Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)  (gelezen 32739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommybol

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #45 Gepost op: juli 27, 2011, 11:14:15 pm »

Het zal je verbazen maar dat gaat niet voor iedereen op... Wij hadden het geld (althans, onze bron kon zowel een HK als een CC financieren...  :P ) maar toch waren er een paar redenen die ons voor een CC lieten kiezen  :)

Zoals eerder gezegd, ik had een CC. Ook een mooie wagen. Ieder zijn keus, gelukkig........
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #46 Gepost op: juli 27, 2011, 11:21:06 pm »

Volgens mij passen er echt wel twee kratten van 25*41*50 onder het bed hoor, in welke richting past dat niet? Of kan ik zo slecht schatten? Volgens mij hou je dan nog een bult ruimte over ook. Zie mijn eerdere bericht in dit topic over wat er allemaal onder het bed past. Voor de rest: koelkast hoeft niet in de disselbak want die zit al in de keuken, daar kun je ook de theedoelen en ander keukenspul makkelijk in kwijt. Haringen in een zak in de disselbak (zoveel haringen gebruik je niet bij een CCC). Voor de rest kun je de CCC precies zo inpakken als je gewend was in de Trigano. 1500 liter klinkt natuurlijk heerlijk en dat is het ook, dat zal ik niet tegenspreken. Maar ik denk dat je niet bang hoeft te zijn als je het met wat minder hoeft te doen.

Wat de eerder genoemde "halve luifel" betreft die de CC heeft: klopt, het kan. Maar het is bewerkelijker (naar mijn mening) dan het opzetten van de hele luifel. En bovendien "smoelt" het voor geen meter... Ik zou het in ieder geval geen argument laten zijn.

Als laatste, en volgens mij heb ik dat ook al eens elders aangegeven (of was dat ook al in dit topic?  ::) ) : vergeet niet naar het *afbreek* gemak te kijken. Eerlijk gezegd hoor ik daar bij een Kyte op dit forum verschillende verhalen over. De één vindt het een makkie, de ander loopt vaak tegen problemen aan. Probeer daar eens een vinger achter te krijgen! Over het afbreken van een CC (en dus ook Trigano Alpha) hoor ik eigenlijk helemaal nooit iemand terwijl ik dat juist wel een argument vind: het naar huis gaan is altijd minder dan het vertrekken dus juist dan wil ik niet te veel irritatie tegen komen.

Mijn ervaring: ik heb de Kyte eerder opgeklapt met schoonmaken grondzeilen van leef en slaapuitbouw (volledige uitvoering met achterluifel) dan de complete CC met schoonmaken grondzeilen leefruimte en gastencabine.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #47 Gepost op: juli 28, 2011, 09:31:12 am »

Volgens mij passen er echt wel twee kratten van 25*41*50 onder het bed hoor, in welke richting past dat niet? Of kan ik zo slecht schatten? Volgens mij hou je dan nog een bult ruimte over ook. Zie mijn eerdere bericht in dit topic over wat er allemaal onder het bed past. Voor de rest: koelkast hoeft niet in de disselbak want die zit al in de keuken, daar kun je ook de theedoelen en ander keukenspul makkelijk in kwijt. Haringen in een zak in de disselbak (zoveel haringen gebruik je niet bij een CCC). Voor de rest kun je de CCC precies zo inpakken als je gewend was in de Trigano. 1500 liter klinkt natuurlijk heerlijk en dat is het ook, dat zal ik niet tegenspreken. Maar ik denk dat je niet bang hoeft te zijn als je het met wat minder hoeft te doen.

Wat de eerder genoemde "halve luifel" betreft die de CC heeft: klopt, het kan. Maar het is bewerkelijker (naar mijn mening) dan het opzetten van de hele luifel. En bovendien "smoelt" het voor geen meter... Ik zou het in ieder geval geen argument laten zijn.

Als laatste, en volgens mij heb ik dat ook al eens elders aangegeven (of was dat ook al in dit topic?  ::) ) : vergeet niet naar het *afbreek* gemak te kijken. Eerlijk gezegd hoor ik daar bij een Kyte op dit forum verschillende verhalen over. De één vindt het een makkie, de ander loopt vaak tegen problemen aan. Probeer daar eens een vinger achter te krijgen! Over het afbreken van een CC (en dus ook Trigano Alpha) hoor ik eigenlijk helemaal nooit iemand terwijl ik dat juist wel een argument vind: het naar huis gaan is altijd minder dan het vertrekken dus juist dan wil ik niet te veel irritatie tegen komen.
Sorry betreft de ruimte er passen er wel 2 in maar de 3e net niet heb alle maten gemeten van de bakken de diepe bak van de combi camp is 23h 64b 148 en daarboven heb je de smalle opbergruimte van een 12,5cm hoog. de koelkast staat idd achterin (dacht dat ik dat ook schreef).
Ook het opzet en afbreek gemak bekeken en heb ook duidelijk bij alle merken gevraagd wat er nu daadwerkelijk standaard mee moet voor het opzetten en gebruik van de wagen. Daarbij is bij de cc toch wel de voortent (kan idd wel op dak mee geklapt worden) dan de zij en voorwand en stokken daarvoor. de ruimte die daarvoor in de wagen in beslag word genomen valt wel mee maar is toch net zoveel als bij de trigano ongeveer.

Verder elke wagen heeft zijn voor en tegens voor 1 nacht is de ccc veel handiger dan de kyte of livingstone omdat je gewoon niks op de grond hebt behalve de deksel. En alles is van de grond ook. Bij de kuipzeil leg je toch altijd wat eronder en als het smerig is moet je het toch even schoonmaken (althans wij maken altijd alles schoon). Dus er zitten echt wel voordelen aan de ccc ook hoor. En die wagen is ook ckr mooi. We hebben gewoon een comprimé gemaakt tussen de wagens.

Ben benieuwd of ik de wagen nog verkocht krijg deze zomer zodat ik de nieuwe kan gaan bestellen :>
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2011, 09:40:58 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #48 Gepost op: juli 28, 2011, 09:59:08 am »

Ik wil toch even terugkomen op dat de Kyte niet zo handig zou zijn voor één nacht. Wij hebben diverse keren maar één nacht gestaan met onze Kyte. En dit ging prima, geweldig zelfs. Als je even een stuk plastic, of zoals wij worteldoek onder het kuipzeil legt (kost je 1 minuut van de tijd) dan hou je het kuipzeil prima schoon en kan je zonder schoonmaken prima inklappen. Na inklappen het plastic/worteldoek opvouwen (met de vuile kant naar binnen) en klaar voor gebruik bij de volgende camping. Bij onze vorige vw hadden wij geen kuipzeil maar dan kwam er ook altijd voor één overnachting een stuk plastic met het kleed op de grond te liggen. Dit hadden we namelijk één keer niet gedaan en toen was alles van binnen kletsnat van het vocht uit het gras. Dus dit was geen succes.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2011, 10:01:11 am door Lien »
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #49 Gepost op: juli 28, 2011, 10:10:35 am »

De kyte is een prima doortrek vouwwagen, heel snel opzetbaar en ook weer snel ingevouwen. In principe heb je aan zes haringen genoeg, wij hebben tijdens het doortrekken niet anders gedaan.
Wij doen precies hetzelfde als Lien, eerst een stuk worteldoek op de grond en daar het kuipgrondzeil overheen. De volgende morgen bij het inklappen blijft het kuipgrondzeil schoon, eventueel wel iets vochtig maar dat is niet zo heel erg. Dat kan je eventueel wegnemen met een oude handdoek.
Het worteldoek opvouwen en in een vuilniszak doen. Kan je of boven op het kuipgrondzeil leggen of onder in de auto, zodat je het weer gelijk beschikbaar hebt op de volgende camping.
Afgelopen vakantie stond er een gloednieuwe CombiCamp naast ons op de camping, dus onderling vergelijken was goed mogelijk. Toevallig gingen we op dezelfde ochtend weg en starten we vrijwel gelijk met het afbreken van de tent.
Wij waren met een kwartiertje klaar om weg te rijden, onze buren wagen nog bezig met inklappen...
gr. Rob
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #50 Gepost op: juli 28, 2011, 02:41:58 pm »

Als je in dit budget zit, zal toch eens kritisch naar de livingstone gaan kijken.
Een rit naar aartkok of deWit in schijdel doet veel.

Is een hele mooie snelle en ruime wagen, met vele opties.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #51 Gepost op: juli 28, 2011, 03:15:12 pm »

De kyte is een prima doortrek vouwwagen, heel snel opzetbaar en ook weer snel ingevouwen. In principe heb je aan zes haringen genoeg, wij hebben tijdens het doortrekken niet anders gedaan.
Wij doen precies hetzelfde als Lien, eerst een stuk worteldoek op de grond en daar het kuipgrondzeil overheen. De volgende morgen bij het inklappen blijft het kuipgrondzeil schoon, eventueel wel iets vochtig maar dat is niet zo heel erg. Dat kan je eventueel wegnemen met een oude handdoek.
Het worteldoek opvouwen en in een vuilniszak doen. Kan je of boven op het kuipgrondzeil leggen of onder in de auto, zodat je het weer gelijk beschikbaar hebt op de volgende camping.
Afgelopen vakantie stond er een gloednieuwe CombiCamp naast ons op de camping, dus onderling vergelijken was goed mogelijk. Toevallig gingen we op dezelfde ochtend weg en starten we vrijwel gelijk met het afbreken van de tent.
Wij waren met een kwartiertje klaar om weg te rijden, onze buren wagen nog bezig met inklappen...
gr. Rob

Zagen dit jaar idd veel mensen anti wortel doek gebruiken. Leek me ook handig tot nu toe gewoon plastic van de gamma wat ook wel voldeed maar bij het wortel doek kan wel het water er doorheen zakken (ook natuurlijk naar boven toe komen). Wel goede tip om het in een vuilniszak erbovenop te leggen iig.

Als je in dit budget zit, zal toch eens kritisch naar de livingstone gaan kijken.
Een rit naar aartkok of deWit in schijdel doet veel.

Is een hele mooie snelle en ruime wagen, met vele opties.
Wij waren bij Erica recreatie in zeist maar die was alleen maar bezig met de combi camp en vertelde eigenlijk (en had er ook allee ervaring mee) daarover.  De Living stone zag er mooi uit maar ik heb het extra grote bed nodig overigens met de opties die we willen komt die op iets boven de 13000,- (scheelt natuurlijk altijd ivg met de kyte. Miss nog een keer ergens heen waar ze er wel wat meer over kunnen vertellen (de trigano is toch nog niet weg)  en anders waren we idd naar de wit gegaan maar erica recreatie lag vlak bij bunnik en die had de combi camp en de aart-kok wagens.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

tommybol

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #52 Gepost op: juli 28, 2011, 09:33:17 pm »

Zagen dit jaar idd veel mensen anti wortel doek gebruiken. Leek me ook handig tot nu toe gewoon plastic van de gamma wat ook wel voldeed maar bij het wortel doek kan wel het water er doorheen zakken (ook natuurlijk naar boven toe komen). Wel goede tip om het in een vuilniszak erbovenop te leggen iig.
Wij waren bij Erica recreatie in zeist maar die was alleen maar bezig met de combi camp en vertelde eigenlijk (en had er ook allee ervaring mee) daarover.  De Living stone zag er mooi uit maar ik heb het extra grote bed nodig overigens met de opties die we willen komt die op iets boven de 13000,- (scheelt natuurlijk altijd ivg met de kyte. Miss nog een keer ergens heen waar ze er wel wat meer over kunnen vertellen (de trigano is toch nog niet weg)  en anders waren we idd naar de wit gegaan maar erica recreatie lag vlak bij bunnik en die had de combi camp en de aart-kok wagens.

Heb je bij Erica zeker Laurens als verrkoper gehad? Die is inderdaad meet van de CC. Anders rij je toch eens naar Aart kok zelf ?
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #53 Gepost op: juli 29, 2011, 12:39:11 am »

Als je met een CCC er langer over doet om in te klappen dan een Holtkamper doe je iets fout. Het is maar hoe handig je bent. Kamperen is volgens mij geen wedstrijd maar die belachelijke 37 seconden opzetvideo's van Holtkamper hoef ik ook niet meer te zien. Altijd op een show, op vlak hout en alle haringen al in de grond en op de juiste plek. Zo kan ik het ook. Wij stonden afgelopen jaar naast een Holtkamper Cocoon en die mensen waren weer bijzonder onder de indruk van mijn snelle CCC. En de verrijdbare keuken van Holtkamper op de dissel vonden zij een compleet onding. Maar ieder zijn of haar smaak, het vaste deksel van een CCC blijft ideaal, de keuken onderweg, lage instap op je bed en toch de enorme bagageruimte onder het bed. Wij gebruiken geen kratten maar slappe tassen. Prop je alle mee vol en het past altijd. Kratten vinden wij ondingen. Lijkt handig maar is het niet. En niet te veel mee slepen. Ik zie mensen complete IKEA kastjes in elkaar zetten in Spanje. Maar een Kyte blijft ook een mooi ding maar voor mij te duur ook al kan ik er een betalen. Een Skoda rijdt ook geweldig maar mensen kopen dan toch een BMW 5 voor de betere naam. Een Holtkamper heeft ook een bepaalde status op de camping.  8)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #54 Gepost op: juli 29, 2011, 01:03:16 am »

Het is niet alleen hoe handig je bent, het is ook wat op dat moment je drijfveer is. Twee weken terug stond ik een nachtje op een camping aan het Leekstermeer. Vier plekken verderop een andere klapper. 's Ochtends werd duidelijk dat er regen aankwam. Ik wilde de kar graag droog mee naar huis en ging dus snel afbreken. De andere klapper was ook bezig met inklappen. Toen ik wegreed was die ander nog niet halverwege. Ik was bezig de wagen droog mee te krijgen (helaas niet gelukt...), die ander was onderweg naar de volgende camping, twee uur rijden daar vandaan. Nat of niet was voor hun in die situatie wat minder belangrijk en dus deden ze alles lekker ontspannen. En ja, dat ging om een Kyte.

Ik vind dit soort vergelijkingen onder niet vergelijkbare omstandigheden dus niet zo zinvol. Als je echt wil weten wie het snelst opzet en afbreekt dan zul je dat moeten gaan testen. Gewoon, beide wagens naast elkaar. Aftellen en gaan. Beiden met de bedoeling zo snel mogelijk te zijn. Ik weet dat bij de CC-club dit eens geprobeerd is, een HK en CC direct vergelijken. Helaas kwam de HK vanwege omstandigheden niet opdagen dus de uitslag is niet bekend.

Wat ik al eerder aangaf: de één heeft met opzetten/afbreken meer moeite dan de ander. Gewoon zelf vergelijken en uitproberen, de ervaringen van anderen zijn niet direct maatgevend.

Nu we toch lekker off-topic dreigen te gaan: ook nu staat op die zelfde camping een Kyte. Om te zien vind ik het een schitterende wagen, mijn keus voor een CC ligt op andere gronden. Qua vormgeving is de Kyte absoluut fantastisch. Maar als je dan bereid bent zoveel geld voor zo'n wagen neer te tellen, waarom neem je dan niet de moeite om 'm een beetje mooi neer te zetten... Het lijkt wel een half ingestorte pudding, zonde van zo'n wagen  ::)
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #55 Gepost op: juli 29, 2011, 11:09:13 am »

NielsP, helemaal gelijk heb je. Velen maken het tot een wedstrijd maar je hebt vakantie. Wij zijn begonnen met een tent en volle Range Rover. Prachtig was dat maar wel dik 2 uur bezig om alles op te zetten. Ja bij de CombiCamp club doen ze ook opzetwedstrijden en vooral welke het meest strak staat. Compleet kansloos dit, doe ik absoluut niet aan mee zulke onzin. Ik ben heel tevreden met onze CCC en heb er toen net geen 10000 euro nieuw voor betaald bij Bravo. Vond ik ook al genoeg geld toen in 2008. Daarvoor hadden we een nieuwe Smitveld, als het stond wat een tent. Maar opzetten was toch elke keer weer een flinke klus. Plus het beladen door een brievenbus was ook niks. Het is idd wat je wilt maar een CombiCamp staat gewoon erg snel dat laat ik elke keer zien op de campings. Als ik de boel strak zet is mijn vrouw al met de keuken bezig, dan haal ik de hele luifel naar voren en we staan zonder een haring. Je wordt ook steeds sneller. Maar mijn hart zegt een Kyte want dat ziet er zo mooi uit als alles staat. Maar geen keukengebruik onderweg vindt ik slecht. Beladen is mooier maar ja je kunt niet alles hebben. Wij zijn ook bij Holtkamp geweest en op beurzen maar ze zijn in mijn ogen gewoon te duur. Prachtig gebouwd en een Nederlands product maar toch. Want tweedehands gaat ook een Holtkamper niet voor top-prijzen weg. Maar goed ik geniet van alles wat ik zie op de camping en vooral van de caravan mensen. Die staan met stip op 1 met wat die meeslepen naar de zon. Vorig jaar naast mensen gestaan met plantenbakjes. Prachtig toch. Ik blijf voorlopig genieten van mijn CCC en maar kijken wat voor moois er nog komt in de toekomst.  :)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #56 Gepost op: juli 29, 2011, 02:09:14 pm »

Heb je bij Erica zeker Laurens als verrkoper gehad? Die is inderdaad meet van de CC. Anders rij je toch eens naar Aart kok zelf ?
kan goed hij zei dat hij meer een caravan man was. Aart-kok zit in heemstede dat is voor ons toch wel een eind mar ik heb de wit gebeld en gaan we daar morgen heen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Bosje

  • Gast
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #57 Gepost op: juli 29, 2011, 02:26:31 pm »

Dit Topic begint al aardig te lijken op een welles/nietes verhaal.

Zoveel mensen, zoveel wensen, zeg ik maar.
tijd is betrekkelijk en als tijd geld is.........
dan ben je straatarm als je geen tijd hebt (om je klapper op te zetten) I:

Maar ik weet dat het lastig kan zijn als je tevreden bent over je huidige vouwwagen, maar eigenlijk iets nieuws wilt.

Wij hebben na 7 jaar een Jamet Arizona (veel opzettijd nodig) in 2 dagen verkocht via marktplaats, daarvoor een Jametic Outdoor Jubilee van 2009 gekocht.
en ja.... ook voor de opzettijd :I ::) :I ::)

Veel succes dus bij je keuze (als je Trigano is verkocht)
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #58 Gepost op: juli 29, 2011, 10:45:00 pm »

Nog even over het trekken met een Kyte, daar is namelijk iets bijzonders mee. Wanneer het over trekken met de klapkar gaat heeft iedereen wel tips om dat snel te doen met de eigen wagen. De rode draad in die verhalen is dat je de wagen maar half opzet: "De kinderen kunnen voor een nachtje wel op de klep slapen", "Het grondzeil ritsen we er niet in", geen voortent en/of luifel etc. Bij de Kyte kan dit niet. Je zet hem op of niet. Maar als je hem opzet uitklapt dan heb je het grondzeil al liggen, de kindertent met grondzeil zit er al aan en de luifel staat hangt ook al. Ook voor een nacht heb je de volledige wagen staan. Als het weer het toe laat bezuinig je op een paar haringen en dat is het. De Kyte heeft een hele constante korte opzet/inklap tijd. Ongeacht of je een nacht staat of drie weken. Je zet hem altijd volledig op en ook bij een overnachting heb je dus profijt van alle voordelen van de wagen. Het is nooit behelpen, ook niet voor een nachtje. De meeste tijd bij het opbreken zit in het opruimen van je eigen rommel. En daarvan kun je HEEL VEEL meenemen in en op de Kyte  :>
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:aanschaf andere vouwwagen combi camp of kyte? ( de livingstone ook als optie nu)
« Reactie #59 Gepost op: juli 29, 2011, 10:57:00 pm »

Nog even over het trekken met een Kyte, daar is namelijk iets bijzonders mee. Wanneer het over trekken met de klapkar gaat heeft iedereen wel tips om dat snel te doen met de eigen wagen. De rode draad in die verhalen is dat je de wagen maar half opzet: "De kinderen kunnen voor een nachtje wel op de klep slapen", "Het grondzeil ritsen we er niet in", geen voortent en/of luifel etc. Bij de Kyte kan dit niet. Je zet hem op of niet. Maar als je hem opzet uitklapt dan heb je het grondzeil al liggen, de kindertent met grondzeil zit er al aan en de luifel staat hangt ook al. Ook voor een nacht heb je de volledige wagen staan. Als het weer het toe laat bezuinig je op een paar haringen en dat is het. De Kyte heeft een hele constante korte opzet/inklap tijd. Ongeacht of je een nacht staat of drie weken. Je zet hem altijd volledig op en ook bij een overnachting heb je dus profijt van alle voordelen van de wagen. Het is nooit behelpen, ook niet voor een nachtje. De meeste tijd bij het opbreken zit in het opruimen van je eigen rommel. En daarvan kun je HEEL VEEL meenemen in en op de Kyte  :>
Daar ben ik mij terdege wel van bewust. De kyte zet je altijd helemaal op en kan je idd alleen op haringen besparen dat die ik nu ook met de trigano is dat zo. En met de ccc ook natuurlijk. We gaan er ook  heel goed over nadenken.. Maar ga nu wel eerst de trigano verkopen. Hopelijk gaat die snel weg, maar anders zien we wel.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal