Impregneren is een lapmiddel wat je nu moet gaan herhalen. Waar lekt deze precies? Ik heb het bij de Kyte in 2012 namelijk ook gehad. In de hoek helemaal links-voor als je in de kindertent kijkt. De oplossing was vrij simpel. De rits zat waarschijnlijk niet goed. Met het opzetten vervolgens de elastieken aan het grondzeil van de hoofdtent en kindertent kruislinks afgespannen (minder spanning op rits) en zorgen dat het flapje over de rits ook is afgespannen. Sindsdien geen drup meer gelekt in alle jaren erna.

Het was puur vochtdoorslag, er lag dus geen plasje water maar zodra je het doek aanraakte had je natte vingers. Volgens HK is al het doek tegenwoordig geïmpregneerd en is dat op zichzelf dus geen lapmiddel. Geen idee natuurlijk, ik moet maar geloven wat ze zeggen. De kindertent was een ‘nieuw’ showroommodel dus die had nog nooit regen gezien. De rest van de tent is inderdaad van 2018.

Dat is niet mis! Heb je een idee waardoor de tent losgescheurd is? Ik breng onze wagen begin november pas voor onderhoud.

Wij zijn de tweede eigenaar dus ik hoop dat ze ook coulant met eventuele reparatiekosten omgaan als ik jou reactie zo lees.

Geen idee wat de oorzaak is, dit was al zo toen we hem kochten maar toen is het me niet opgevallen. Wij hebben de Kyte als ‘premium select occasion’ gekocht bij HK, dan heb je 2 jaar garantie. Dat maakt het wel wat makkelijker natuurlijk. Hopelijk zijn ze bij jou coulant.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal